2010. 07. 31.

Malva puding

Ugye, milyen szépen sorakoznak?

Csináljunk ma valami hagyományosat. Valami hagyományos dél- afrikait. A Malva puding egyike a legtradicionálisabb dél- afrikai desszerteknek, s sokak állítása szerint ez a legfinomabb is. Egész eddig nem kóstoltam, de még csak az ország közelében sem jártam. Aztán jött a VB, és minden megváltozott. Nem, továbbra sem jutottam el Afrika déli csücskébe, de érdeklődéssel fordultam a táj gasztronómiája felé. Két meccs között keresgéltem, nézegettem a recepteket. A szurkolási vágy és a sör erősebb volt a sütés utáni vágynál, így a megvalósításig csupán most jutottam el, és őszintén megvallom, erre is leginkább a VKF! aktuális fordulója sarkallt. 
Amúgy ne higgyétek, hogy fanatikus focirajongó vagyok. Nem vagyok, de Mr. P. és a sör miatt rávettem magam a meccsnézésre. A végén már addig fajult a dolog, hogy érdekelt maga a játék is, sőt, kedvenc játékosom is lett, akit nem a kinézete, hanem játékbeli teljesítménye alapján választottam.
Visszakanyarodva a Malva pudinghoz, ahogy a neve is mutatja, ez egy sütőben készülő puding, amit sülés után gazdag vajas szósszal locsolnak meg. Próbáltam a legeredetibb receptet megtalálni, de annyi variációban készítik szerte a világban, hogy végül az itthon fellelhetőt használtam minden alapanyagból, így ez ilyen formán a saját verzióm lesz.
Egyben is lehet sütni, de én most inkább a több, kisebb muffin formát választottam.
Mr. P. szerint zseniálisan jó a szósz és a puding együtt, s kissé kérdően nézett rám, hogy ezt miért nem a VB ideje alatt készítettem. Azért a nagy szigor lassan enyhült, ahogy egyre csak fogytak a sütik a tányérról.

És már lehet is enni!

Hozzávalók 6 muffin formához:
A tésztához:
  • 50 g cukor
  • 15 g vaj
  • 1 kisebb tojás
  • 1 ek (sárga)barcklekvár
  • 125 ml tej
  • 125 g liszt
  • 1/2 tk szódabikarbóna
  • 2 tk ecet vagy citromlé
A szószhoz:
  • 200 ml tejszín
  • 75 g vaj
  • 50 g cukor
  • 2 ek (sárga)barcklekvár
  • csipet só

Szósszal bőven meglocsolva az igazi.


Elkészítése:
  1. A vajat habosra keverjük a cukorral, majd a tojással.
  2. Belekanalazzuk a lekvárt.
  3. A lisztbe belekeverjük a szódabikorbónát, majd a tejjel váltakozva hozzáadjuk a tojásos keverékhez.
  4. Végül még belekeverjük az ecetet vagy a citromlét. Nem kell félni, sütés után nem fog érződni az ízén.
  5. Kivajazunk egy magasabb falú, kb. 1,5 literes formát, vagy muffinsütő lyukaiba magasabb falú kapszlikat teszünk, amiket 3/4- ig töltünk.
  6. A szószhoz a hozzávalókat együtt felforraljuk, majd folyamatos keverés közben 2 percig magas hőmérsékleten főzve besűrítjük. kicsit hagyjuk hűlni, majd 1/3 részét az előkészített puding tetjére kanalazzuk.
  7. Tetejét fóliával letakarjuk, s előmelegített sütőben 180 fokon 30 percig sütjük.
  8. Ezután rákanalazzuk a szósz maradék részének felét (muffin formánál 1-1 evőkanállal), amit a tészta pillanatok alatt magába szív. Fólia nélkül még 20 percig visszatesszük sülni, hogy a teteje szépen karamellizálódjon.
  9. A megmaradt szósszal tálaljuk, de tetszőleges ízű fagyival is lehet társítani, főleg a nagy melegben ideális desszert.
Ha már Dél- Afrika, ha már VB, tessék, egy kis zene.

4 megjegyzés: