2010. 03. 16.

Pitekuckó lett a konyhám


Még péntek délután legyúrtam egy adagnyi pitetésztát, mondván, hogy este majd a pitét is elkészítem belőle. Hát, nem jött össze, mert túlságosan fáradt voltam az egész heti hajtás után, így tészta maradt a hűtőben, én meg mentem az ágyba. Tegnap este jutottam el addig, hogy most már tényleg pitét fogok sütni. Csak egy kisebb tepsinyi lett belőle, de az legalább kétféle ízesítésben készült. Felébe a szokásos almás töltelékem ment, a másik felébe pedig finom meggyes, ugyanis rejtőzött a fagyasztómban még egy fél kiló meggy.
A pitetészta és az almás töltelék készítéséről itt olvashatsz bővebben. Most csak a meggyes tölteléket írnám le, bár ez sem bonyolult.
Amikor az elkészült sütit majszolom, mindig elégedetten konstatálom, hogy a gyümölcsös édességek közül a pite az egyik legfinomabb és legegyszerűbb, ráadásul változatosan elkészíthető. Olyan ember talán nincs is a Földön, aki egyik verzióját sem szereti.

Meggyes pitetöltelék:


Hozzávalók egy fél tepsinyi mennyiséghez:
  • kb. fél kg magozott, fagyasztott vagy befőtt meggy
  • ízlés szerint cukor
  • vaníliás cukor
  • 2 ek étkezési keményítő vagy ugyanennyi vaníliás pudingpor
Elkészítése:
  1. A meggyet alaposan csepegtessük le, majd keverjük el benne a kétféle cukrot, végül a keményítőt vagy pudingport is, aztán mehet is az előkészített tésztára. Én kissé savanykásra szoktam hagyni a meggyes tölteléket, az mégiscsak úgy igazi.
  2. Persze az még fontos, hogy a tésztát ne felejtsük el megszórni zsemle- vagy kekszmorzsával, hogy sülés közben felszívja a nedvek egy részét. A többi nedvességet majd a keményítő magába szívja, így a végeredmény mennyeien pudingos állagú lesz.

2 megjegyzés:

  1. Gyönyörűek lettek a piték!
    A meggyes a kedvencem :))

    VálaszTörlés
  2. Köszi! Ha lehet, én is mindig a meggyesre szavazok.;)

    VálaszTörlés