2010. 09. 24.

Csirkemell birsalmával


Ismét birsalma, ezúttal hússal házasítva. A receptet chili&vaníliától kölcsönöztem. Nem csalódtam benne, igazán finom, egyszerű, laktató ebéd lett belőle. A mennyiségeken és kicsit az elkészítésen is változtattam, de ez abszolút nem volt jelentős.
Az eredeti recept gyömbért is ír, de sajnos, az nálam kimaradt, pedig biztos, hogy isteni lenne vele. Friss gyömbérre még vadászok.

Hozzávalók 2 személyre:
  • 2 csirkemellfilé
  • 2 közepes birsalma
  • 1 közepes fej hagyma
  • 1 citrom leve
  • késhegynyi fahéj
  • méz
  • vaj
  • só, bors, chili
Elkészítése:
  1. Forraljunk egy kisebb lábasban vizet, nyomjuk bele a citrom levét, tegyünk bele 1 tk mézet.
  2. Először a birsalmákat mossuk meg, negyedeljük, magházától és héjától szabadítsuk meg őket (a hámozás zöldséghámozóval gyorsan megy), majd kockázzuk fel. Egyszerre csak egy almát vágjunk fel, és igyekezzünk gyorsan feldolgozni, aztán az előkészített vízbe tenni, így nem barnul meg.
  3. Főzzük roppanósra az almadarabokat. Ez azt jelenti, hogy kissé puhuljanak meg, de ne essenek szét, ne veszítsék el az alakjukat. Vízből kivéve tegyük őket félre felhasználásig.
  4. A csirkemellet kockázzuk fel. Kevés vajon pároljuk meg a karikákra szelt hagymát, majd tegyük bele a fahéjat, chilit (vagy chili helyett kevés gyömbért). Dobjuk rá a csirkemellet, sózzuk, borsozzuk. Ha szép pirosra sült a hús, 1 tk mézzel kicsit kapassuk oda. Húzzuk le a tűzről.
  5. Egy másik serpenyőben karamellizáljuk a birsalmát. Ehhez hevítsünk fel diónyi vajat 1 tk mézzel, és ebben forgassuk át a birsalma- darabokat, míg szép színt nem kapnak.
  6. Végül vegyítsük össze a húst és a birset. Köretként őszintén szólva már maga az alma is megteszi, de lehet mellé rizst vagy kuszkuszt kínálni.
Gyömbérrel készítve mindenképp a gyömbéré lenne a meghatározó íz, így viszont szerintem egyértelműen a birs dominál, háttérben a chili pikáns csípősségével. Bárhogy ízesíti is az ember, vitathatatlan, hogy a birs nagyon kellemes kísérője a húsételeknek.

9 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki és az olvasatja is nyami. ;)

    VálaszTörlés
  2. Na, ezzel én is szemeztem anno! Imádom a birsalmát, csak még nem jutottam hozzá!

    Nálad is ma "gyümölcséshús" nap van :-)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta én libát akarok sütni almával.

    VálaszTörlés
  4. Szerintem nagyon finom kis étel volt, és tényleg baromi egyszerű.
    Látod, Viki, megint egymásra szerveződtünk.:P
    Hű, Bianka, az bátor vállalkozás. Még soha nem készítettem libás ételt. Biztos finom lesz.

    VálaszTörlés
  5. Juj, de finom lehet.Mi kompótnak szoktuk a hús mellé enné a birsalma befőttet.A vajon párolás is különlegessé teszi gondolom.
    Megnéznéd, hogy a díjjal kapcsolatban jól csináltam-e mindent?

    VálaszTörlés
  6. Jelentem felvettem a harcot és sikerrel jártam + párolt lilaképoszta amit nem szeretek, de párom igen :)

    VálaszTörlés
  7. Nelli: hús mellé szerintem is nagyon passzol, a vaj pedig még egy kis ízt hozzátesz a birs amúgy is különleges zamatához.
    Megnéztem, szerintem mindent ügyesen és jól csináltál a díjjal kapcsolatban.:)

    Bianka: az igen, te aztán nem vesztegeted az időt.:P

    VálaszTörlés
  8. Szerintem nem baj, hogy kimaradt a gyömbér. Elnyomta volna a birs ízét. Szoktál eltenni birs befőttet, vagy birsalmasajtot? Megéri a vesződség, mert nagyon finom.

    VálaszTörlés
  9. Trendo: ha kicsit lejjebb lapozol, olvashatod a birsalmasajtos bejegyzésem. Nemrég csináltam először, de azóta sorozatban gyártom. Szeretem nagyon. Már sütit is készítettem belőle, de ez volt az első hús és birs ételem.
    Szokásommá fog válni a birs konyhai használata, szóval ha nemsokára újra rákérdezel, szoktam- e enni birssajtot, egyértelmű igen lesz a válasz.:)

    Igazad van, gyömbér nélkül is abszolút finom volt.

    VálaszTörlés