2010. 02. 11.

Olasz polenta keksz

Update: ezzel a recepttel nevezek a VKF! XXXIII. fordulójára.

Ismét kekszgyártásba kezdtem. Valahogy mindig ehhez a sütitípushoz térek vissza, ha kicsit hajszoltabbak a napjaim és kevés időm van sütni.
Sajnos kolléganőm lebetegedett :(, ezért a nagy hajtás munkafronton. Persze, a munka a kisebbik rossz. Remélem, hamar felépül, s újra véleményezi majd a süteményeimet.:)
A recept Martha (Stewart)- tól származik. Kissé változtattam az eredeti recepten, de ez már nem is meglepő. Azt kell mondjam, ez megint csak egy gyors, finom és vidám sütemény. A vidámsága nem csak a kóstolásnál jelentkezik, hanem az elkészítésében is. A részletek alább olvashatók.


A polenta jelen esetben kukoricadarát jelent, csak nem akartam lefordítani, mert szerintem úgy kissé illúzióromboló lenne a cím: olasz kukoricadarás keksz- neeem, olasz polenta keksz- igen. Szebb ez így, s méltóbb is az elkészült alkotáshoz.

Hozzávalók:
2/3 csésze cukor
1 tk vaníliáscukor
20 dkg vaj
1 nagy tojás (eredetileg jönne még hozzá egy tojás sárgája)
1 citrom reszelt héja
3 tk. amaretto (mandulalikőr) - ez nem volt az eredeti receptben, elhagyható
1/2 csésze kukoricadara
1/2 csésze kukoricaliszt 
1 és 3/4 csésze sima liszt
csipet só

1 csésze= 2,4 dl

Elkészítése:
Keverjük össze a száraz hozzávalókat, vagyis a liszteket, a darát és a sót.  (Eredetileg 1 csésze kukoricadarát vagy 1 csésze kukoricalisztet írt a recept, de nálam volt itthon mindkettő. Jól is tettem. hogy a darából csak fél csészével tettem bele, mert ez sülés után is kissé ropogós marad, ami nagy mennyiségben esetleg zavaró lehet, de így csak kellemes ropogósságot adott az egésznek.)
Egy másik, nagyobb tálban keverjük habosra a vajat a cukorral, vaníliás cukorral, majd adjuk hozzá a tojást. Alaposan keverjük össze, aztán jöhet bele az amaretto és a reszelt citromhéj is.
Végül apránként vegyítsük hozzá a lisztes keveréket is. Kellemesen puha, jól formázható masszát kell kapnunk.
Béleljünk ki egy tepsit sütőpapírral.
Pihentetés nélkül töltsük a tésztát habzsákba, és - most jön a vidámság- szélesebb csövön keresztül formáljunk 5-6 cm hosszú S- alakzatokat (vagy csigákat) a sütőpapírra. (Ha nem szeretnénk, hogy közben csúszkáljon a papír, a négy sarka alá nyomjunk picit a tésztamasszából, ez majd rögzíti az egészet.)


Előmelegített sütőben 180 fokon süssük 15-18 percig, vagy amíg a tetejük enyhén meg nem barnul.
Hagyjuk őket teljesen kihűlni, aztán mehetnek is a szájba lezárhatós dobozba.
Martha szerint 30 db lesz belőle. Én sajnos nem tudtam megszámolni, mert folyamatosan fogyott a tálcáról... Ez az egy hátránya van ennek a keksznek: nagy a fogyasztási vesztesége.:D

2 megjegyzés:

  1. Nagyon-nagyon szépek és tényleg már ránézésre is vidámabb tőle az ember :)))
    Én nem csípem azt a nőt, de tetszik amiket csinál. Ezt még nem láttam tőle, de nálad nagyon tetszik és elhiszem, hogy finom is :)
    bodza http://bodzablog.freeblog.hu

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm a dícséretet!:)
    Magához a nőhöz nincs sok közöm, de az oldalán fellelhető receptekből szeretek mazsolázni. Megbízhatóak a nyarsanyag- kiszabatok, szépek a fotók, és lehet okulni a commentekből.
    Másrészt meg, szerencsére nincs minden recept mellé odatűzve Martha feje...:P

    VálaszTörlés