2010. 05. 13.

Kókuszos krémpite


Mostanában valahogy gyakran készítek ilyen jellegű sütiket (lásd itt, itt, itt és itt), mert egyszerűen imádom azt a kettősséget, amit az omlós pitetészta és a lágy, pudingszerű krém ad. Persze az sem elhanyagolandó szempont, hogy gyorsan elkészülnek, még annál is gyorsabban elfogynak, sok bennük a krém és garantált velük a siker.
Íme egy újabb verzió, ezúttal a kókusz szerelmeseinek.

Hozzávalók:
  • 1 adag édes, omlós tészta, sütetlenül
  • 3 ek liszt
  • 1 csésze cukor (ízléstől függően lehet kevesebb is)
  • 1 tk vaníliáscukor
  • 2 tojás enyhén felverve
  • 3/4 csésze kókuszreszelék
  • 1 és 1/2 csésze tej
Megjegyzés: 1 csésze= 2,5 dl.
    Elkészítése:
    1. Egy 24 cm- es piteformát vajazzunk ki alaposan. A jól lehűtött omlós tésztát nyújtsuk ki vékonyra, majd béleljük ki vele a formát, úgy, hogy a széleket is betakarja a tészta. Villával szúrkáljuk meg, 15 perc alatt 180 fokon süssük elő kicsit.
    2. Kenjük le a pitetésztát tojással (a krémhez szánt tojásból el lehet csenni), ez elzárja a pórusokat, így nem fog elázni a tésztánk a krémtől. 2 percre dugjuk vissza a sütőbe.
    3. A krémhez keverjük simára a felsorolt összetevőket. Öntsük az elősütött tésztára, s 180 fokon süssük legalább 50 percig, illetve míg meg nem szilárdul.
    4. A formában hagyjuk kihűlni.
    Érdemes savanykás gyümölccsel vagy egy kanálnyi krémsajttal tálalni, ami ellensúlyozza a krém édességét.
    Aki ropogósabb tésztát szeretne, fele részben használjon Graham- lisztet az elkészítéséhez.
    A lisztet helyettesíthetjük keményítővel, esetleg pudingporral.
    Ha a kókuszízt fokozni szeretnénk, érdemes tej helyett kókusztejjel készíteni.

    6 megjegyzés:

    1. ezt szerintem megsütöm holnap :-) épp azon gondolkodtam, hogy mi legyen a rengeteg sk készített kókusztej sorsa....

      VálaszTörlés
    2. Kíváncsi vagyok, kókusztejjel milyen lesz, szóval tessék csak kipróbálni, aztán meg beszámolni róla!:P

      VálaszTörlés
    3. Úristen kókuszos!
      Én ezt imádnám! Mentettem is, köszii :-)))

      VálaszTörlés
    4. Csenge, mi is imádtuk! Az a jó benne, hogy ezt a receptet nyugodtan lehet formálni, tovább bolondítnai, mondjuk csokival, alkohollal, kókusztejjel, még egy kis kókusszal, kinek mi tetszik.:)

      VálaszTörlés
    5. már csak reggelire van belőle 2 szelet :-)
      2/3 adagot csináltam mert nekem csak 18-as tortaformám van, és a töltelék túl sok lett, ami kimaradt azt kicsi felfújtas edényben megsütöttem némi extra kókuszreszelékkel.
      amúgy nagyon finom jóóó kókuszos.
      neked milyen állagú volt a töltelék nyersen? nekem tök híg, mint a tej. sülés után persze megfelelő lett.

      VálaszTörlés
    6. Nekem is teljesen híg volt a töltelék, ezért kell sokáig sütni, hogy szépen besűrűsödjön, s a lisztnek köszönhetően elérje a pugingos állagot. Én sima tejjel csináltam, nem is kókusztejjel, de így is jó kókuszos lett. Aki szereti a kókuszízt, az imádni fogja ezt a krémet.:) Látom, nálatok sem volt gond az eltűntetéssel.:P

      VálaszTörlés