2010. 05. 11.

Új hét, új süti


Olyan rövid volt megint a hétvége, így meg pláne, hogy otthon voltunk. Két és fél nap tömény kérdezz- felelek, megszakítva néha, vagy inkább sokszor finom falatozásokkal. Anyut rászedtem, hogy csináljunk rétest, most végre én is ellesem a technikáját az otthon nyújtott, mennyei finomságnak. Így is lett, persze a tésztát anyu készítette el, aztán a nyújtást én is próbálgattam. Belelkesedtem, mert ment, simán. Persze rájöttem, hogy jó tésztát kell csinálni, aztán a világ végére is elnyúlik. Hamarosan meg kell vele próbálkoznom, egyedül. De nem most.
Csomó finomságot hoztunk otthonról, de a rétesből már nem maradt elhozatalra. Tegnap mégis úgy gondoltam, én nem sütök. Tele a hűtő, hétfő van, nyűgös vagyok, inkább pihizek. Aztán mire munkából hazaértem, valahogy  arra eszméltem hirtelen, hogy kezemben egy fakanál, előttem egy tál, s már lelkesen egy adag édes, omlós tésztát gyúrok. A másik pillanatban meg egy tálnyi muffintésztát kutyultam épp össze. Szóval a nem sütök semmittől a kétfélét sütökig vezető idő kiesett. Ki érti ezt?
Mondjuk az időjárás is pont akkor váltott esősre, mikor hazaértem, és végre tudtam volna élvezni a kinti bicózást vagy a focimeccset, ahol természetesen Mr. P. is játszott volna. Így, sütéssel töltve gyorsan ment az idő, és jobbik felem is nagyon lelkesedett, mikor haza érve meglátta a még meleg, csokis, hívogató muffinokat. Az ő lelkesedése győz meg mindig arról, hogy jól teszem, ha nekiesek sütni valami finomat.
Az egyik tegnapi művem egy muffin, aminek alapja könnyed csokis kevert tészta, teteje pedig lágy krémsajt. Ezért is a költői név: 

Menny és pokol


Hozzávalók (kb. 20 darab muffinhoz):
A tésztához:
  • 1 csésze barna cukor
  • 1 tk vaníliáscukor
  • 1 és 1/2 csésze liszt (fele lehet teljes kiőrlésű)
  • 2 púpos ek kakaópor
  • 1 tk szódabikarbóna
  • csipet só
  • 1/3 csésze olvasztott vaj (esetleg semleges ízű olaj)
  • 1 és 1/2 csésze tej
  • 1 tk almaecet
A tetejére:
  • 200 g krémsajt
  • 1 tojás
  • 1/2 csésze cukor
  • 50 g étcsoki apróbb darabokra vágva
Megjegyzés: 1 csésze= 2,4 dl.

Elkészítése:
  1. Keverjük össze egy tálban a száraz hozzávalókat, vagyis a lisztet, kétféle cukrot, sót, szódabikarbónát, kakaóport. A tészta többi hozzávalóját (vagyis a folyékony komponenseket) tegyük egy másik tálba.
  2. Szép fokozatosan vegyítsük össze a száraz és folyékony hozzávalókat. Fakanál segítségével keverjünk sima tésztát.
  3. A tetejére való hozzávalókat is keverjük alaposan össze..
  4. Muffinformába tegyünk papírkapszlikat vagy vajazzuk, lisztezzük ki alaposan a mélyedéseket. Félig töltsük meg mindet a barna masszával, tetejüket fedjük be a krémsajtos réteggel. Nem érdemes csurig tölteni a formát, mert a szódabikarbóna miatt úgyis nőni fog még a süti térfogata.
  5. Előmelegített sütőben 180 fokon süssük őket, míg egy belebökött tű tisztán nem jön ki belőlük. Ehhez kb. 20-25 percre van szükség.
Ha nem sütjük túl a muffinokat, a tésztájuk olyan könnyed lesz, hogy szinte el is lehetne fújni.
A kóstolók egybehangzó véleménye szerint ez a muffin isteni, vagy ha úgy tetszik, pokolian jó.:)
Az alaptésztája szerintem iszonyat jó, szinte olyan, mintha Brownie- t enne az ember. Nagyon gyors süti, sőt, még mosgatni sem kell utána sokat.
Légmentesen zárható dobozban 2-3 napig biztosan eltartható. Célszerű hűtőben tárolni!

5 megjegyzés:

  1. Ezt feltétlenül kipróbálom, nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó lett, viszem a receptet! 2-3 napig eláll,hát nálunk biztos nem:))

    VálaszTörlés
  3. Nálunk sem ér meg 3 napot, de legközelebb biztos, hogy dupla adagban kell sütnöm, hogy legalább 2 nap elég legyen.:) Jó sütögetést lányok!

    VálaszTörlés
  4. Én meg is kóstoltam mert Ms. Poppy hozott a munkahelyünkre kóstolót és egybehangzó véleményünk volt isteni lett neki.Köszönet érte.

    VálaszTörlés
  5. Kedves Névtelen! Köszönöm szépen és pusszantlak!:*

    VálaszTörlés