2010. 04. 11.

VKF! XXXIII.- Variációk Limara témájára

Ismét egy szuper VKF! téma, s ahogy azt már sokan megállapították: abszolút (el)várható volt a péksütik hazai nagyasszonnyától, Limarától. A téma nem más, mint gabonák, gabona félék. Elég idő lett volt a feladat kidolgozására, de az úgy volt, hogy munka, futás, Húsvét...és még sorolhatnám, de ez mind csak kifogás. Sajnos, újításokra nem került sor, viszont korábbi receptek közül kettő is van, amiről úgy érzem, érdemes még beszélni róluk, érdemes őket újra megmutatni, így én ezekkel szeretnék az aktuális VKF! fordulón részt venni. Remélem, senki nem kövez majd meg ezért, de ezt a fordulót nem szeretném kihagyni.:)


1. Az egyik recept, amit szeretnék ismét a figyelmetekbe ajánlani, az az olasz polenta keksz. Annyira egyszerű, és finom; a kukoricalisztnek- és darának köszönhetően pedig olyan gyönyörű, sárga színe van, amitől az ember egyből egy napsütötte homokos tengerpartra képzeli magát. Mindenképp érdemes belőle nagyobb adagot gyártani, hiszen gyorsan megvan és sokáig eltartható. Olyan igazi felvidító nasi.




2. A másik receptem az almás Brown Betty, ami tulajdonképpen nem más, mint egy puha, krémes almás pép, egy ropogós, zabpelyhes kéreg alá zárva. Gyors, könnyed, gyümölcsös finomság, ugyanakkor a zabpehelynek hála, kellő energiát és rostot biztosít, mégsem terheli meg a szervezetet. És ami fontos a rohanó hétköznapokon: gyorsan elkészíthető, kis költségvetésű és remekül variálható. Dőzsölős napokon tejszínhabbal, böjtölös napokon natúr joghurttal ajánlott fogyasztani.


6 megjegyzés:

  1. Ez a polentakeksz csudi jó lehet:-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom, és tényleg olyan vidám az élénk sárga színével.:) Próbáld csak ki, és meglátod!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól néznek ki, majdnem dollár jelek lettek!:))))

    VálaszTörlés
  4. Szepyke: Mr. P. is dollárpapának (vagyis mamának) nevezett, mikor ezeket feltálaltam neki.:) Szerintem jópofák. Persze tetszőleges mintákat lehet belőle csinálni, de nekem így tetszenek.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon tetszik a Brown Bettyd :). Ilyen crumble-féle sütiket én is szoktam készíteni, de nem zabpehellyel. Ezzel is ki fogom próbálni, nagyon jó ötlet :)

    VálaszTörlés
  6. Szia Ami! Nem vagyok nagy sütirajongó, ha eszek, legfőképp ilyesmi gyümölcsöseket választok. Pofon egyszerű és finom, remélem a te tetszésedet is elnyeri.:)

    VálaszTörlés