2010. 08. 22.

Cukkíni fasírt


Ismét haza utazunk, ezúttal nem csupán a hétvégére, hanem végre 1 hétre, szabira. Ilyenkor mi mást is tehetne a spórolós, ételt ki nem dobós háziasszony (akarom mondani lány), mintsem hogy igyekszik a hűtő és a kamra romlandó tartalmát feldolgozni.
Cukkínim volt bőven, hiszen szezonja van. Az egyikből ez a fasírt készült. Tartármártással kínáltam, nagyon laktató uzsonna lett belőle.

Hozzávalók:
  • 1 közepes, zsenge cukkíni (kb. fél kg- os)
  • 1 burgonya, meghámozva, lereszelve
  • 2 tojás
  • 4 ek apró szemű zabpehely
  • 1 fej vöröshagyma nagyon finomra vágva és kicsit megpárolva
  • 2 duci gerezd fokhagyma
  • kevés Ementáli sajt, reszelve
  • só, bors
  • petrezselyemzöld, aprítva
  • zsemlemorzsa
  • olaj a sütéshez
Elkészítése:
  1. Először is reszeljük le a cukkinit nagy lyukú reszelőn (ha zsenge cukkinivel dolgozunk, nem szükséges meghámozni), majd enyhén sózzuk be, tegyük félre egy órácskára.
  2. Nyomkodjuk ki a zöldségből a levet, majd adjuk hozzá a többi hozzávalót - az olaj kivételével- , ízesítsük kedvünk szerint. Jól formázható, de puha masszát kell kapnunk, hiszen a zabpehely még meg fog duzzadni, ahogy magába szívja a nedveséget. Hagyjuk pihenni 20 percig a fasírtalapot. Ha szükséges, korrigáljunk még az állagán kevés zsemlemorzsa hozzáadásával.
  3. Formázzunk kisebb, lapos gombócokat, hempergessük meg őket zsemlemorzsában, majd bő olajban süssük aranybarnára.
  4. Sütőben is elkészíthető, ebben az esetben kenjünk ki olajjal egy alufóliával bélelt tepsit, erre fektessük a fasírtpogácsákat, tetejükre is öntsünk 1 csepp olajat, majd előmelegített sütőben süssük őket készre, kb. 25-30 perc alatt. Félidőben érdemes átfordítani őket, így mindenhol szép aranybarnák és ropogósak lesznek.
  5. Főzelék mellé feltétnek, vagy valami mártogatóssal nasinak, valamilyen körettel főételnek és kitűnő.

8 megjegyzés:

  1. Köszönöm szépen!
    Amúgy bejegyzések lesznek, ha a technika ördöge is úgy akarja.:)

    VálaszTörlés
  2. nemrég csatlakoztam be a blog követésébe. ez az első recept amit elkészítettem. nagyon nagy volt a siker.
    finom friss hozzávalókat használtam, mindent a kiskertemből. a kalóriákkal próbáltam kicsit spórolni úgyhogy tepsiben sütöttem és krumpli helyett patisszont használtam. fincsi!

    VálaszTörlés
  3. Szia Zsófi (Anya)!
    Örülök, hogy becsatlakoztál, annak meg pláne, hogy kipróbáltad a fenti receptet és sikert arattál.:)
    Remélem, ez a jövőben még sokszor meg fog ismétlődni!

    VálaszTörlés
  4. köszi. azt hiszem nem most készült ilyen fasírt utoljára a konyhámban :-)
    anya a családi blogunk miatt vagyok a blogger-en... amúgy tényleg Zsófi :-)

    azt hiszem a következő próbát a rebarbarás morzsasütivel fogom tenni, ugyanis nagyon sok a kertben a rebarbara... már nem győzök mit kitalálni...

    VálaszTörlés
  5. Akkor te is azon szerencsések közé tartozol, akik rendelkeznek eme finom rebarbarával. Én nagyon szeretem, az általad említett süti is igazán jól sikerült.
    Picit irigyellek is, hogy nálad ilyen sok van, de talán jövőre nálam is hasonló lesz a helyzet.

    VálaszTörlés