2010. 06. 28.

Amit újra látni kell

Antoni Gaudí a katalán építészet őrült zsenije volt, persze csak képletesen. Nem kedvelte a hagyományos formákat és vonalakat, nemet mondott a konvenciókra, legmerészebb álmait öntötte formába, hogy végül olyan épületeket hozzon létre, amelyek élnek és mozognak. Kár is a szót csépelni, álljanak itt az élő példák, vagyis Gaudí monumentális és lenyűgöző alkotásai.

Sagrada Familia- Gaudí fő műve, melyet nem volt ideje befejezni, így hagyta ezt örökségül az utókorra

Az egész város látképét ez uralja. Hihetetlen volt látni, ahogy egy ekkora szabású katedrálist ma építenek.

A már elkészült belsőrész

Részletek Gaudí polgári lakásaiból. A Casa Milá- t tervek nélkül, vázlatok alapján készítetett.

Casa Batlló

Casa Milá

És amibe beleszerettem: a Güell park, amit eredetileg lakóparknak szántak, de nem keltette fel a befektetők érdeklődését, így Gaudí költözött ide családjával. Nehéz ezt még képek segítségével is leírni, egyszerűen látni kell!


Mézeskalács házikók, cukorsüveggel

A híres gyík

Parkrészlet

Nem csak Gaudí alkotásokatt láttunk, persze engem ezek nyűgöztek le a legjobban. Sok templomban is jártunk. Érdekes látni ugyanazon vallás (keresztény) más ország béli szent helyeit. Volt szerény és volt hívalkodó. Utóbbira legjobb példa a Katedrális (La Seu).

La Seu

Ellátogattunk az olimpiai stadionba is, láttuk az egykori 92'- es olimpia lángjának helyét, gyönyörű botanikus kertekben sétálgattunk, utaztunk libegővel, este fáradtan ámultuk a Font Mágica vízsugarait, ahogy a fényben táncolnak a zenére.

Az olimpiai láng helye

Az olimpiai stadion

A Font Mágica...

...és a hozzá vezető út

Az Aquariumban csodálkozva mélyedtünk el a tenger élővilágában: sok kicsi és nagy, szép és ronda, félelmetes és vicces halat, cápát láttunk testközelből.

Egy cápa és én

A pasi részleg fő attrakciója pedig mi más is lehetett volna, mint az FC Barcelona stadion megtekintése, majd utána féktelen költekezés a kétszintes rajongói boltban. Nah jó, a mondat második fele nem teljesen fedi a valóságot: vásároltunk, de csak egy kisebb dolgot, még pedig egy csatos üveget. Rég vágytam rá, Mr. P. meg szeretett volna egy Barcás emléket, így megvettük. Tejes köcsögnek. Így nálunk minden reggel a bajnokok reggelije kerül az asztalra.:D

Barca, Barca, Barca!

Hoztunk haza ajándékokat is, melynek szerves részét képezték a spanyol kolbászok, a helyi sör (Estrella), néhány tábla igazi katalán csoki, pár zacskó száraztészta (csak mert!), olíva olaj, néhány tárgyi bizonyíték, hogy ott jártunk, és jópár emlék, amit akkor is megőriz az az 1600 fotó, amit készítettünk, ha a mi emlékezetünk már megfakul.

9 megjegyzés:

  1. Úgy látom, ide egyszer el kell menni... Madrid fantasztikus lehet. Szomszédasszonyom is volt és mindig áradozik róla. Na majd egyszer! :)

    VálaszTörlés
  2. Barcelona...az egyik olyan város, ahol tudnék élni. :)

    VálaszTörlés
  3. Ó igen... két éve jártunk ott... és készülünk vissza majd alkalom adtán...
    Nagy élmény az a város... mi még egy meccsre is eljutottunk! A nyaralás minden percét imádtuk!

    VálaszTörlés
  4. Hú de klassz képeket csináltál! Én már iszonyú régen voltam ott (kb 15 éve), úgyhogy nagyon tetszik ez az összeállítás. Amikor én ott voltam még élt az albínó gorilla is az állatkertben. :) A Sagrada Familia még mindig ilyen rondán fel van állványozva? Befejezhetnék már. :)

    VálaszTörlés
  5. Csodálatos dolgokat láttatok! Igazán szép út lehetett!!! :)

    VálaszTörlés
  6. Órákat tudnék róla még mesélni, tengernyi képpel megspékelve. Igyekeztem kedvet csinálni Barcelonához ezzel a kis összeállítással, s közben nekem is újra megjött hozzá a kedvem.:)
    A Sagrada Familia szerintem a mi életünkben sem készül el. Azért valamikor visszanézek, hogy felügyeljem a munkálatokat.:D
    Duende, biztos, hogy Madrid is káprázatos, de Barcelona sem volt kutya.:P
    Kalandra fel!

    VálaszTörlés
  7. Jajajja! Közben rájöttem én is! :))))

    VálaszTörlés
  8. Lenyűgöző képek...

    Fantasztikus lehetett, csak sóhajtozok :-)

    VálaszTörlés