2010. 06. 17.

Újra itt!

Visszatértem! Hallgatásom oka nem holmi alkotói válság volt, hanem nyári szünet. Az elmúlt hetet Barcelonában töltöttük Mr. P.- vel, és bizony csodálatos volt. Február óta szerveztük az utazást (szállás, repülő, látnivalók stb.), de igazából bennem csak a repülőre való beszálláskor tudatosult, hogy tényleg megyünk.

Felhők felett

Először repültem, s lehet, hogy ezt a légitársaságnál is megsejtették, így az ablak melletti helyet kaptam én. Bécsből repültünk (ennek sajátos oka volt). 2,5 órás volt az út, oda fele valahogy érzékenyebben érintett a dolog. Nem volt komolyabb probléma, csak kisebb émelygés és a nyomásváltozást éreztem, de visszafele még ennyi sem. Talán jobb volt a gép vagy a pilóta, vagy szimplán nem izgultam annyira. Fapadossal mentünk - ami nem is volt igazán fapados -, s azért is foglaltuk le jó korán a jegyet, hogy olcsóbb legyen.
Gasztronómiai szempontból nem igazán tudok sok élményről beszámolni, mert étkezés, szállás és egyéb téren is azért odafigyeltünk arra, hogy mire és mennyit költünk. Tudom, sokan úgy vannak vele, ha már elmennek nyaralni, akkor több kényelemre vágynak, s bátrabban is költenek. Mi inkább arra áldoztunk, hogy több napot maradhassunk, s ezért képesek voltunk a kényelmi szempontokat háttérbe helyezni.
Mindent magunk intéztünk: repjegyet és szállást neten foglaltunk, magunk osztottuk be a napokat. Szervezés közben sokszor eltöprengtem azon, hogy mekkora áldás az internet: földrészeket és embereket köt össze, s ma már szinte bármi megoldható a segítségével.
A szállásunk egy kis lakás volt, egészen a belváros szívében (a Gótikus negyedben). Az egész tulajdonképpen egy nagyobb szoba volt, ahol két ember kényelmesen elfért. Volt egy pici fürdőnk, két ágyunk, néhány szekrény és egy kis konyhasarok, ahol akár főzni is lehetett volna. Az alapárban benne volt a hűtő, mikró és vízforraló, további 7 euroért teljes konyhai felszerelést is bérelhettünk volna, de valahogy jobban esett szabad óráinkban a tengerparton lazulni és hűs Sangriát kortyolgatni, mint sütni- főzni. 

A szállásunk: 1. lépcsőház, 2. ágyak (falra felfúrva a széf), 3 fürdő, 4. konyha és szekrény

Széf is volt, s a tulaj figyelmeztetett is bennünket, hogy mindig csak annyi pénzt vigyünk magunkkal, amennyi feltétlen szükséges.
A szállást hamar megtaláltuk, de a bejutással voltak gondok. Este 8-ra volt megbeszélve az érkezés, de hiába csengettünk a kaputelefonnál, senki nem felelt. Aztán beengedett bennünket két ott lakó, felmentünk a lakáshoz, csengettünk, de semmi. Aztán telefonáltunk, vagyis Mr. P. Egyszer csak arra lettem figyelmes, hogy magyarul beszél. Gondoltam, ahhoz hangosabban kellene beszélnie, hogy a tudtunkal csak spanyolul és katalánul beszélő emberke megértse, mire kiderült, hogy tud picit magyarul.:D Jött is az illetékes a kulcsokkal, mi rábólintottunk a lakásra, ami szakasztott olyan volt, mint a képeken, s már el is kezdtünk kipakolászni.
Este még kicsit hagytuk, hogy sodorjon bennünket a városi forgatag, aztán próbáltunk aludni. Csak próbáltunk, ugyanis szombat volt, mindneki bulizott, ivott, kiabált, s nekünk csak egy átszenvedett éjszaka után jutott eszünkbe, hogy talán következő alkalommal becsukjuk az ablakokat, így tompítva a zajt.

