2010. 01. 13.

Spenótos fehér bableves kolbásszal

Amióta a menzás étkezés megjelent az életemben, nyugodtan kijelenthetem, hogy a legvitatottabb étkezések mindig a spenótos ebédek voltak. Én a sóskás táborba tartozom. Mert ugye kétféle ember van: az egyik, aki a spenótot imádja, a másik, aki sóskát. (Aki mindkettőt, az nem értheti az itt leírtakat.:D)
Egy szó, mint száz, rettegtem a nagyon zöld, kissé fokhagymás, de cseppet sem finom spenótfőzelékes ebédektől. Egye csak Popeye, lázadoztam, én nem akarok erős lenni! Ellenállásomnak persze az is lehetett az oka, hogy egy alkalommal, mikor panaszkodni mertem, kedves óvónénimtől kaptam egy pofont. Mély nyomot hagyott bennem.:)
Most mégis úgy gondoltam, megérdemel még egy esélyt ez a 'nagyon zöldség'. Egy főzős tévéműsorban láttam, hogy fehér babbal és spenóttal készítenek levest. Érdekes párosítás, gondoltam. A babot szeretem, talán nem olyan rossz. Ez lett az eredmény:



Hozzávalók:
1 tk. olaj
1 szárzeller (vagy 1/4 hagyományos), aprítva
1 sárgarépa, aprítva
1 közepes fej hagyma, aprítva
1 liter zöldség alaplé
1 (400 ml-es) konzerv fehér bab lecsepegtetve, leöblítve
150 g friss vagy mirelit spenót, aprítva
1 babérlevél
só és bors az ízesítéshez
1 kisebb szál (kb. 200 g) szárazkolbász
1 gerezd fokhagyma, aprítva


Elkészítése:
Hevítsük fel egy nagyobb edényben az olajat, majd pirítsuk meg benne kissé az aprított zellert, sárgarépát, vöröshagymát. Ez a folyamat kb. 10 percet vesz igénybe.
Adjuk hozzá a babérlevelet, a zöldség alaplevet, a spenótot és a babot is. Lassú tűzön főzzük kb. 20 percig.
Közben tegyük egy serpenyőbe a fokhagymát és a vastagabb karikákra vágott kolbászt, s pirítsuk meg őket. Csak pirítsuk, ne hagyjuk megégni a fokhagymát!
Kóstoljuk meg a levest, ha kell, sóval és borssal ízesítsük. Turmix géppel egyenletesre pürésítsük le az egészet. (Turmixolás előtt a babérlevelet ne felejtsük el kivenni a levesből!)
Tálalásnál fektessünk pár kolbászkarikát a leves tetejére és kínáljunk hozzá ropogós kenyeret, esetleg pirítóst.

Megjegyzés:
Saját anyagával sűrített leves, ami cukorbetegeknek és lisztérzékenyek is előnyös.



Kellemes leves lett belőle, ilyenkor télen jó kis náthaűző: meleg, tápláló, a spenótnak és a többi zöldségnek köszönhetően vitamindús, a fokhagyma pedig immunerősítő, értisztító. Furcsa, de jófajta házasság ez a bab, a spenót és a kolbász között.
A spenótot továbbra sem szerettem meg, de találtam olyan formát, amiben elfogyasztom. Ez is valami, nem igaz?


1 megjegyzés:

  1. Küldtem Neked valamit! :)
    http://palocprovence.blogspot.com/2010/01/7-titok-ami-nem-titok.html

    VálaszTörlés