2010. 02. 12.

Folytatódik a kekszmánia!

A tegnapi keksz után itt az újabb gyors és ellenállhatatlan kis sütemény. Igazság szerint mindkét keksz egy napon készült, sőt, még egy kenyeret is sütöttem közben, vagyis a kenyérsütő gép, de valakinek be kellett pakolnia az alapanyagokat!:) Először elkészítettem a mákos kekszet, ami ment a hűtőbe pihenni. Aztán jött a polenta keksz, ennek nem kellett pihennie, viszont mire megsült mind, lehűlt a mákos keksztészta is, szóval mehetett az is a sütőbe. Micsoda szervezés, kérem szépen. A posztolásra viszont már nem maradt elég energiám, így két 'adagban' vannak a receptek.
Eme csodás kekszet Flat-Cat- nél láttam. Beleszerettem, elkészítettem, újra beleszerettem. Az aszalt áfonya és a mák kettőse valami mennyei ízkombinációt eredményez, s mindehhez a keksz ropogóssága társul. Ezt még én is megkóstoltam, pedig nem szokásom sütiket majszolni.

Mákos keksz aszalt vörösáfonyával


Hozzávalók (kb. 24 darabhoz):
8 dkg cukor
1 tk. vaníliás cukor
8 dkg aszalt vörösáfonya
15 dkg vaj
1 kis tojás
1 narancs reszelt héja és fél narancs kifacsart leve (eredetileg citrom)
5 dkg darált mák
25 dkg liszt

Elkészítése:
A hozzávalókat összegyúrjuk. Elég, ha összeáll a tészta, nem kell alaposan kidolgozni. Folpackra téve hengert formálunk belőle, becsomagoljuk, aztán 1 órára mehet a hűtőbe dermedni.
Fál cm vastag szeleteket vágunk a rúdból, lehetőleg éles késsel. Sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgatjuk a korongokat, előmelegített sütőben 180 fokon 15-18 percig sütjük, vagy amíg enyhén meg nem barnul az alja.
Kihűtjük, aztán mehet is egy jól záródó dobozba.

Ezek a kekszek nagyon jó kis sütik. Rá lehet járni a dobozra, megadják a nassolás élvezetét, és sokkal finomabbak, mint a boltiak. Egyszerre nagyobb adagokat szoktam legyártani belőlük, így mindig van itthon valami finomság, s ha vendég jön is van mivel megkínálni.

3 megjegyzés:

  1. Nagyon örülök, hogy ez is ízlett! :)
    (megint flat cat voltam, de csak Goggle fiókból enged írni kommentet :) )

    VálaszTörlés
  2. Én meg örülök, hogy kipróbáltam.:)

    VálaszTörlés
  3. Imádom az ilyen kekszeket! Ahogy eszi az ember, olvad a szájában, és még mááááákos is!Tökéletes!:)

    VálaszTörlés