2010. 07. 23.

Egykezes nassolnivaló: gyümölcsös párnácskák


Az a legjobb a nyárban, hogy rengeteg zöldség és gyümölcs terem, amiknek nem csak színük és illatuk van, hanem ízük is. Megannyi lehetőséget rejtenek magukban.
Most nem új receptet hoztam, csupán egy korábbi új variációját. Még az eperszezon kellős közepén készítettem a ropogós epres rudacskákat, amik aztán Duende felkarolása után, meggyes formában nyerték el az őket megillető sikert. Most kipróbáltam a már jól bevált receptet őszi- és sárgabarack keverékével, illetve ribizlivel, és kivételesen nem bő olajban, hanem sütőben sütve. Mennyei lett, imádtuk. Mr. P. ennek köszönheti, hogy megszerette a ribizlit, persze cukor nélkül továbbra sem fogyasztaná el.:
Mivel az alakjuk is változott, s a sütés módja is más lett, új nevet is adtam nekik:


Gyümölcsös párnácskák

Hozzávalók:
A tésztához:
  • 18 dkg liszt (fele lehet Graham is)
  •  6 dkg margarin
  •  3 ek cukor
  • csipetnyi só
  • 1 ek rum vagy aroma
  •  1 tojássárgája (a fehérjére is szükség lesz)
  •  1 ek tejföl
A töltelékhez:
  • 3-4 db barack meghámozva, kisebb darabokra vágva
  • 1 ek barna cukor
vagy
  • 2-3 maréknyi leszemezett ribizli
  • 1 ek barna cukor
vagy
  • bármilyen gyümölcs apróra vágva :D
  • 1 ek barna cukor
A lekenéshez:
  • 1 tojás fehérje
Elkészítése:
  1. A tészta hozzávalóit gyors mozdulatokkal gyúrjuk össze, folpackba csomagolva pihentessük legalább egy órán át hűtőben.
  2. A gyümölcsöt keverjük össze a cukorral, felhasználásig tegyük félre.
  3. Enyhén lisztezett felületen nyújtsuk vékonyra a tésztát, osszuk fel 7x7- es négyzetekre. Minden négyzetet kenjünk le tojásfehárjével, közepükre halmozzunk a jól lecsepegtetett gyümölcsből, majd a széleket gondosan nyomkodjuk össze, ezzel lezárva a párnácskákat. Vagy szaggasunk belőle köröket, töltsük meg, és a lent látható okos kis szerkentyűvel (én egy 250 Ft- os boltban vettem, de a piacon is fellelhető) készítsünk belőlük párnácskákat.Tetejüket is kenjük le tojással.
  4. Helyezzük őket sütőpapírral bélelt tepsire, majd előmelegített sütőben 200 fokon süssük aranybarnára.
  5. Tálalás előtt hintsük meg vékonyan vaníliás porcukorral.


Azt hiszem, legközelebb is inkább sütőben fogom megsütni, így kevésbé viseli meg a gyomrot, és kalóriában is szegényebb lesz a végeredmény. Persze azt aláírom, hogy bő olajban sütve az igazi, de érdemes kipróbálni így is.

4 megjegyzés:

  1. Igen, ezt szeretem én is a nyárban, hogy minden van, még válogatós is lehetek, mert akkora a kínálat.

    Jópofák ezek a kis párnácskák! Szereted ezt a kézikészüléket? Láttam már ismerősömnél is.... Derelye készítésére is alkalmas?

    Egyébként a sütőben sütés nekem jobban tetszik, nem igazán bírom az olajos dolgokat. De megfogadtam, hogy valamikor azokat az epres rudacskákat, azért én is ki fogom próbálni.

    VálaszTörlés
  2. Thrini, még csak most szereztem be eme kézikészüléket. Elvileg kimondottan derelyekészítésre való, de tapasztalatom még nincs ezen a téren. Ha lesz, feltétlen megosztom. Amúgy szerintem igen praktikus kis jószág.:)

    Mindenképp ajánlom a recept kipróbálását, mert szerintem szuper jó. Válassz valami számodra kedves gyümölcsöt, aztán hajrá!

    Így sütőben sütve egész más lesz, mint bő olajban. érdemes próbálkozni, aztán mindenki eldöntheti, melyik a szimpibb.

    VálaszTörlés
  3. Neki kell fogjak, ez elképesztően ígéretes :-)))

    Jaj, mi is imádjuk a gyümölcsdömpinget! Voltaképp én nem is bánnám, ha mindig meleg lenne :-))

    VálaszTörlés
  4. Tessék csak kipróbálni, aztán várom a véleményt és a variációkat!:P

    Viki, azért én bánnám, ha megszűnne imádott évszakom, a tél. Kell a kontraszt. Az lenne az ideális, ha télen is érne minden, mint nyáron.:D

    VálaszTörlés