2010. 01. 26.

Isteni túrótorta

Kolléganőmtől kapott recept, ki kellett próbálnom, mielőtt valami jeles alkalomra elkészítem. Jobb az elővigyázatosság.:)
Más: nem szeretem, ha egy ételt isteni, mennyei, ellenállhatatlan, abbahagyhatatlan jelzőkkel illetnek; talán, mert már sok ilyennel befürödtem. Jelzőt adjon az, aki megkóstolja, utána elhiszem.:P Nektek mi a véleményetek erről?
Meghagytam azért az eredeti nevet, én is így kaptam, így is adom tovább. (Ez a süti kivételesen rászolgált a nevére. :) )



Hozzávalók:
A piskótához:
3 db tojás
3 ek. cukor
3. ek. liszt
1 ek. víz

A krémhez:
250 g túró ízlés szerint cukorral, citromhéjjal ízesítve
2 dl habtejszín kemény habbá verve
1 cs. Aranka krémpor leírás szerint elkészítve
1 ek. zselatinpor
2 tojás felvert habja
1 habfixáló
ízlés szerint friss gyümölcs vagy befőtt

Elkészítése:
Készítsünk 3 tojásos, 24 cm átmérőjü, kör alakú piskótát. Ehhez először verjük kemény habbá a tojások fehérjét. (Jó hideg tojásokat használjunk, akkor biztos, hogy szép, kemény habot kapunk. A másik titok: ne kerüljön egy csepp sárgája sem a tojásfehérjéhez.) Ezután adjuk hozzá a tojások sárgáját, majd a cukrot is. Persze közben folyamatosan keverjük. Kb. 6-7 perc elteltével 1 ek. vizet is keverjünk bele, majd alacsony fokozaton apránként a lisztet is adjuk a masszához. Keverjük simára az egészet. Akkor végeztünk jó munkát, ha apró buborékok jelennek meg a massza tetején. Kapcsos tortaformát béleljünk ki sütőpapírral, s előmelegített sütőben 180 fokon süssük meg a piskótánkat. Sülés közben ne nyitogassuk a sütő ajtaját, mert akkor összeesik a tészta. Kb. 10 perc alatt szép aranybarna lesz a piskóta teteje, de egy belebökött hústű segítségével gyorsan megállapítható, hogy tényleg átsült-e. Ha igen, már nem fog a tészta a tűre ragadni. A piskótánkat pár percig a sütőformában, majd abból kivéve, a papírt eltávolítva hagyjuk kihűlni.
Közben a különféle krémeket óvatosan keverjük össze. A tojásfehérje- habhoz adjuk hozzá a habfixálót, s ezt utolsóként keverjük a krémhez, nagyon óvatosan, nehogy összetörjük a habot.
Az 1 ek. zselatinport 1 1/2 ek hideg vízbe áztassuk be, majd 1 dl forró vízben oldjuk fel, kihűlve öntsük az előző masszához.
A piskótánkat helyezzük vissza a kapcsos tortaformába, majd öntsük rá a masszát. Egy délután a hűtőben hagyjuk dermedni. Fogyasztás előtt díszítsük gyümölcsökkel, csokival.
Gyümölcsöket tetszés szerint a krémbe is keverhetünk.
Nagyon mutatós, és nagy előnye, hogy tetszőlegesen variálható a krém ízesítése. Ünnepi alkalmakra is szuper!

2 megjegyzés:

  1. Első túrótortám, ma főpróbaként elkészítettem, jövő heti eljegyzésre szánom desszertként :) eddig ígéretes mindenesetre :) holnap meggyek fognak rákerülni, fincsi anyuka-féle meggykompótból. Tegnap a NoSalty-ról készítettem el a túrókrémes brownie-dat, onnan tévedtem ide szerencsémre :) köszönet a receptekért :)Ha szabad, kettő kérdés: 1. létezik kakaós/csokis piskótájú vagy krémű túrótorta? 2. Vajon brownie-masszából lehet muffint sütni? (A másik desszert oroszkrémsipkás muffin lenne :)) köszönöm a receptjeidet még egyszer :)

    VálaszTörlés
  2. Szia Zsuzsa!
    Örülök, hogy jöttél!:)
    A házi meggyek tutira feldobják majd a túrótortát. Én mindig szeretem, ha az édes sütiben van egy kis savanykás íz, ami ellensúlyoz.
    Szerintem egész nyugodtan készítheted kakaós piskótával is, ilyenkor a felhasznált kakaó mennyiségét a liszt mennyiségéből kell kivonni. Szép kontrasztot és jó ízt is ad a kakaó. A krémet is lehet színezni- ízesíteni vele, bár túrós krémnél szerintem nem érdemes, mert elnyomja az ízeket.
    A brownie- s kérdésre a válasz egyértelműen igen, simán lehet muffint is sütni belőle, csak a sütési időre figyelj nagyon, nehogy túlsüljön.
    Sok sikert!:)

    VálaszTörlés