2010. 01. 02.

Póréhagyma krémleves

Eddig elsősorban a sütik világában mozogtam otthonosan, vagyis főleg sütöttem. Most azonban, hogy elkerültem otthonról - vagy sablonosan kiléptem a nagybetűs életbe -, kétszemélyes kis háztartást vezetek.Hétközben a menza etet bennünket, amihez egyre gyakrabban nem fűlik a fogam.:S Ehetően főznek, az adagok sem rosszak, de azt hiszem, én finnyás vagyok. Szóval nekiálltam főzőcskézni. Először csak hétvégén, de most már hétközben is előfordul, ha nem fogunkra való a menzás ebéd, készítek valamit.


Jelenleg még a Szilveszteri maratoni falatozást nyögjük. Nem volt nagy duhajkodás, de azért mindenki eszegetett, és persze iszogatott. Az alkohol meg mossa ki a szervezetet rendesen. Kell ilyankor a sok vitamin, ezért egy kis póréhagyma krémlevest készítettem ma, ami C-vitaminban különösen gazdag. Mellé a Mr. P. (= párom) anyukája - nem anyós, az olyan negatív töltetű, és mindig hülye viccek jutnak róla eszembe- által készített rántott husit ettük. A leves után megálltunk pihenni egy órácskát, aztán jött csak a második fogás. Persze az is hozzátartozik a történethez, hogy reszelt sajttal és friss pirítossal ettük a levest. Jaj, de finom volt!
Így nézett ki:



Póréhagyma krémleves
Hozzávalók:
2 nagyobb póréhagyma
1 közepes burgonya
1 kisebb vöröshagyma
600 ml zöldség alaplé
3-4 ek. főzőtejszín
1 ek. vaj
fél ek. olaj
1 duci gerezd fokhagyma
ízlés szerint só, fehér bors, szerecsendió


Egy lábasban felhevítjük a vajat az olajjal. A vöröshagymát és a fokhagymát feaprítjuk, a póré fehér részét karikázzuk. Díszítésre tegyünk fére pár karikát. Fedő alatt 10 percig pároljuk a vajon, mjd felöntjük az alaplével. A burgonyát kisebb kockákra vágva szintén a leveshez adjuk. Az egészet addig főzzük, míg a burgonya puha nem lesz.
Botmixerrel pürésítjük, majd hozzáadjuk a tejszínt, ízesítjük a fűszerekkel, és még egyszer jól összeforraljuk az egészet. 
Tálalásnál én egy kis Edami sajtot reszeltem a tetejére, arra halmoztam pár karikányi póréhagymát, s még mellé egy pirítóst.

2 megjegyzés:

  1. Ezt mi is nagyon szeretjük!!!

    VálaszTörlés
  2. A krémlevesek nagyon finomak és gyorsan elkészíthetők. Nagy előnyök ezek.:)

    VálaszTörlés