2010. 04. 26.

Sült pudingos krémszelet


Mostanában főleg szárazabb sütiket készítettem, s a legutóbbi keksz után ígéretet tettem magamnak és Mr. P.- nek is, hogy legközelebb krémes sütit csinálok.
Mivel a hétvégén nagyon szép idő volt, nem lett volna sok erőm a sütő mellett ácsorogni, így jött a gyors krémes ötlete. A recept egyszerű, itthon fellelhető alapanyagokból készült, méghozzá expressz sebességgel. Aki kedveli a könnyed, nem vajkrémes finomságokat, az feltétlen próbálja ki!

Hozzávalók:
A tésztához:
  • 15 dkg Graham- liszt
  • 6 ek cukor
  • 1 tojás
  • 7 dkg vaj
  • 1/2 cs sütőpor
  • csipet só
A krémhez:
  • 1 cs vaníliás pudingpor
  • 8 ek cukor
  • 4 dl tej
  • 20 dkg krémsajt
  • 1 pohár (175g) tejföl
  • 1 citrom reszelt héja
A tetejére:
  • gyümölcs
Elkészítése:
  1. A tészta hozzávalóit alaposan összegyúrjuk, majd letakarva hideg helyre tesszük, amíg a krém elkészül.
  2. A tejből, pudingporból, cukorból kicsit sűrűbb krémet főzünk, hagyjuk hűlni. Tetejét lefedhetjük alufóliával, hogy ne bőrösödjön, vagy időnként keverjük meg.
  3. A tésztánkat nyújtsuk ki kb. 30x22- es méretre úgy, hogy a sütőformába terítve legyen egy kis pereme is. Nem fontos kikenni a formát, mert a tésztában van elég zsiradék, ami meggátolja, hogy sülés közben leragadjon.
  4. 150 fokos előmelegített sütőben kissé süssük elő, amíg enyhén színt kap.
  5. A pudinghoz keverjük hozzá a reszelt citromhéjat, a krémsajtot és a tejfölt, majd egyenletesen oszlassuk el a tésztán.
  6. Mehet vissza az egész sütőbe. 150 fokon süssük 30 percig, illetve míg a krém szépen megszilárdul.
  7. A sütőformában hagyjuk kihűlni. Vágjuk négyzet alakúra, tetejét díszítsük friss gyümölccsel vagy befőttel.

20 megjegyzés:

  1. Drága Viki, ezennel megnyerted a felső képen szereplő szeletet. Ígérem, megőrzöm neked, míg érte nem jössz, vagy ha mégse, majd sütök neked újat.:)

    VálaszTörlés
  2. Pont egy jó sütit kerestem holnapra. Megtaláltam! Köszi

    VálaszTörlés
  3. Vegavarázs: remélem, bejön majd, várom a véleményezést!:)

    VálaszTörlés
  4. Miss Poppy :) ez valami fantasztikus és ínycsiklandó! Gratulálok :)))
    http://bodzablog.freeblog.hu

    VálaszTörlés
  5. Nálad mindig az ízlésemnek megfelelő sütiket találok!!Szerintem ezt is ki fogom próbálni!!! :)

    VálaszTörlés
  6. Andi: nagyon örülök neki! Várom ám a beszámolót, hogy ízlett!:)

    VálaszTörlés
  7. Elkészítettem,és nagyon finom!!!!!!! :)

    VálaszTörlés
  8. Andi: láttam, láttam, láttam! Csodaszép lett, és nagyon örülök, hogy ízlett.:)

    VálaszTörlés
  9. Szia! Milyen márkájú vaníliás pudingot használtál hozzá? A krémsajt Philadelphia? Köszi, Kati

    VálaszTörlés
  10. Szia Kati! Dr. Oetker pudingport használtam, a krémsajt nálam az Aldiban kapható Milfina márkájú Soft Cheese volt, de természetesen a Philadelphia is tökéletesen jó, csak az ára kicsivel borsosabb.

    VálaszTörlés
  11. Más ízesítésű pudinggal is készíthető?

    VálaszTörlés
  12. Szia Beya!

    Lehet, persze.:) Csokival, tejszínnel, punccsal... amilyet csak szeretnél.

    VálaszTörlés
  13. Szia Ms. Poppy,

    nagyon finom, kellemes ez a süti, jó, hogy megosztottad:-)
    A tésztájával kicsit nehezen boldogultam, ragadós lett, de azért sikerült bele kényszerítenem a tepsibe.
    Én a krémbe tettem egy csipet levendulát és nagyon jó lett vele! Üdv, Gázrózsa

    VálaszTörlés
  14. Szia!

    De jó, hogy kipróbáltad!
    Ha a tésztával nehéz bánni, tedd vissza a hűtőbe, míg alaposan meg nem dermed, akár csak egy linzertésztát. Egy éjszakára is be lehet tenni, folpackba csomagolva.
    Hmm, ez a levendula micsoda jó ötlet!
    Örülök, hogy megosztottad velem.:)

    VálaszTörlés
  15. Kedves Ms. Poppy!
    Nagyon jól néz ki, örülök, hogy rátaláltam, valamikor biztosan elkészítem! :)
    Üdv Flóra

    VálaszTörlés
  16. Szia Flóra!
    Ez egy nagyon finom, krémes süti, remélem, elnyeri a ti tetszéseteket is.:)
    Örülök én is, hogy rá(m)találtál!

    VálaszTörlés
  17. Megcsináltam és nagyon finom lett :)
    Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
  18. Szuper! Nagyon örülök, hogy ízlett!:)

    VálaszTörlés