2010. 08. 19.

Joghurtos gyümölcszselé


Eme sütés nélküli hűs édesség azért készült, hogy még egy kicsit visszacsalogassa a napsütéses, meleg nyarat, hogy az egy hét szabi alatt még egy kicsit élvezhessük a strand és a rövid, szellős ruhák előnyeit.

Hozzávalók:
A gyümölcszseléhez:
  • 5-6 szem érett, édes szilva
  • 1 doboz barackbefőtt
  • 300 ml a befőtt cukros szirupjából
  • 2,5 ek zselatinpor (Horváth Rozi féle)
A joghurtos krémhez:
  • 200 ml tejszín
  • 200 ml natúr joghurt
  • 1 ek vaníliás cukor
  • 4-5 ek porcukor
  • fél citrom reszelt héja
  • 1 cs Dr. Oetker Zselatin fix
Megjegyzés: Én egy 24 cm- es Tupperware desszertes gyűrűt használtam, amit pici olajjal kikentem használat előtt.

Elkészítése:
  1. A cukros szirupot meglangyosítjuk, feloldjuk benne a zselatint, majd állandó kevergetés mellett felforrósítjuk (forralni nem szabad!). Félretesszük hűlni.
  2. A barackokat lecsepegtetjük, vékonyan felszeleteljük. A szilvákat kimagozzuk, 4 részbe vágjuk. A gyümölcsökkel kirakjuk a forma alját, majd ráöntjük a kihűlt zselatinos szirupot. Hűtőben hagyjuk legalább egy órát, hogy teljesen megdermedjen. A megmaradt gyümölcsöt apróra daraboljuk.
  3. A joghurtos krémhez kemény habbá verjük a tejszínt a vaníliás cukorral, félretesszük. Egy másik tálban alaposan összekeverjük a joghurtot a reszelt citromhéjjal és a zselatin fix- el, plusz egy percig keverjük, majd a cukrot is hozzáadjuk, végül óvatosan belekeverjük a tejszínhabot és a feldarabolt gyümölcsöket is. Az egészet a megdermedt gyümölcszselé tetejére simítjuk, és legalább 4-6 órára, de mégjobb, ha egy éjszakára hűtőbe tesszük.
  4. Tálalás előtt pár pillanatra forró vízbe mártjuk a formát, így kicsit visszapuhul a zselé, és könnyebben ki fog csúszni a formából. Kész is vagyunk!

6 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem az ilyesmit! Sajnos nincs ez a tupperes formám, ezért szoktam kehelyben készíteni.

    VálaszTörlés
  2. Meseszép!
    Előkapom holnap a formám én is!

    VálaszTörlés
  3. Bianka: köszi!

    Thrini: nekem sincs, ezt csak kölcsönbe kaptam, de nagyon praktikus dolog. Ilyen deszertekhez érdemes beszerezni egyet.

    Trinity: éljen, éljen, kerüljön a fényre az a forma!:P

    VálaszTörlés
  4. Ildy: elfogultság nélkül mondom, hogy az íze is isteni.:)

    VálaszTörlés