2010. 04. 19.

A felnőtteknek is kell a játék!


Felnőttként az ember máshogy látja a világot, mint mikor még gyerek volt. Mennyivel egyszerűbb volt anno a homokozóban húzkodni a műanyag formákat és vicces, süti alakú homoktortákat gyártani, hogy aztán majd a babákat ezzel kínáljuk a teadélutánon, vagy játékból főzőcskézni, nem aggódni azon, hogy elég lesz-e a mennyiség, ízleni fog- e mindenkinek, sikerül- e a tortát kiimádkozni a formából.
Pedig a konyha nem csak a napi robot helye lehet: mókázni is lehet benne, közben meg jókat beszélgetni. Valahogy a konyha légköre - az edények, a sürgés- forgás, az alkotás öröme- hozza magával a jó beszélgetéseket és a fecsegést. Ma én is játszottam kicsit, és olyan jó volt! Hogy mi ennek az oka? Nemrég kedves barátnőm, Tündi lepett meg egy üveg kandírozott- és aszalt gyümölccsel teli üveggel, ami gyönyörű volt, ahogy sorakoztak benne a sokszínű finomságok, mint egy szivárvány. Vidámak voltak, és ettől én is az lettem. 
Hoztam a játékból született nasit is, tartsatok velem !:)

Csokikeksz



Ami kell hozzá:
  • jó minőségű csoki (lehet ét, tej, vagy fehér)
  • aszalt- és kandírozott gyümölcsök apróra vágva
  • mandulaforgács
  • szórócukor
Elkészítése:
  1. Olvasszuk fel a csokikat, majd terítsünk sima felületre vagy tálcára egy jókora sütőpapírt. 
  2. Kanállal formáljunk köröket az olvasztott csokiból (lehet keverni őket, vagy márványozni). 
  3. Tetejüket szórjuk meg ízlés szerint a finomságokkal, majd rövid időre tegyük hűtőbe őket, hogy megdermedjenek.
  4. Ha megdermedtek, húzzuk le őket a sütőpapírról, és már lehet is majszolni. Ha van maradék, tároljuk hűtőben, így biztos nem olvad meg.
Szerintem gyerekekkel is jó kis szórakozás elkészíteni. Egyszerű, finom és vidám.:)

4 megjegyzés:

  1. Ennivalók :)
    Ez olyan társasági édességnek tűnik, ami jobb ha gyorsan elfogy.

    VálaszTörlés
  2. Az biztos, hogy gyorsan elfogy, csak úgy lehet kapkodni, aztán lenyalogatni az ujjakról az olvadó csokit. Ki ne szeretné?:P

    VálaszTörlés
  3. És roppant gusztusos....A kelt palacsintád eszembe juttatott egy régi emléket: meg kell sütnöm!!

    VálaszTörlés
  4. Trinity, remélem kedves emléket juttattam eszedbe és jó kedvvel fogod a palacsintát készíteni, meg majszolni is.:) Már ezért megérte postolni!

    VálaszTörlés