Kilátás az ablakunkból és egy, a Gótikus negyedre jellemző utcakép
Hangulatos, szűk utcácskák, felfelé terjeszkedő épületek

Mint említettem, jó helyen volt a szállásunk. Nagyon sok mindent - beleértve a tengerpartot is- gyalogosan közelítettünk meg. Ami meg messzebb volt, oda metróval mentünk. Szuper a metróhálózatuk, mindent el lehet vele érni, s a jegyárak is viszonylag kedvezőek.
Az időjárás kissé változékony volt: többször is volt, hogy délelőtt esős és borongós volt, aztán hirtelen eltűntek a felhők, s pillanatok alatt 25-30 fok lett. Ilyenkor mi egyből rohantunk a strandra, ami abszolút a város szívében volt (Barceloneta városnegyed), és ingyenes! Így aztán többször is előfordult, hogy a meleg, csapadékmentes délelőttöket és kora délutánt a strandon töltöttük, s csak később indultunk felfedezni a látványosságokat, amik többsége egészen este 8-9 óráig nyitva állt a látogatók előtt.

A tenger nyugalomban...


...és kissé dühösen

Hónap első vasárnapján több múzeum is ingyenesen látogatható, így mi is éltünk a lehetőséggel, s vasárnap az esős időt is értékesen töltöttük. Ingyenesen néztük meg a Katalán Történeti Múzeumot, illetve a Picasso Múzeumot. Előbbi a katalán nép történetét mutatta be az őskortól napjainkig, utóbbit pedig azt hiszem, nem kell részletezni.
A Történeti Múzeumban külön tetszett, hogy a az élet különböző területeinek változásával szemléltették a fejlődést, s így különféle korok konyháit is megelevenítettek. Olyan élethűek voltak, hogy már- már csak az emberek hiányoztak, hogy teljes legyen a kép.

A családi élet fő színtere: a konyha

Folyt. köv.!

6 megjegyzés:

  1. Egészen véletlenül Gironában nem jártatok? (én ott lakom ;-)).Közel van nagyon Barcelonához.

    VálaszTörlés
  2. Sajnos, ott nem jártunk. Tudom, hogy a lgtöbb Barcelonába menő repülő is ott száll le, de a miénk nem.
    Amúgy már régóta nézegetem, hogy van onnét is olvasóm, és utazás előtt mindig azt mondtam Mr. P.- nek, hogy most már jó lenne értesíteni, hogy megyünk látogatóba.:)
    Nagyon szép helyen élsz, nehéz volt elszakadni. Szabad kérdezni, hogyan kerültél ilyen messze?

    VálaszTörlés
  3. Tessék még írni jó részletes beszámolókat a nyaralásról, mert jó olvasni, ráadásul én meg 3 hete jöttem haza Madridból és azóta szerelmes vagyok nemcsak a városba, de egész Spanyolországba is. Konkrétan azt tervezem, hogy kiköltözöm! :)

    VálaszTörlés
  4. Férjuram kapott itt állást, a helyi egyetemen, így hát költöztünk.
    Nagyon aranyos kis városka, gyönyörűszép óvárossal.
    Ha tehetitek, gyertek majd el ide is...van egy isteni fagyizó, meghívunk néhány gombócra ;-)

    VálaszTörlés
  5. Christaylor: Mr. P. is járt már Madridban, s pár napot Salamancán is eltöltött. A képek alapján csodálatos hely, s ugyanezt tudom mondani Barcelonáról is. Beleszerettem én is, és biztos, hogy visszatérek egyszer. A bejegyzés pedig folytatódik hamarosan, csak kicsit össze kell szednem az élményeket, a gondolatokat, s hozzájuk társítani a képeket.:)
    Adél: legközelebb olyan repülővel megyünk, ami ott száll le, s akkor nagy örömmel fogadom el a fagyimeghívást.:) Barcelona környéke is biztosan gyönyörű, sajnos, időhiány miatt most csak Barcelonát jártuk be, de tudna még újat mutatni a város is. Borzasztóan irigyellek, hogy ott élhetsz!

    VálaszTörlés
  6. ÓÓ, de irigy vagyok! :)
    Még nem jártam Spanyolországban, talán majd....

    VálaszTörlés