2010. 06. 02.

Ropogós epres rudacskák


Konyhám szerves része egy 2010- es Rama sütinaptár. Ezen a héten az eper a téma. Hiába, a fotó azért sokat dob minden recepten. Vasárnap óta tudom, hogy a heti sütit nekem meg kell sütnöm. Mr. P.- nek azt ígértem vasárnap, hogy a héten csak egysser sütök, ehhez képest tegnap sütöttem, ma sütöttem, holnap sütök.:) Ő sem vette komolyan az ígéretemet, de eddig nem bánta meg.
A recept híven követi a naptár leírásait. Fél adagot sütöttem csak, alább is a fél adag kiszabata olvasható. Két személyre bőven elég volt.

Ropogós epres rudacskák


Hozzávalók kb. 20 db- hoz:
A tésztához:
  • 18 dkg liszt
  • 6 dkg margarin
  • 3 ek cukor
  • csipetnyi só
  • 1 ek rum vagy aroma
  • 1 tojássárgája (a fehérjére is szükség lesz)
  • 1 ek tejfől
A töltelékhez:
  • 15 dkg eper kisebb darabokra vágva
  • 1 ek cukor
  • A lekenéshez:
  • 1 tojás fehérje
A sütéshez:
  • olaj
Elkészítése:
  1. A tészta hozzávalóit gyors mozdulatokkal gyúrjuk össze, folpackba csomagolva pihentessük legalább egy órán át hűtőben.
  2. Az epret keverjük össze a cukorral, felhasználásig tegyük félre.
  3. Enyhén lisztezett felületen nyújtsuk vékonyra a tésztát, osszuk fel 7x7- es négyzetekre. Minden négyzetet kenjünk le tojásfehárjével, közepükre halmozzunk az eperből, majd a széleket gondosan nyomkodjuk össze, ezzel lezárva a párnácskákat.
  4. Hevítsünk fel legalább 2 ujjnyi olajat, s ebben süssük aranybarnára a rudacskákat. Ennél a résznél tudatosult bennem leginkább, hogy mennyire lédús gyümölcs is az eper. Győztem kapkodni a fejem a pattogó olaj elől. Rutinisabbak ezt könnyedén kiküszöbölhetik egy védőszemüveg, vagy egy fröccsenést gátló ernyő használatával. Jó tanács: óvatosan fordítsuk át őket, s lehetőleg ilyenkor mérsékeljük a hőfokot is.
  5. Porcukorral hintve kínáljuk.
A mohó ember mindig megjárja. Úgy, de úgy elégettem a nyelvem, mert nem bírtam várni a kóstolással, míg kihűl. Pedig, langyosan is finom volt, sőt, hidegen is, megtartotta a ropogósságát. A tésztája kissé emlékeztet a csörögefánkra, de lehet, hogy csak a rumos beütés és az olajban sütés miatt. 
Korábban el sem tudtam képzelni, hogy én megeszem sütve az epret, de be kell látnom, hogy érdemes próbálkozni.  
Mr. P. kommentje: "basszus, ezt nem lehet abbahagyni!"

8 megjegyzés:

  1. húúú, nagyon jól néz ki!!!!!!

    VálaszTörlés
  2. Ennek lehet, hogy én sem tudok ellenállni:)

    VálaszTörlés
  3. Kata, szerintem nem is kell. Ami jó, az jó.:)

    VálaszTörlés
  4. Basszus, ezt ki kell próbálnom! (Mr.P. után szabadon :-))

    VálaszTörlés
  5. Ezt én is vittem! Nagyon tetszik! Pláne hogy készíthető 2 emberre is. Mindig bajban vagyok a sütéssel, mert mindenből marad, mégha nagyon kis adagot is sütök. Köszi! :)

    VálaszTörlés
  6. Adél: :))

    Duende: szabad a vásár!:) Nálunk is az a fő probléma, hogy sok ételnél nehéz eltalálni a megfelelő mennyiséget 2 személyre, ezért én is kisebb adagokat készítek mindenből.

    Dia: iszonyat finom volt. Kívül ropogós, belül szaftos, gyümölcsös. A nyelvem még most is bánja.:)

    VálaszTörlés