2010. 03. 19.

Pita és a belevaló


Hét vége felé mindig bőszen keresgetem a recepteket, hogy mégis mit készítsek majd, és ne együk mindig ugyanazt. Legyen finom, egészséges, tápláló, egyszerű, olcsó, finom stb.
Múltkor a zöldséges tortácskák tölteléke soknak bizonyult, egy kis adag megmaradt, így lefagyasztottam, mondván: majd valamire jó lesz. Szombat reggel jött a nagy kérdés: mit eszünk ma? Eszembe is jutott a fagyasztóban várakozó finomság, s mivel pihenni is szerettem volna, gyors ebédre vágytam. Hát, így jött az ötlet, hogy kellene mellé pitát sütni, meg némi öntetet keverni, aztán kész is.
A pitához Limara zseniális receptjét használtam. Ezzel tutira megy az ember, mindig tudom, hogy sikerül, pontosak a mennyiségek, részletes a leírás. Azért ide is leírom, hogy ne kelljen mindig keresgetnem, de az eredeti recept itt olvasható.

Hozzávalók 8 db pitához:
  • 50 dkg Graham- liszt
  • 3 dl langyos víz
  • 2 ek olaj
  • 3 dkg élesztő
  • 2 tk só
  • 1 tk cukor
Elkészítése:
  1. A hozzávalókból kissé lágyabb tésztát gyúrunk, majd meleg helyen hagyjuk duplájára kelni.
  2. 8 egyenlő részre osztjuk, kis cipókká gömbölyítjük őket, majd 5 percig pihentetjük, így - Limara szerint- a sikérszálak megnyúlnak, könnyebb lesz őket nyújtani.
  3. Ovális vagy kerek formát nyújtunk belőlük, kb. 2-3 mm vastagságban.
  4. 30 percig pihentetjük őket, aztán 220 fokra előmelegített sütő rácsán (nem tepsiben!), 5-6 perc alatt megsütjük (2-3 darab fér el egyszerre).
  5. A pita egyik végét levágjuk, s már lehet is tölteni.

Az én töltelékverzióm itt olvasható. Került bele még karikára vágott póréhagyma, nyers káposzták (lila és hagyományos), uborka, kaliforniai paprika, vajretek, sárgarépa. Tetejére pedig jött a joghurtos öntet, melynek összetevői tetszés szerint variálhatók:
  • 1 pohár natúr joghurt
  • kevés citromlé vagy almaborecet
  • 1 gerezd zúzott fokhagyma
  • só, bors, chili paprika
  • tetszés szerint zöld fűszerek (pl. koriander, petrezselyemzöld)
Ennél egészségesebb ételt nem nagyon tudok elképzelni: a pita rostban dús lisztből készül, a belevalók pedig egytől egyig egészségesek: sovány hús, zöldségek, nyakon öntve fűszerekkel ízesített natúr joghurttal.
Mellesleg az a jó az ilyen ételekben, hogy az ember bármit belepakolhat, amit szeret, s ennek megfelelően változik az étel jellege is, sőt, ha nem teszünk bele húst, akkor vegák is fogyaszthatják. Mennyei!

8 megjegyzés:

  1. Merénylet! Nagyon jól néz ki, legszívesebben rohannék a konyhába...:)) És köszönöm:)))

    VálaszTörlés
  2. Fantasztikus! Loholok én is - a te konyhádba, ezért a gyönyörűségért :-)

    VálaszTörlés
  3. Pontosan ez volt nálunk is ma!:)

    VálaszTörlés
  4. Limara: én köszönöm!

    Viki: szívesen látlak, de mivel ez egy múlt hét szombaton elkövetett ebéd volt, már csak a hűlt helye maradt.

    Maimoni: pedig nem is beszéltünk össze.:P

    VálaszTörlés
  5. Majd beleharaptam a képernyőbe. Ha nem írsz az Edit konyháján megjegyzést az enyém után ki tudja mikor találok ide... és milyen kár hogy nem láttalak hamarabb! Ilyen képek meg receptek láttán nem tudokellenálni muszáááj feliratkozzak hozzád. A géped nagyon jó hogy ilyen szépeket kihozol vele. Nekem is hobbim a fényképezés, csak nincs jó gépem per pillanat.

    VálaszTörlés
  6. Anna: olyan kedvesen írsz, köszönöm a szép szavakat!
    A jó gép igazából Mr. P. tulajdona, de ő már lassan nem is tudja kezelni, mert elfelejtette, hiszen alig használja.:P Ha szeretsz fotózni, érdemes áldozni egy jobb gépre, szerintem ez egy abszolút megtérülő befektetés. Sokszor meg nem elég, ha a gép jó, kell hozzá az a plusz, amit a fotós visz a képekbe.

    VálaszTörlés
  7. Jucy: én is mindig így járok, ha megnézem ezeket a képeket.

    VálaszTörlés