2010. 02. 18.

Te hogy véded az egészséged télen?



Közeledik a tavasz. Többek reménye szerint legalábbis, és a naptár is ezt mutatja: jön megállíthatatlanul.
Én személy szerint szeretem a telet, több dolog miatt is: hó, hideg, Karácsony, farsangi fánk, meleg szoba, forró italok, vackolás, gyümölcssaláta. Az utolsó a kakukktojás? Nem. Nálam valahogy csak a téli néhány hónapra jellemző, hogy gyümölcssalátát készítek. Ahogy kijön a jobb idő, és sorban érnek a gyümölcsök, úgy eszem végig a 'hónapokat'. Télen meg - a banánt leszámítva- minden gyümölcs macerásnak tűnik: hámozás és magozás, préselés és szeletelés. Ha viszont az ember összedob egy jó nagy adag gyümisalit, 3-4 napig olyan jó érzéssel megy a hűtő felé nasit keresni, sőt, ebben a formában még egészséges is. Ráadásul a napok előrehaladtával csak finomabbra érik az egész. A zordabb időben csekély lehetőségünk van a vitaminok, ásványi anyagok természetes formában való pótlásához, pedig ilyenkor nagy szükség lenne ezekre. Másrészt a lédús gyümölcsök a folyadékbevitelt is növelik, ezáltal segítik védeni a bőrt a kiszáradástól.
Mindig más gyümölcsökből készül a saláta, de mostanában a banán, a friss ananász, sőt nem egyszer a gránátalma is állandó főszereplője. Hozzájuk társulnak citrusfélék, kivi és barack- utóbbi enyhén cukrozott levű konzerv formájában. A konzerv levét rá szoktam önteni a salátára, így a kissé savanykás gyümölcsök ízét ellensúlyozni lehet, viszont pluszba cukrot már nem kell hozzáadni. Ha a konzerv elmarad, 3 ek. citromlé és 2 ek. méz keveréke az öntet, amit egy jó nagy tálnyi gyümölcshöz keverek. Receptet nem írok, inkább néhány képet mutatnék kedvcsinálóul.

Plusz egy körkérdés:
Ti hogy őrzitek meg az egészségeteket télen?



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése