2010. 05. 24.

Fordított gyümölcsös- bögrés süti


Régebben, amikor még nem volt a saját kis konyhámban mérleg, gyakran készítettem bögrés sütiket. Nagy előnyük, hogy a sütibe amúgy is szükséges joghurt pohara a mérce, bármilyen gyümölccsel elkészíthetők, s gyakorlatilag elronthatatlanok. Most szép, érett mangóval készítettem, de almával, barackkal, körtével, bogyós gyümölcsökkel és persze meggyel is nagy kedvenc. A recept hosszúsága jól mutatja a süti elkészítésének egyszerűségét. 
Az utolsó lökést afelé, hogy újra ilyesmit süssek, @ndre@ adta meg, nem is olyan régen. A kallódó mangó felhasználása egyértelműen az ő sütije nyomán történt, de a tésztához a saját, jól bevált bögrés receptemet használtam.

Hozzávalók:
  • 2 pohár natúr joghurt
  • 2 pohár kristálycukor + egy kevés a gyümölcsökhöz
  • 2 tk van. cukor
  • 1 pohár olaj
  • 4 db tojás
  • 4 pohár liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 2 db érett mangó
  • kevés vaj a forma kikenéséhez
Elkészítése:
  1. A megtisztított, vékony szeletekre vágott gyümölcsöt alaposan beleforgatjuk cukorba, majd az előzőleg vajjal jól kikent sütőformába fektetjük.
  2. A többi hozzávalót a fenti sorrendben adagolva simára keverjük, majd a gyümölcsös rétegre öntjük.
  3. Előmelegített sütőben 180 fokon tűpróbáig sütjük (kb. 30 perc).
  4. A formában hagyjuk kissé hűlni, majd egy tálra borítjuk.
Mennyei, ahogy a süti tetején az édes gyümölcsök a tésztába süppednek.
Készíthetjük úgy is, hogy 3-4 ek cukrot megkaramellizálunk, ezt öntjük a kifajazott forma aljára, majd erre jönnek a gyümölcsök, végül a tésztamassza. Így még karamellesebb, édesebb lesz a süti, s a teteje is szép színt kap.
A tésztát is variálhatjuk: gazdagíthatjuk olajos magvakkal (dióval, mogyoróval, mandulával), esetleg csokival.
Mindenki elkészítheti a saját verzióját, a számára legkedvesebb gyümölccsel.

4 megjegyzés:

  1. Csoda guszta! Remek ötlet a mangó bele, és is szeretem, de nem sütöttem még vele. Biztos nagyon finom volt!

    VálaszTörlés
  2. Köszi Melinda! Finom volt és igazán gyümölcsös. Talán így sütve még jobban kijött a mangó zamata, s valamivel jobban is ízlett, mint nyersen. Érdemes kipróbálni, ha gyors édességre vágyik az ember.

    VálaszTörlés
  3. Nyáron én is szívesen sütöm a gyümölcsös sütiket és a bögrés verziót. Nem kell előszednem a kamra legfelső polcáról a mérleget.:)
    Mangóval még én sem sütöttem.

    VálaszTörlés
  4. Thrini ezzel én is hasonlóképp vagyok.:)
    Próbáljátok ki bátran a mangós sütiket, nem fogtok csalódni!

    VálaszTörlés