2010. 01. 07.

Sportszelet- torta


Tegnap visszatért a tél. Gyönyörű volt a havas táj, a hófedte fenyőfák. Még a szokásos munka és kellemesebbnek tűnt. Az emeletekről fel-le rohangálás közben mindig kitekintgettem az ablakon. Bent ugyan jó meleg volt, de elképzeltem, ahogy kint sétálgatok a friss időben. Aztán az is eszembe jutott, hogy ilyenkor milyen jól esik egy forrócsoki...rummal.:) Folyton ez motoszkált a fejemben: csoki és rum, csoki és rum. Mire a munkának vége lett, tudtam, mi lesz a délutáni program.
Karácsonyra kaptam egy kapcsos tortaformát, ideje volt felszentelni. Szerintem egy szép tortához ugyanis nem kell jeles ünnepnek lennie. Elég, ha van a közelünkben valaki, akinek szeretnénk örömet szerezni egy fárasztó nap után. Hát, így született meg a Sport(szelet)- torta, amit eddig csak szeletként, vagyis négyszögletes formában készítettem.

Hozzávalók:
A tésztához:
350 g liszt
fél cs. sütőpor
1/4 tk. szódabikarbóna
3 ek. kakaópor
150 g porcukor
csipetnyi só
1 db tojás
50 g Rama margarin
0,75 dl tej
A krémhez:
3 dl tej
1 cs. csokis pudingpor
1 cs. vaníliás cukor
120 g cukor
125 g (fél cs.) Rama margarin
3 ek. kakaópor
rum vagy rumaroma
A mázhoz:
2,5 ek. kakaópor
2,5 ek. porcukor
1,5 ek. tej
50 g Rama margarin

A tésztához a száraz hozzávalókat jól összekeverjük(1.), majd hozzáadjuk a margarint, a tojást(2.) és tejet(3.). Dagasztófejjel alaposan összedolgozzuk az egészet(4.).


A kész tésztát gyúródeszkán cipóvá gyúrjuk(5.), majd 5 egyenlő részre osztjuk. (Én először lemértem egyben az egészet(6.), aztán mérleg segítségével pontosan elosztottam 5 részre(7.), hogy biztosan azonos vastagságú lapokat kapjak majd.) Egyesével kinyújtjuk a tésztacipókat 24 cm átmérőjűre, majd egy ugyanekkora átmérőjű kapcsos tortaforma aljára terítjük(8.). Ha szükséges, széleit levágjuk. A formát célszerű kevés margarinnal vagy olajjal megkenni, így biztosan nem ragad rá a tészta. 180 fokra előmelegített sütőben 14 percig sütjük az első lapot. A többinél is hasonlóan járunk el, de a sütő bemelegedése miatt 10-12 percre rövidülhet a sütési idő. Ne süssük túl a lapokat, mert nagyon kiszáradnak!


A kész lapokat a sütőből kivéve óvatosan csúsztassuk egymásra, így hagyjuk kihűlni őket.



A krémhez a pudingport a kétféle cukorral és a tejjel csomómentesre keverjük, majd lassú tűzön sűrű krémet főzünk belőle. Kissé hagyjuk kihűlni, majd belekeverjük a margarint, a kakóport és a rumot vagy aromát. (Én aromát használtam, kb. fél üvegcsével tettem bele.) Alaposan összekeverjük az egészet, hogy egynemű krémet kapjunk. Ezen a ponton én már bőszen kóstolgattam a krémet. Ha rum lett volna benne, nem biztos, hogy végére érek a sütinek.:)
A lapok közül a legszebben sikerültet fére tesszük- ez lesz majd a tortánk teteje-, a többit pedig egyenletesen megkenjük a krémmel. A felső lapra nem kerül már krém. Amikor a tésztát ráfektetjük a krémes rétegre, óvatosan nyomjunk meg picit lefelé a lapot, hogy jobban belemerüljön a krémbe, így szépen magába tudja szívni azt, s bepuhul.


A mázhoz keverjük össze a porcukrot, a kakóport és a tejet. Nem kell megijedni, elegendő a tej mennyisége, csak kicsit sokáig tart egyneműsíteni. Kicsit melegítsük fel az egészet, majd a tűzről levéve keverjük bele a margarint. Óvatosan folyassuk a mázt a tésztára, fedjük be vele egyenletesen az egészet. A maradék mázt a torta oldalára is rá lehet kenni.

Egy éjszakára tegyük a tortánkat hűvös helyre, hadd puhuljon és érjenek össze az ízek.
A torta teljes egészében 3 óra alatt készült el.

Csak ma vágtuk meg ezt a gyönyörűséget, de tegnap is jutott belőle kóstóló, ugyanis a 'segédem' aktívan nyalogatta ki a krémes tálakat. Semmi sem mehet veszedőbe!:)

A végeredmény:


Plusz egy ráadás: tegnap ilyen volt a kilátás az irodám ablakából. Gyönyörű és varázslatos!

2 megjegyzés:

  1. Jajj, de gyönyörű! Biztosan ki fogom próbálni! :) Ahogy aput ismerem, kérni fog hozzá a sok csoki miatt "kompenzálásként" egy adag tejszínhabot is! :D Egyébként köszönöm szépen a dícséretet, amit a blogomba írtál! :) Nekem meg nagyon tetszenek a képeid, látszik, hogy szereted és értessz is a fotózáshoz!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm!
    Remélem, tetszeni fog, ha megsütöd. Nálunk nagy kedvenc, mert igazán csokis, rumos. A tejszínhab meg el nem ronthatja.:)

    VálaszTörlés