2010. 04. 01.

Mandulás macaroon torta csokoládéval


Nem, ez nem az a macaroon... Több magyar és külföldi gasztroblogon is láttam már a helyes kis sütiket, recepteket, fortélyokat a biztos sikerre, de eddig még nem volt merszem(?), időm (?), hogy nekiálljak, így maradt a fotók és leírások nézegetése. Közben találtam rá erre a receptre, amiről úgy gondoltam, ki kell próbálnom, mielőtt a nagyobb odafigyelést és cselességet igénylő kisebb változatba belefogok.
Nem csalódtam, mert tényleg isteni, csupa csoki, könnyed mandulás rétegek között, ráadásul liszt nélkül! Szóval lisztérzékenyek is fogyaszthatják, ami szerintem nagyon jó hír. Még egy előny: jó kis fehérjefaló, én is a fagyasztóban felgyűlő tojásfehérje elhasználására sütüttem. 
Szerintem abszolút ünnepi torta, még húsvétra is bátran el lehet készíteni, ráadásul egy nappal korábban össze lehet állítáni.
Az eredeti recept narancskompótot kínál mellé, nálam ez most kimaradt, de nem volt miatta hiányérzetem.


Hozzávalók:
A sziruphoz:
  • 1/2 csésze víz
  • 1/2 csésze cukor
  • 1 narancs héja
  • mandulaaroma vagy amaretto (opcionális)
A mandulás macaroonhoz:
  • 6 tojás fehérje
  • 1 csésze és 3 ek cukor
  • 2 és 1/2 csésze finomra őrölt mandula
  • 2 nagy csipet só
  • 1 vaníliarús kikapart magjai (nálam 1 tk vaníliás cukor)
A krémhez:
  • 30 dkg jó minőségű félédes csokoládé
  • 10 ek cukorszirup
A tetejére:
  • pörkölt, szeletelt mandula
Elkészítése:
  1. A tojások fehérjét verjük kemény habbá 3 ek cukorral. A mandulát és a cukrot őröljük finomra, keverjük hozzá a vaníliarúd kikapart magjait, a sót, majd óvatosan forgassuk össze a felvert tojásfehérjével.
  2. Négy lapot kell sütni belőle. Egy nagy tepsi hátoldalát borítsuk be 2 db egyforma méretű sütőpapírral (használjunk szilikonosat), majd a mandulás masszából simítsunk rá két téglalapot, így egyszerre két lapot is megsüthetünk.
  3. Előmelegített sütőben 140 fokon süssük, míg a közepe meg nem szilárdul, szélei enyhén megbarnulnak. Nekem ehhez kb. 25 percre volt szükségem, de mivel erősen sült a teteje, félidőben letakartam alufóliával.
  4. A maradék masszát is osszuk el két felé és süssük meg.
  5. A sütőpapíron hagyjuk őket kihűlni, majd óvatosan húzzuk le róluk a papaírt.
  6. A cukorsziruphoz forraljuk össze a vizet a cukorral és egy narancs héjjával. Addig kell főzni, míg a cukor teljesen el nem olvad benne. Ízesíthetjük kevés mandulaaromával vagy mandulalikőrrel. Kicsit hagyjuk hűlni, majd mérjünk ki belőle 10 evőkanálnyi mennyiséget (a többit hűtőben lehet tárolni), majd tördeljük bele a csokit, és vízgőz felett olvasszuk fel. 
  7. Néha megkeverve hagyjuk kihűlni a csokit, majd töltsük meg vele a lapokat, vonjuk be a torta tetejét és oldalát is. (Célszerű töltés előtt egyforma méretre vágni a lapokat.)
  8. Teflon serpenyőben pörköljük meg a szeletelt mandulát, majd szórjuk meg vele a torta tetejét.
  9. Szobahőmérsékleten hagyjuk egy éjszakát pihenni, így a lapok bepuhulnak, felisszák a csokit, és könnyen szeletelhető, mennyei édességet kapunk.

5 megjegyzés:

  1. Poppy, ez valami brutálisan jól néz ki :)))))

    VálaszTörlés
  2. Nálunk ilyen lapokkal és főzött csokikrémmel készül a karácsonyi csokitorta,mennyei finom!Kukkantsd meg:http://mohakonyha.blogspot.com/2009/12/mandulas-csokoladetorta.html
    Kipróbálom ezt is,egyszerűbb a töltelék.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon tetszik, biztos finom lehet!

    VálaszTörlés
  4. Köszi mindenkinek a kedves szavakat, dícséretet, borzasztó aranyosak vagytok! Én csak annyit tudok mondani: próbáljátok ki, mert tényleg mennyei édesség; nem kalóriaszegény, viszont garantáltan rengeteg boldogsághormont szabadít fel.:)
    Moha: megnéztem, nagyon szép a tortád, és tényleg egészen hasonló a recept. Legközelebb lehet, hogy én meg főzött krémmel próbálom ki, de most épp a tojásfehérje pusztítása volt a cél.

    VálaszTörlés