2010. 04. 12.

VKF! XXXIII.: Sokmagvas, korpás stangli medvehagymával

Mégis csak sikerült valami új receptet hozni a VKF! aktuális fordulójára. Igaz, hogy tegnap mentegettem magam, hogy miért is nem sikerült ezt a feladatot abszolválnom, ma mégis nagy kedvvel vetettem bele magam a dagasztásba, kelesztésbe, sodrásba, vagyis a fent említett finomság elkészítésébe.
A VKF! témakiírásnak szerintem több összetevő miatt is megfelel, szóval abban reménykedem, hogy ez feledteti Limarával a határidőn való túlcsúszást.:P


A névválasztás kicsit nehézkesen ment, ez látszik is a cím hosszúságán. (Csak zárójelben merem megjegyezni, Mr. P. milyen nevet akart neki adni: medvehagymás magömlés. Hát persze, hogy férfi...:D)
Szerintem ez a stangli igazán jó reggeli alternatíva lehet. Elég rá kevés krémsajtot vagy túrót kenni, és már kész is a tápláló reggeli. Mi jelen esetben vacsira ettük, de így is működött a dolog. Olyan finom a tetején az a sok mag, szeretem őket ropogtatni. Persze meg lehet szórni mással is, pl. szotyival vagy tökmaggal, azokkal is jól fest, de szerintem így is tökéletes.
A recept nem nagy ördöngősség: egy egyszerű kelt tészta, némi vajjal meghajtogatva, egy csokor apróra vágott medvehagymával ízesítve. Most úgyis szezonja van, érdemes vele próbálkozni.

Hozzávalók a tésztához:
  • 30 dkg finomliszt
  • 10 dkg apróra őrölt zabkorpa
  • 2 dl langyos tej
  • 2 dkg friss élesztő (vagy 1/2 csomag isntant)
  • 1 tk cukor
  • 3/4 tk só
A töltelékhez:
  • 10 dkg vaj
  • 1 csokor medvehagyma, apróra vágra
A tetejére:
  • tojás a megkenéshez
  • lenmag, szezámmag, mák (darálatlan)
Elkészítése:
  1. A tészta hozzávalóiból szokásos módon közepesen lágy tésztát gyúrúnk, majd duplájára kelesztjük.
  2. 3-4 mm vékonyra kinyújtjuk, egyenletesen elosztjuk rajta a vajat, megszórjuk a medvehagymával, majd összehajtogajuk, s még egy órát hűtőben hagyjuk pihenni.
  3. Ismét vékonyra nyújtjuk, s kb. 8x25-ös táglalpokat vágunk belőle, amiket hosszában félbevágunk, de úgy, hogy az egyik végén nem vágjuk át teljesen, ez tartja majd egyben az egészet. A szárakat megcsavarjuk, így kapjuk majd a mintázatot.
  4. Sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatjuk őket.
  5. Tetejüket tojással lekenjük, magokkal megszórjuk, majd még 30 percig meleg helyen pihentetjük.
  6. 200 fokon kb. 40 perc alatt készre sütjük őket, aztán már lehet is majszolni.
Korpa helyett lehet úgy is csinálni, hogy 20-20 dkg sima és valamilyen teljes kiőrlésű lisztet használunk. Nagyon finom például Graham- vagy rozsliszttel is.

6 megjegyzés:

  1. Nagyon csinosak lettek! Én szeretem a sokmagos péksütiket!

    VálaszTörlés
  2. Juj de gyönyörűek! Szívesen bevállalnék belőle egyet! Vagy kettőt :-)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon harapnivalóak lettek :) Gratulálok :)

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm, köszönöm! Még egy van, ki kéri?:P

    VálaszTörlés
  5. Ezt eddig hogy nem láttam? Gyönyörűek, gratulálok!:)

    VálaszTörlés
  6. Pedig nem rejtegettem, eskü! És ezt mi sem bizonyítja jobban, minthogy beneveztem VKF!- re, hogy más is láthassa.:P

    VálaszTörlés