2010. 02. 17.

Kalács- vagy zsemlefelfújt


A mai nap a keresztények számára nagy jelentőséggel bír: hamvazószerda van ugyanis, ami a húsvét előtti 40 napos böjt első napja. Hogy kezdtem a napot? Reggeli szalámival... Most akkor pokolra jutok? Ez volt az első gondolatom, mikor szembesültem a ténnyel: ma nem is szabadna húst enni. Mr. P. szerint az nem is számított, mert voltak olyan helyek, ahol még nincs is ma.:)
Nem szeretnék belőle viccet csinálni. Nem azért, mert én olyan szenteskedő vagyok, de azért néhány nagy keresztény hagyományt be szoktam tartani. Az ebéd már ennek a jegyében telt. Még tegnap este elkészítettem, s talán tudat alatt is húsmentes lett.
Volt némi kalácsmaradékom, meg pár házilag gyártott szikkadt zsemlém. A hűtőben pedig akadt némi tej, tojás és finom sárgabarack lekvár. Mindehhez társult egy kis darált dió és Milka tejcsoki. Hát, fel is soroltam a hozzávalókat a felfújthoz. Ez egy amolyan maradék hasznosítós édes fogás. Miért nem a múltkori VKF- kor jutott eszembe? És miért felfújt? Hát, ő... anyukám is így nevezte.:) Külhonban az ilyesmiket pudingnak szokás nevezni, pedig a felfújt szerintem jobban fedi a valóságot. Míg előbbi vízgőz felett készül, utóbbit sütőben sütjük, akárcsak ezt.

Hozzávalók:
3-4 szelet szikkadt kalács
2 szikkadt zsemle
bő fél l tej
vaníliás cukor
cukor ízlés szerint
2 db tojás
darált dió
sárgabarck lekvár
néhány kocka csoki
néhány kocka vaj a tetejére

Elkészítése:
A tejet kissé felmelegítjük, majd feloldjuk benne a kétféle cukrot, és alaposan elkeverem benne a két tojást. Ebbe a lébe mehetnek a felkockázott kalács- és zsemledarabok. Had szívják jól meg magukat, ettől lesznek finomak! Ha szükséges, pótoljuk után a tejet.
Aztán mehet az egész egy jénaiba. A fel nem szívott tejet is öntsük nyugodtan rá. Darált vagy durvára vágott dióval megszórjuk, néhány helyre lekvárt és csokit rejtünk. Tetején elosztjuk a vajkockákat, amik majd ráolvadnak az egészre, és így szép aranyszínűvé, ropogossá sülnek majd a felső darabok.
180 fokos sütőben 40 percig sütjük, vagy amíg szépen át nem sül. Ilyenkor a teteje szépen megpirul, alatta már nincs folyadék és a közepe sem 'szottyos'.
Frissen az igazi, de ez az étel felmelegítve is jó.

1 megjegyzés: