2010. 01. 04.

Penne bébikukoricával és sonkával, tejszínesen

Már tegnap elhatároztam, hogy ma vacsira főzök valami finomat. Persze azt nem kalkuláltam bele, hogy totál ki leszek purcanva a hosszabb szabadság utani első munkanapon, és még vásárolni is el kellett mennünk. Utóbbi a tervezettnél hosszabbra nyúlt, így meglehetősen éhesen és fáradtan estünk haza. Nem akartam sokat vacakolni a vacsorával. Valami gyors, finom és laktató kellett, lehetőleg azonnal! 
Még bevásárláskor felcsillant a szemem egy üveg fincsi bébikukorica láttán és nem is tudtam ellenállni neki. Kétszer vettem: először észre, aztán meg el.:) Gondoltam, majd nassolgatok belőle, amíg elkészülök a rendes étekkel. A tervezett vacsora spagetti carbonara volt, ugyanis volt még egy kis maradék tejszínem, sonka meg általában van itthon, akárcsak tészta és sajt. Nem tévedés, penne lett a spagettiből, és falánkság helyett a szimpla carbonara szószt inkább feldobtam a bébikukoricával (előkostólása nélkülözhetetlen volt), parmezánnal. 20 perc alatt kész lett a forró, illatos és finom vacsora. Nah, erre mondaná a Stahl, hogy gyorsan, valami finomat!
Olyan egyszerű ez az étel, hogy fél kézzel is meg lehet csinálni. A másik úgyis kellett a kattintgatáshoz.:)

Hozzávalók 2 főre:
200 g penne tészta
1 csokor újhagyma
1 üveg (kb. 190 g) bébikukorica
150 g sonka
3 dl tejszín
100 g parmezán sajt
olíva olaj

kakukkfű
szerecsendió


1. Kevés olajon futtassuk át az apróra vágott újhagymát.



2. Adjuk hozzá a nagyobbra darabolt bébikukoricát, majd az összetépkedett sonkát is.




3. Öntsük nyakon az egészet a tejszínnel.


4. Ízesítsük a fűszerekkel, sóval. Utóbbival bánjunk óvatosan, mert általában a sonka elég sós önmagában is, majd alaposan forraljuk össze az egészet.

5. Szórjuk rá a parmezán felét, s még egy kicsit hagyjuk a tűzön.


6. A kifőzőtt pennére kanalazzunk a szószból, s a maradék parmezánnal megszórva tálaljuk.


4 megjegyzés:

  1. Azt hiszem ez volt az a kaja, amiatt betettelek a rendszeresen olvasásba!!! Ki szeretném próbálni, annyira jók ezek a mini kukoricák.

    VálaszTörlés
  2. Köszöm így utólag is, hogy a rendszeres olvasóm lettél!:)
    A bébikukoricák tényleg olyan kis guszták és nagyon finomak is. Várom majd a véleményed, hogy sikerült.

    VálaszTörlés
  3. Nemrég végre megcsináltam! Nagyon finom lett, mindhármunknak nagyon tetszett!

    VálaszTörlés
  4. Végre, végre!:) Én azóta már többször is megcsináltam, és nálunk is nyerő. Örülök a sikerednek!

    VálaszTörlés