2010. 09. 02.

Paradicsomos- csirkés egytál


Ez egy egyszerű étel, összetevőit és elkészítését tekintve is. A sok szín mégis nagyon üdévé teszi, és mivel egyesíti a húst a zöldségekkel, egészséges és tápláló is.
Jamie Oliver ihlette, de félálomban hallgattam az ő verzióját, reggel már csak a három fő alkotóelemet tudtam felidézni: csirkecomb, paradicsom és újburgonya. A többit - nem sokat- magam tettem hozzá. Mr. P. azóta is ezt emlegeti, és kérlel, hogy csináljak még.

Hozzávalók 2 személyre:
  • 4 db felső csirkecomb bőrösen, kicsontozva
  • 30 dkg kisebb újburgonya
  • 30 dkg friss paradicsom, hámozva
  • 2 tk olívaolaj
  • 4-6 gerezd fokhagyma
  • só, bors, oregánó
Elkészítése:
  1. A megtisztított burgonyát főzzük meg.
  2. A csontozott csirkecombokat vágjuk szélesebb csíkokra, hevített olajon hirtelen süssük pirosra előbb a bőrős oldalát, majd a másikat is. Sülés közben sózzuk, borsozzuk.
  3. A megfőtt, kicsit kihűlt burgonyát hüvelykujjal nyomjuk szét, keverjük hozzá a hámozott paradicsomokat, majd a csirkecsíkokat is. A hámozott fokhagymát kés pengéjével lapítsuk ki, majd ezt is dobjuk a közösbe. Ízesítsük az egészet friss vagy szárított oregánóval, majd tegyük tűzálló tálba, és előmelegített sütőben süssük szép pirosra. Ehhez kb. fél óra kell.
  4. Sütőből kivéve szórjuk meg petrezselyemzölddel, és már lehet is enni.

8 megjegyzés:

  1. Gyönyörű, ízek, színek, képek

    VálaszTörlés
  2. Egyetértek az előttem szólóval, gyönyörködni is jó benne, de finom is lehet!

    VálaszTörlés
  3. Ó anyám! De ínycsiklandó! Hétvégére betervezem! Aztán a piskótatekercsedet meg utána! :) Még sosem sütöttem. És a tiéd nagyon szép volt!

    VálaszTörlés
  4. Hű, de egyre jár az agyunk!

    Majd mutatom :-))) Gyönyörűek a képeid :-)

    VálaszTörlés
  5. Ildy, Bianka, Moha: köszi!
    Engem is a színek fogtak meg, nagyon jól mutattak így együtt az asztalon. Aztán jött az íz, és ismét rábólintottam, hogy ez egy jó kaja.:)

    Duende: el sem hiszem, hogy még nem csináltál soha piskótatekercset. Itt az idő bepótolni! Nem féltelek, mert ügyes vagy, biztosan sikerülni fog.

    Viki: kíváncsivá tettél, várom.:)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szép az összhatás, az ízkombináció bedig szuper!

    VálaszTörlés
  7. Dia: abszolút egyetértek, és köszi.:)

    VálaszTörlés