2010. 08. 11.

Hideg zöldborsóleves ricottával


Nem igazán kedvelem a hideg leveseket. Valahogy úgy vagyok a főtt ételekkel, ha már tűzön főttek, a tányérba is forrón kerüljenek. Meglehetősen nagy bátorság kellett ahhoz, hogy rájöjjek, a nagy nyári melegben egy hideg étel életmentő tud lenni.
Ez a leves egyszerre hűsít, frissít és táplál. Ahogy a képen is látszik, a hűtés során jól besűrűsödött az egész, így inkább mondanám pürének, de így is nagyon ízlett, és pillanatok alatt jóllaktam tőle. Legközelebb kicsit hígabbra hagyom.

Hozzávalók 2 személyre:
  • 2 tk olíva olaj
  • 4 gerezd fokhagyma, aprítva
  • 2 csésze zöldborsó
  • kb. 3 dl tej
  • só, bors, házi leveskocka
  • 2 ek citromlé
  • 2 ek ricotta
Elkészítése:
  1. A felhevített olajon enyhén(!) pirítsuk meg a fokhagymát, majd hirtelen futtassuk át rajta a zöldborsót is. Öntsük fel annyi tejjel, ami éppen ellepi. Sózzuk, borsozzuk, adjuk hozzá a leveskockát is.
  2. Forraljuk fel az egészet, majd lassú tűzön főzzük addig, míg a borsó meg nem puhul.
  3. A leves egy részét pürésítsük le, majd ezzel sűrítsük be a visszamard részt. (Aki krémlevest szeretne inkább, pürésítse le az egészet.) Ne legyen túl sűrű, mert hűlés közben még úgyis szilárdulni fog. Ha túl híg maradna, 1 ek étkezési keményítőt keverjünk simára 1 ek vízzel, adjuk a leveshez, és jól forraljuk össze.
  4. Hűtsük le jó alaposan az egészet. Keverjük hozzá a frissen facsart citromlevet, tetejét szórjuk meg ricottával és már lehet is enni.
Nem kell órák hosszat a konyhában ácsorogni, és tényleg üdítő lesz a végeredmény!
Egyébként melegen is lehet fogyasztani, nekem úgy is nagyon bejött.:)

8 megjegyzés:

  1. Milyen szép kép!
    Jól hangzik a recept is, nagyon :)

    VálaszTörlés
  2. Köszi Bianka, köszi Ami!
    Meglepő módon nagyon finom volt, de engem már maga a zöldborsó élénk színe is elvarázsolt.:)

    VálaszTörlés
  3. Szia!
    Várunk egy receptet... mese torta...

    VálaszTörlés
  4. Ha már hideg leves... nincs jobb hajnalban egy hűs, savanyúkáposztás gombalevesnél! :)

    VálaszTörlés
  5. Hű, Trendo, ez igen izgalmasan hangzik. Recept is van hozzá? Elsőre kicsit meghökkentem, de végülis mindkettő finom külön is...

    VálaszTörlés
  6. Nagyon klassz a ricottával, tetszik. A lentebbi szilvás sütid, az valami gyönyörűség!!
    Megnéztem a túrós-szilvásgombócodat,hát tényleg, elkerülte a figyelmem, bocs. Bár a tésztáját másképp készítjük:)
    A fotóid láttán pedig megint megfogadtam, hogy gyakorolok és gyakorolok!! Nagyon profik, gratulálok!!!

    VálaszTörlés
  7. Trinity, köszönöm a dicsérő szavakat!
    Azt én is láttam, hogy a túrós- szilvás gombóc receptjeink kicsit különböznek, de az elv hasonló.:)
    A fotóim még közel sem olyanok, mint én szeretném, de én is gyakorolok. Mellesleg nézelődtem nálad én is, szerintem nem lehet okod panaszra a képeidet illetően, mert szépek és guszták egytől egyig.:)

    VálaszTörlés