2010. 07. 14.

Latsia nyomdokaiban


Még jó múltkor rátaláltam Latsia csábító receptjére, s már akkor tudtam, hogy amint barackhoz jutok, ezt tuti elkészítem. Ma végre meglett a barack, igaz, ezért írtó korán kellett kelnem, 2 órát sorban állnom, leszerelni a háborgó mamikat stb., szóval nem volt egyszerű, de megérte. 300 Ft- os kilonkénti áron vettem, és őszintén szólva rég ettem ennyire zamatos, igazi sárgabarckot, ami nem csak küllemében szép, de ízében is kiváló.
Nem bírtam várni, meg kellett azonnal sütnöm, hiába az óriási hőség. Bekapcsoltam mellettem a ventillátort, aztán had szóljon. Már majdnem el is fogyott mind. A savanykás barack üdítően hat a finom csokis tészta mellett, ráadásul pillanatok allatt össze lehet állítani, és olyan gyorsan megsül, hogy érdemes érte ilyen melegben is begyújtani a sütőt. 
A recept teljesen megegyezik Latsia leírásával, de könnyítésként ide is beírom. Aki csodás fotón is szeretné látni a sütit, feltétlen látogasson el Latsiához.
Köszönöm a remek receptet! Csak halkan jegyzem meg, hogy késve ugyan, de megérkeztek az 'ufók'.:)


Csokoládés barackos kockák




Hozzávalók:
  • 6 ek cukrozatlan kakaópor
  • 15 dkg liszt
  • 1 tk sütőpor
  • 1 marék durvára darabolt csoki vagy csokilencse
  • 12 dkg cukor
  • 12 dkg vaj
  • 3 tojás
  • 1 csipet só
  • 20 dkg joghurt
  • 6-8 db sárgabarack
  • 2-3 ek barna cukor
  • vaj 
Elkészítése:
  1. Először melegítsük elő a sütőt 180 fokra.
  2. A száraz hozzávalókat (liszt, sütőpor, kakaópor, csoki) keverjük össze.
  3. Külön tálban keverjük habosra a vajat a cukorral, a 3 tojás sárgájával, csipetnyi sóval és a joghurttal, majd alaposan keverjük össze az egészet a száraz hozzávalókkal.
  4. A tojások fehérjét verjük kemény habbá, s óvatosan keverjük az előző masszához.
  5. Egy közepes tepsit kenjünk ki vajjal, szórjuk be cukorral, majd öntsük bele egyenletesen a tésztát.
  6. Náhány barackot válasszunk ketté, s domború felükkel lefelé nyomkodjuk kissé a masszába. Lehetőleg úgy sorakoztassuk a barackokat, hogy majd szeletelésnél minden kocka közepére kerüljön egy fél barack.
  7. Előmelegített sütőben 35 percig, illetve tűpróbáig süssük.
P.s.: Bocsánat a ritkább bejegyzésekért, ebben a nagy melegben csak vegetálok, s nagyjából friss gyümölcsökön és hűs ásványvízen élek. Csupán ilyen fantasztikius sütikért -mint  a fenti is- veszem rá magam, hogy begyújtsam a sütőt.
Mától pedig hosszú hétvégére elutazom, meglátogatom drága szüleimet, s igyekszem minél többet henyélni és feltöltődni, no meg jöhet a barack befőzése!
Kitartást mindenkinek, aki még robotol, és jó hétvégét!

7 megjegyzés:

  1. 300 Ft-ért sárgabarack??? Az nagyon jó ár!!
    Én láttam ma 330-ért, alig nagyobb, mint egy meggymag. 450-ért adták a szebbet, de az kemény volt mint a kő és íztelen. :(
    A süti istenien néz ki!!
    Jó pihenést!!

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy Neked is ízlett!:-))
    Nagyon gusztusos és szép a kép! Jó utat és kellemes pihenést Neked!

    VálaszTörlés
  3. Juj de gusztusos :-) A 300 Ft a barackért igen baráti volt, felénk nagyon drága!

    Kellemes pihenést és feltöltődést :-)

    VálaszTörlés
  4. Eszméletlen!!!!!!
    Nagyon szép lett!!!!!!

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm mindenkinek!
    A hétvége jól telt, pihenés is volt, de nem sok, mert otthon is vettünk 10 kg barackot (350 Ft/kg áron), szóval valakinek a befőzést is véghez kellett vinnie.
    Tényleg elég baráti áron sikerült kifogni mindkét helyen a barackot. Ha lenne rá lehetőség, én nagyon szívesen küldenék nektek is, vagy esetleg a lekvárral is beérnétek?:P

    VálaszTörlés
  6. Bocsánat, csak szerényen megmutatom, milyen volt nálam tavaly - kicsit egyszerűbb változat, de jó, szép:
    http://beck.blog.hu/2009/07/22/kevert_kakaos_suti_barackkal

    VálaszTörlés
  7. BeckZsu, teljesen egyetértek, nagyon szép, csodásan mutatnak egyben és szeletben is. Engem Latsia ihletett meg, de ha korábban látom a te verziódat, már régebb óta készíteném ezt a sütit.:)

    VálaszTörlés