2010. 09. 28.

Fűszeres almás sütemény


Úgy tűnik, otthon most ilyen egyszerű dolgok készültek. Az ősz ontja magából a finom gyümölcsöket, most az alma van terítéken, s marad is még jó sokáig.
Persze, szokásomhoz híven ismét készült piskótatekercs is, amit korábban már bemutattam itt. Nem óvatoskodtam, rögtön két rúddal is csináltam: az egyiket klasszikus sárgabarck lekvárral, a másikat rumos- szilvás lekvárral töltöttem. Az almás sütivel együtt vitték, mint a cukrot. Hálás közönség a családom, mindig mondom.:)

Hozzávalók 12 db- hoz:
  • 2 csésze liszt
  • 1,5 tk őrölt fahéj
  • 1 tk szódabikarbóna
  • 1 csipet só
  • 1 csésze olaj
  • 2 nagy tojás
  • 1-1,5 csésze cukor
  • 1 ek vaníliás cukor
  • 3-4 alma hámozva, apró kockákra vágva
  • 3/4 csésze durvára vágott dió
Megjegyzés: 1 csésze= 2,4 dl.

Elkészítése:
  1. Egy 12- es muffinsütő mélyedéseit kenjük ki alaposan vajjal, hintsük be liszttel, vagy béleljük ki papírkapszlikkal.
  2. Melegítsük elő a sütőt 170 fokra.
  3. A felső 4, száraz hozzávalót szitáljuk egy tálba. Egy másik, nagyobb tálban mixerrel keverjük habosra a tojást, a kétféle cukrot és az olajat. Ha szép sárga, mint egy napos kiscsibe, apránként keverjük hozzá a száraz hozzávalókat is. Sűrű masszát kell kapnunk. Végül fakanállal forgassuk bele a darabolt almát és a diót. (Az almát én felhasználásig citromleves vízben hagytam, így nem barnult meg.)
  4. Töltsük meg 3/4- ig a masszával a muffinsütő mélyedéseit, majd tegyük az előmelegített sütőbe. Süssük 75-90 percig, illetve tűpróbáig. Ha a teteje nagyon barnulna, fedjük le alufóliával, s így süssük készre.
  5. Formából kivéve hagyjuk teljesen kihűlni a sütiket.
  6. Nagyon kellemes, omlós tésztája lesz, amit igazán feldob az alma, a dió és a fahéj.
  7. Mellé kínáljunk vanília fagyit vagy krémes natúr joghurtot, esetleg karamellszószt* (a receptjét lásd lent).


*Karamellszósz

Hozzávalók:
  • 1/2 csésze barna cukor
  • 50 g vaj
  • 2 ek sűrített tej vagy tejszín
  • 1 tk vaníliás cukor
  • 1 csipet só
Elkészítése:
Egy lábasba vegyítsük össze a hozzávalókat. Közepes hőfokon főzzük, míg a cukor szépen megolvad, enyhén barna színű lesz, és kissé be nem sűrűsödik.

12 megjegyzés:

  1. Azanyja, de jól néz ki!
    A minap olyan finom zöld almára tettem szert (nem emlékszem a nevére), hogy sajnálom sütibe tenni:) Ritkán futok össze ennyire kellemes ízűvel.

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörű, ezt el kell mentenem

    VálaszTörlés
  3. Karamell és alma, ez nekem való. Nyami:)

    VálaszTörlés
  4. Hajjjj, de gusztusosra sikeredett! Ez komolyan muffintepsiben sült? És ilyen szép lett az oldala? Ne mááár! ;)

    VálaszTörlés
  5. Jövök mán az adagomért :-))) Ha 12 db lett, csak jut belőle!

    Az a karamelles téma a tetején...

    Aszongya napos kiscsibe :-DDD

    VálaszTörlés
  6. Olyan őszi, téli süti.:-)Finom lehet!

    VálaszTörlés
  7. Tényleg olyan igazi őszi süti ez, ráadásul az egyszerűbb fajtából. Vegyetek csajok, 12 db készült, osztozzatok meg igazságosan!
    A karamell és a joghurt a tetején nagyon feldobja.
    Ildy: ebbe ne 'pazarold' a finom almát, azt edd meg csak úgy magában. Ebbe jó a mezei savanykásabb alma is.:)

    VálaszTörlés
  8. Majd' elfelejtettem!
    Elif: mezei muffinsütő formában sült. Nem tettem alá papírt, jól kivajaztam, liszttel is behintettem. Szépen kijött a formából mind, de azért volt mit mosogatni így is.:)

    VálaszTörlés
  9. Megsütöttem, ízletes, gyors, egyszerű. Annyit megjegyeznék, hogy nekem kevés volt a folyadék, úgyhogy tejet öntöttem hozzá, hogy megfelelő állaga legyen. Bár kb. 1/3 arányban teljes kiőrlésű lisztet tettem bele, lehet hogy emiatt kellett a több folyadék. Ja, és a 75-90 perc sütés nem sok egy muffinnak? Nekem valamivel kevesebb mint fél óra alatt megsült.
    Anna

    VálaszTörlés
  10. Szia Anna!
    Örülök, hogy kipróbáltad.:)
    A több folyadék a teljeskiőrlésű liszt miatt kellett, jól gondoltad.
    A sütési időt sok dolog befolyásolja: a sütő fajtája, hatásfoka, aztán az is, hogy mennyire töltöd tele a formákat stb. A receptekhez megadott sütési idő mindig csak tájékoztató jellegű. Legjobb, ha elvégzed a tűpróbát, s ha tisztán jön ki a sütibe bökött tű, biztos lehetsz benne, hogy nem maradt nyers a közepe.
    Egyébként alap állapotban ennek a sütinek meglehetősen tömör a tésztája, ezért is kell neki több sütési idő. Lehetséges, hogy a pluszban hozzáadott folyadékkal a tiéd hígabb lett, így hamarabb sült.
    Bárhogy is legyen, az a lényeg, hogy sikerült és ízlett.:)

    VálaszTörlés