2010. 04. 08.

Egy régi kedvenc: Zala kocka

Amióta csak az eszemet tudom - vagyis inkább mióta tudok sütni-, ezt a sütit én szoktam otthon elkészíteni. Anyukám jól megtanított a piskóta sütés rejtelmeire, és sokszor mondja, hogy ő már leginkább csak felejt a tudományából. Persze ez részben annak is köszönhető, hogy szereti átpasszolni a sütést nekem, én meg borzasztóan örülök ennek.


Szegény, most Húsvétkor is több bakit vétett: hol a lap nem sikerült, hol a krém maradt csomós. A Zala kocka piskótalapjait most ő sütötte meg, de az egyik picit lejtett, a másikról nehezen jött le a sütőpapír, a harmadik meg kissé szétesett, amikor megfordította, pedig szerinte ez utóbbi sikerült a legjobban. A krém elkészítését bevállaltam, és a kisebb-nagyobb hibák ellenére, mégis csak finom és mutatós süti kerekedett, úgy összességében.
A süti neve a származási helyére utal, vagyis Zala megyére, bár több helyen is láttam már hasonlót, csak éppen más néven. Annyi baj legyen, a név az részletkérdés, a lényeg az íz és a jó recept.

Hozzávalók egy jókora adaghoz:
  • 2 barna piskóta
  • 1 sárga piskóta
A krémhez:
  • 2 cs csokis pudingpor
  • 5 dl tej
  • 1 tk vaníliás cukor
  • 30 dkg porcukor
  • 1 és 1/2 kocka (37,5 dkg) margarin
  • 2 ek kakaópor 
A tetejére:
  • csokireszelék
Elkészítése:
  1. 4-4 tojásból megsütjük külön a téglalap alakú piskótákat. (Piskótakészítésről itt olvashatsz. A lényeg: ahány db tojás, annyi kanál liszt és cukor.) A lapok ne legyenek túl vastagok, mert a végeredmény úgyis egy szép magas sütemény lesz.
  2. A krémhez először is a két csokis pudingporból és tejből sűrű pudingot főzünk. Hagyjuk kihűlni, közben pedig habosra keverjük a kétféle cukrot a szobahőmérsékletű margarinnal. Ebbe keverjük bele a főzött pudingot és még két púpos kanál kakaóport is. Sima, egynemű, könnyen kenhető krémet kell kapnunk, így ne restelljük használni a robotgépet.
  3. Ha ezzel megvagyunk, már csak össze kell állítanunk az egészet: alulra jön egy barna lap, erre a krém 1/3 része, majd sárga piskóta, erre ismét a krém 1/3 része, amit megint csak barna piskóta követ. Az egész tetejét és oldalát kenjük be a maradék krémmel.
  4. Jelöljük be a szeletek helyét, közepükre nyomhatunk még kis bibókákat, aztán már csak a finomra reszelt csoki van hátra.
Azt nem mondanám, hogy fogyókúrás süti, az viszont tuti, hogy nagyon csokis, nem túl bonyolult az elkészítése, és jókora adagot lehet belőle készíteni, ami különösen nagy előny, ha az ember vendégeket vár.
Akinek a piskóta elkészítése macerásnak tűnik, használjon nyugodtan boltit.

    4 megjegyzés:

    1. Nagyon finom én megkóstoltam:)

      VálaszTörlés
    2. Berni: főkostóló lévén ez nem is meglepő.:)

      VálaszTörlés
    3. Ez nagyon jól néz ki! Még soha nem hallottam róla!:)

      VálaszTörlés
    4. Szepy: talán azért nem hallottál róla, mert zalai?:) Most, hogy már hallottál róla, ki is próbálhatod, szerintem az íze is nagyon jó, nem csak a kinézete!:P

      VálaszTörlés