2010. 06. 01.

Tündi tortája


Ma van az egyik kedves kolléganőm névnapja, pár nap múlva pedig a szülinapja lesz. Egyszerű, apró kis meglepetést szántam neki: egy tortát. A könnyebb 'kezelhetőség' érdekében nem krémes, csupán egy kevert tészta az egész, kis csokimázzal leöntve.
A receptet Latsia oldalán találtam, s az első olvasáskor egyértelművé vált számomra, hogy ez lesz a nyerő. Egyrészt nagyon egyszerű - ami nem hátrány egy melós nap után-, másrészt Nigella receptje, ami biztosíték a tömény élvezetre és a sikerre, harmadrészt számomra még új, felfedezésre váró sütiről szólt a recept, negyedrészt pedig roppantul izgatta a fantáziám a cola- val való sütés.
A recept profi, és ma már azt is értem, miért kapkodtak Latsiáék az utolsó szelet után. Olyan igazi csokis, jó értelemben ragacsos édesség ez. Latsia leírását követtem, csak a mázon változtattam kicsit, mert sokalltam bele 22,5 dkg cukrot. Zero cola- t használtam, abszolút jól műkődött.

Nigella cola- s sütije

Hozzávalók:
A tésztához:
  • 20 dkg liszt
  • 25 dkg cukor
  • 2 ek kakaópor
  • 1/2 tk szódabikarbóna
  • 1/4 tk só
  • 175 ml cola
  • 1 tojás
  • 125 ml író (vagy 3 dkg joghurt 1 dl nem zsíros tejjel elkeverve)
  • 1 tk vanília esszencia vagy vaníliás cukor
  • 12,5 dkg sótlan vaj
A mázhoz:
  • 1 ek kakaópor
  • 22,5 dkg porcukor
  • 2 ek (3 dkg) vaj 
  • 3 ek (45ml) Cola
Elkészítése:
  1. A száraz hozzávalókat (liszt, cukor, kakaópor, só, szódabikarbóna) keverjük össze egy tálban. 
  2. A vajat olvasszuk fel, keverjük simára a tojással, íróval (vagy joghurtos tejjel) és a vanília esszenciával.
  3. Adagoljuk felváltva hozzá a cola- t és a lisztes keveréket, keverjük simává a masszát. Én is tördeltem bele 5 dkg étcsokit, s az igazság az, hogy nem rontotta el.:)
  4. Töltsük kivajazott formába (nálam 20x20- as jénai volt), majd 180 fokra előmelegített sütőben süssük 40 percig, illetve tűpróbáig.
  5. Hagyjuk hűlni 10 percig. Közben készítsük el a mázt. 
  6. Melegítsük össze a vajat, a kakaóport és a cola- t, majd a tűzről levéve keverjük bele a porcukrot is. Jól kenhető masszát kell kapnunk. Öntsük le vele a süti tetejét, s ha kihűlt ehető is.
  7. Én a következő mázzal csináltam: 2 ek kakaópor és 2 ek cukor keverékét simára kevertem 1 ek cola- val, majd kissé felmelegítettem, s beleolvasztottam még 2-3 dkg étcsokit, valamint 2 ek vajat.

A cola íze abszolút nem érződik a sütiben, viszon az állagához tesz hozzá, nem is keveset. Mr. P. csak a leeső darabkákat kapta, de meg kellett neki ígérnem, hogy neki is sütök majd ilyet. Maximális volt a siker, remélhetőleg az ünnepelt is így vélekedik erről.:)
Tündéknek boldog névnapot, az én Tündimnek pedig boldog születésnapot is kívánok!
Latsiának köszönet a receptért!

4 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy Nálatok is ekkora sikere volt!:-)
    Boldog Névnapot kívánok a Tündidnek, kicsit irigykedem is, hogy Ti most ettétek!:-)

    Én sem tettem bele a mázba a 22,5 dkg cukrot, csak 5 dkg-t, + feketecsokit tettem hozzá, és így is elég édes, egyszerűen nem tudom elkéozelni, milyen lett volna ha beletesszük az egész adagot...szted?:-)

    VálaszTörlés
  2. Latsia nekem fáj a fogam, ha csak rágondolok arra a 22 dkg cukorra a mázban.:D Ráadásul amúgy is édes a süti, s nem is olyan nagy adag, hogy ennyit még elbírna. Az étcsoki legalább kellemesen tompította az émelyítő édességet.
    Ha valaki normál cola- val készíti, s mindent az eredeti recept szerint tesz, tuti, hogy elkárhozik egy szelettől.:P

    VálaszTörlés
  3. Nagyon-nagyon guszta, együltő helyemben fel tudnám falni :)

    VálaszTörlés
  4. Zsiri azt el is hiszem. Pici torta volt, 2 nagyon mohó vagy 3 visszafogott emberes.:)

    VálaszTörlés