2010. 08. 30.

Újra itt!


Megjöttem. Vége lett a felhőtlen egy hétnek. Az ember olyankor értékeli leginkább a szünetet és a pihenést, ha már újra vissza kell zökkennie a dolgos hétköznapokba.

Ébredés

Köszönöm mindenkinek, aki távollétem alatt is benézett, esetleg üzenetet is hagyott, nagyon jó volt olvasni őket. A jókívánságaitok pedig maximálisan valóra váltak: jó volt az idő, sokat pihentem, feltöltöttem a napelemeimet, és jómagam is feltöltődtem. Úgy tűnik, kifogtuk a nyár utolsó napsütéses hetét.

A Festetics- kastély

Bejártuk a környéket: Hévíz, Keszthely, Balaton egy- két strandja... Hévízen fürdőztünk, Keszthelyen megnéztük a Festetics-kastély parkját, kicsit sétáltunk a városban, a Balcsin meg strandoltuk. Egy vallomással is tartozom: valami ismeretlen oknál fogva egész eddig nem volt hangulatom Balatonra menni. Valami miatt negatívan raktároztam el emlékeimben. De most két kisebb, de tündéri strandjára is eljutottunk: egy az északi, egy pedig a déli parton található. 

Mintha az ember valamelyik külföldi tengert nézné, pedig ez 'csak' egy tó; a mi Balatonunk itt, Magyarországon. 

A víz - tóhoz mérten- tiszta és kellemes hőfokú volt, a strandok pedig rendezetten, kedves személyzettel várták a fürdőzőket. A belépők ára is baráti volt, szóval abszolút tetszett, és kicsit bántam is, hogy nem mentünk előbb. Persze régen még nem tudtam úszni, lehet, hogy ezért nem élveztem annyira, most meg - hála a YouTube- nak- boldogan úszkáltam, mint hal a vízben. Egy valami nem változott a Balcsin: az ételek és egyéb strandszolgáltatások (pl. vízibicikli bérlése) meglehetősen lehúzósak. Még szerencse, hogy nem kötelező őket igénybe venni.



Figyelem! Csak erős idegzetűeknek!
A parton lévő szörny legyűrte Micimackót

A másik nagy szerencse, hogy szüleim közel laknak a Balatonhoz, így otthonról indultunk útnak minden nap, ételre, italra nem igazán költöttünk, azt is vittük magunkkal, csak a benzin és a belépők jelentettek némi költséget. Jövőre többször megyünk, az biztos, mert nagyon élveztem.

Ez még mindig a Balaton partja

Persze nem csak a hasamat süttettem egész álló héten, hiszen paradicsomérés kellős közepére értünk haza. Főztem jóféle házi ketchupot, aszaltam egy üvegnyi paradicsomot, sőt, még az elkészült ételek terén is hódított a paradicsom (receptek később jönnek).

Két méter magasságban, tele paradicsommal

Házi ketchup és aszalt paradicsom fűszeres olajban

Aztán ott volt még a szilva és a ringló befőzése. Készült sima szilva- és ringlódzsem, egy adag szilvát rummal bolondítottam meg, egy adag ringlót meg rebarbarával ízesítettem. Fantasztikus színe lett mindegyiknek, az ízük pedig leírhatatlanul üde és finom.

Ringlólekvár rebarbarával

A befőzésnél megmaradt lekvárokból került a fánk mellé (éppen nincs szezonja, de én imádom, és anyu nekem akart kedveskedni vele), valamint a hét slágersütijébe is ezt töltöttem, ami egyértelműen a piskótatekercs volt; kétszer is meg kellett sütnöm.

Rebarbarák

Említettem a rebarbarát. Itt szeretnék kitérni arra, hogy nekem van a legfantasztikusabb anyukám a világon! Még tavasszal vittem haza rebarbaramagot, anyu pedig némi értetlenkedés és vonakodás után elültette, aztán szépen gondozgatta. Egy sort sajnos a láncaiktól megszabadult kutyáink örömükben kihemperegtek, de a másik sor szépen megmaradt, és most már szedni is tudtam belőle. Igaz, azt javasolják, az első évben hagyjuk a töveket megerősödni, de egy- két tő gyönyörűen megvastagodott, mintegy támaszt nyújtva a vékonyabbaknak, így utóbbiakból szedtem párat. Kissé kései szüret lett ez, de a tavaszi esős idők és a kései fagyok miatt az ültetés áprilisról májusra tolódott. De a végeredmény így is fantasztikus lett.
A kihempergőzött sorba pedig új magok kerültek. Már picit kibújtak a földből, talán ősszel még felerősödnek annyira, hogy kibírják a telet, és remélhetőleg jövőre már nagyobb adagot szüretelhetek. Szóval a rebarbarás ételeim nem jöhettek volna létre, ha nincs anyukám!

8 megjegyzés:

  1. Gyönyörű képeket hoztál és igen dolgos nyaraláson vagy túl! Azért remélem tényleg pihentél is:)

    VálaszTörlés
  2. Hű de jól hangzik! Keszthely mellett, Gyenesdiáson nem voltál Max-nál fagyizni? Csodákat művel :-)


    Fantasztikus dolgokat főztél be, irtó szorgos voltál :-)

    VálaszTörlés
  3. Keszthely egy kis ékszerdoboz, a szívem csücske! Remélem neked is tetszett! Egyet viszont nem értek: régen nem tudtál úszni, viszont a youtube-nak hála, most boldogan úszkáltál. Csak nem videóról tanultál meg úszni???

    VálaszTörlés
  4. Drága Moha és Viki, köszönöm! Egész nap strand, este 5 és 10 között némi otthoni tevékenykedés, aztán alvás, és ez így ment egy hétig. Ha az ember azt csinálja, amit szeret, nem elfárad, hanem inkább feltöltődik. Nálam ilyen a phenés.:)

    Sajnos, Maxnál nem voltunk, pont amikor Gyenesen voltunk, nem volt túl fényes időnk, így a fagyira nem is gondoltunk.

    Kedves Névtelen! Már sokszor jártam Keszthelyen, de mindig találok ott valami szépet. A kastély parkja gyönyörű és a Balcsi partja is mindig rabul ejt.
    A Youtube- os dolgot jól értelmezted.:D Kerestem oktató videót, aztán meg gyakoroltam olyan vízben, ahol biztonsággal leér a lábam. Még mindig van mellettem 'felügyelő' a mélyebb vízben, de sokat gyakorolok, így egyre jobban megy.

    VálaszTörlés
  5. Üdv itthon újból! :)
    Csodás helyeken jártok, és az második fotó... jó kis ébredés volt :)

    VálaszTörlés
  6. Üdv újra itt!

    Nagyon jó képek, csodás hét lehetett

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szép képek, szép helyeken jártatok :)
    Mi 1 napot Fonyódon kirándultunk, és ott ugyanez a "tenger-érzés" fogott el, teljesen olyan a Balaton látképe, mintha egy tengerparti öbölben lennénk :)
    Nagyon guszta az aszalt paradicsom!

    VálaszTörlés
  8. Ami: nekem is az a kedvencem.

    Bianka: az volt, pedig úgy igazából nem volt benne semmi különös.:)

    Zsiri: köszi! Aszalt paradicsomot most készítettem először, nem is ördöngős dolog.

    VálaszTörlés