2010. 03. 30.

Morvai kalácsok

Még Karácsony előtt volt lehetőség a Rama- nál receptnaptárt nyerni, vonalkódok beküldésével. Gyűjtögettem is lelkesen, lett is naptáram. Minden héten más süti fotója díszeleg a napok mellett, s természetesen a képekhez tartozó receptek is benne vannak a naptárban. Egész eddig ott díszelgett a konyhában a polcon, lapozgattam is mindig bőszen a következő hétre, nézegettem a finomságokat, és kissé elszégyelltem magam, hogy még ki sem próbáltam belőle egy árva receptet sem. A mostani hét ajánlata: Morvai kalácsok. Megnéztem a hozzávalókat, mindenem volt itthon, hát megsütöttem. A recept tehát a 2010- es Rama Receptnaptárból származik, saját megjegyzéseimet zárójelek között találhatók !


Hozzávalók:
A tésztához:
  • 7,5 dl tej (szerintem ez kicsit sok, nekem elég volt kb. 6 dl)
  • 4 dkg élesztő
  • 8 dkg kristálycukor
  • 12 dkg olvasztott, kihűtött margarin
  • 1 kg finomliszt (fele jó, ha rétesliszt)
  • kevés só
  • reszelt citromhéj
  • 1-2 tojás sárgája
A töltelékhez:
  • 50 dkg tehéntúró
  • 2-3 ek cukor
  • reszelt citromhéj
A lekenéshez:
  • kevés olvasztott, kihűtött margarin
A tetejére:
  • kb. 40 dkg szilvalekvár
A morzsához: (én ezt elhagytam, már sokalltam rá)
  • 4 ek finomliszt
  • 6 dkg margarin
  • 3 ek kristálycukor
Elkészítése:
  1. A tésztához langyosítsuk meg a tejet, 1,5 dl- t vegyünk ki belőle, ebbe keverjünk kevés cukrot, futtassuk fel benne az élesztőt.
  2. Tegyük egy tálba a lisztet, margarint, cukrot, sót, reszelt citromhéjat, a felfuttatott élesztőt, és kezdjünk el tésztát gyúrni. Folyamatosan adagoljuk hozzá a maradék tejet, majd a tojássárgákat is. Először egy ragacsos massza lesz az egész, de addig kell gyúrni, míg össze nem áll a puha, de rugalmas tészta, ami már nem tapad az edény falához.
  3. Kelesszük duplájára a tésztát, majd nyújtsuk ki kb. 60x45 cm-es téglalappá, vágjuk 30 részre.
  4. A túrót villával törjük össze, ízesítsük a cukorral, citromhéjjal, morzsoljuk vagy kanalazzuk egyenletesen a tésztára. 
  5. A négyzetek négy sarkát a töltelékre hajtjuk, majd hajtogatott felével lefelé sütőpapírral bélelt tepsire fektetjük, egymástól távól.
  6. Tetejüket megkenjük olvasztott margarinnal, majd ha minddel megvagyunk, közepükbe ujjal kis mélyedést nyomunk, ebbe kanalazunk egy-egy kiskanálnyi szilvalekvárt.
  7. A lisztet a margarinnal és a cukorral elmorzsoljuk, tetejüket megszórjuk vele.
  8. Előmelegített sütőben 180 fokon megsütjük, és már lehet is kapkodni a kis párnákat.


A tésztája kelesztés után olyan volt, mintha felhőben nyúlkálna az ember, és amikor megsült...hmmm...kivül kissé ropogós, belül kellemesen citromos és túrós, mindezt pedig a mennyei szilvalekvár koronázta meg. Gyorsan megvan, nagyon finom. Próbáljátok ki ti is!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése