2010. 09. 16.

Mini kakaós csigák


A kakaós csiga általános iskolás korom meghatározó étele volt. Egyszerűen nem tudtam betelni vele. Anyuval is gyakran süttettem, de ő sima kelt tésztából csinálta, míg a bolti az a finom, kívül ropogós, hajtogatott élesztős tésztából készült, vagy ahogy a profik hívják: blundel tésztás verzió volt. És a legjobb rész persze az volt, mikor a külső, alig csokis részeket gyorsan letekertem, aztán a közepét lassan, komótosan majszoltam el, mert az már brutál finom, nagyon csokis volt. A végén meg le lehetett nyalogatni még az ujjakon maradt kakaót is.:)
Az ember lánya a sima hajtogatott leveles tésztának is ritkán áll neki, ezért valahogy nem akaródzott itthon reprodukálni az emlegetett bolti csigát.
Aztán valamikor sütöttem egy medvehagymás stanglit, aminek a tésztája igencsak ígéretes lett, és eszembe ötlött, hogy édes verzióban remek kakaós csiga válna belőle, és csak egyszer kell hajtogatni. A sót cukorra cseréltem, nagyjából ennyi volt a változtatás, illetve a töltelék, meg a formázás.
Egyre kell ügyelni ennél a fajta tésztánál: gyorsan dolgozzunk, hogy ne olvadjon fel a vaj, vagyis a tészta maradjon hideg, a sütő meg legyen jó meleg.

Hozzávalók: 
A tésztához:
  • 300 g finomliszt
  • 100 g apróra őrölt zabkorpa (lehet teljeskiőrlésű liszt is, vagy sima liszt)
  • 2 dl langyos tej
  • 20 g friss élesztő (vagy 1/2 csomag instant)
  • 4 ek cukor
  • csipet só
A töltelékhez:
  • 100 g vaj
  • kakaópor
  • cukor
A tetejére:
  • tojás a lekenéshez
Elkészítése:
  1. A tészta hozzávalóiból szokásos módon közepesen lágy tésztát gyúrunk, majd duplájára kelesztjük.
  2. 3-4 mm vékonyra kinyújtjuk, egyenletesen elosztjuk rajta a hideg vajat, majd összehajtogatjuk, s még egy órát hűtőben hagyjuk pihenni.
  3. Ismét vékonyra nyújtjuk, majd cukros kakaóporral meghintjük, esetleg kissé bele is nyomkodjuk a tésztába. Ha mini csigákat szeretnénk, két részletben nyújtsuk és töltsük a tésztát, így nem lesz olyan vastag.
  4. Szorosan, mint a bejglit feltekerjük, majd ujjnyi vastag szeleteket vágunk belőle. Lapjára fektetve sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatjuk őket.
  5. Tetejüket tojással lekenjük, aztán mehetnek is a sütőbe.
  6. 180 fokon kb. 30 perc alatt készre sütjük őket, és már lehet is majszolni.


Reggelire, tízóraira, uzsonnára, suliba vagy munkába vinni, vagy csak úgy majszolni. Bárhol, bármikor, de főleg frissen sülve, egy bögre tejjel.

10 megjegyzés:

  1. Gyönyörűséges és isteni finom lehet

    VálaszTörlés
  2. Csodás!Igazán nem szép állandóan sütni csábítani az ember lányát:-D Még a végén megint nekiállok:-))

    VálaszTörlés
  3. Csodás! Párom is nagy kakaóscsiga rajongó, kb. 8 éve minden reggelire azt nyomja! :-) A jó dolgok nem mennek ki a divatból!

    VálaszTörlés
  4. Bianka: szerintem az volt.:)

    Andi: na, azt próbáld meg, de szó szerint! Én gonosz kis termtés vagyok.:P

    Moha: nagyon kedves vagy, köszi!

    Panna: a kakós csiga hosszú kapcsolatának velem az a titka, hogy ritkán látjuk egymást. Mármint sokáig csak vágyakozom, aztán eljön a nap, hogy nem bírok tovább várni, megsütöm, tele eszem magam, és kezdődik minden előről.:)
    Párod jól nyomja, látom, neki a gyakori 'együttlét' is működik.
    Az utolsó mondatoddal meg abszolút egyetértek.

    Delish: :)

    VálaszTörlés
  5. Bakker, látszik, hogy fél lábbal én már lagziban voltam! Így lemaradni erről...

    A ragacsos belsejét imádtam a legjobban! Gyorsan lerágtam a külső, ropogós, alig kakaós "héját", és utána jött a mennyország :-DDD

    Csókolom a kezedet, szuper!

    VálaszTörlés
  6. Lagzi??? Micsoda jó dolga van egyeseknek. Ha volt ereszd el a hajamat, megbocsátom, hogy lemaradtál a fenomenális csigáról.:D

    VálaszTörlés
  7. Lagzi :-) De milyen! Fél négyig koptattuk a parkettet :-)

    Igazolás elfogadva?

    VálaszTörlés
  8. Ahhoz kérem már komoly tréning kellett. Jófajta lagzi lehetett.
    Egy képes- beszámolós igazolásnak jobban örültem volna, de így is jó lesz.:)

    VálaszTörlés