2010. 09. 07.

Rebarbarás morzsasüti


Kissé túltengtek a sós, zöldséges receptek a blogon, így arra gondoltam, megtöröm a sort, és jöjjön valami édes, gyümölcsös (vagyis részben gyümölcsös, mert végülis a rebarbara zöldség). Ismét egy egyszerű, bögrés süti következik, ami az elfoglalt háziasszonyok nagy barátja. 
Végre otthon is van rebarbara, aminek fordulatos életéről itt már beszámoltam. Még múltkori haza látogatásom alkalmával hoztam magammal néhány levélnyelet, hogy valami finomat készítsek belőle. Kevésnek bizonyult, így a fennmaradó részt szilvával pótoltam. Talán az eper lett volna a legjobb párosítás, de így is zamatos lett.

Nálunk amolyan gyors vasárnapi sütinek készült, amit kenyérsütés után, ebédfőzés előtt dobtam össze.
A rebarbara hiánya ne tántorítson el senkit, mert ez a süti másfajta gyümölccsel is kiváló, pl. szilvával.:)

Hozzávalók:
A morzsához:
  • 85 g olvasztott vaj
  • 1 csésze liszt, fele lehet teljeskiőrlésű
  • 1/2 csésze barna cukor
  • csipet só
A tésztához:
  • 400 g rebarbara, tisztítva, 1 cm- es darabokra vágva
vagy
  • 400 g tetszőleges gyümölcs
vagy
  • ezek tetszőleges arányú keveréke
  • 1 ek barna cukor
  • 1 csésze liszt
  • 1/2 tk sütőpor
  • csipet só
  • 100 g vaj, szobahőmérsékletű
  • 3/4 csésze cukor
  • 1 ek vaníliás cukor
  • 2 nagy tojás
Megjegyzés: 1 csésze= kb. 2,4 dl

Elkészítése:
  1. Melegítsük elő a sütőt 180 fokra. Egy 20x20- as sütőformát vajazzunk ki, vagy béleljünk ki sütőpapírral.
  2. A morzsához szitáljuk tálba a lisztet, adjuk hozzá a cukrot, a sót, majd a vajat, és egy kézi mixer segítségével keverjük morzsává. Felhasználásig tegyük hűtőbe.
  3. Egy tálban keverjük össze a rebarbarát és/vagy a kisebb darabokra vágott gyümölcsöket 1 ek barna cukorral és 1/4 csésze liszttel
  4. A maradék lisztet, a sütőport és a sót tegyük egy másik tálba.
  5. Egy nagyobb edényben keverjük habosra a szobahőmérsékletű vajat a kétféle cukorral, egyenként üssük bele a tojásokat, majd adjuk hozzá apránként a lisztes keveréket is. Ha simára kevertük, öntsük az előkészített sütőedénybe, egyenletesen osszlassuk el, aztán szórjuk a tetejére a rebarbarát (vagy a gyümölcsöket), végül pedig a morzsát.
  6. Előmelegített sütőben süssük 45-50 percig, illetve tűpróbáig.
  7. Hagyjuk teljesen kihűlni, majd szeleteljük és tálaljuk.
Mr. P.- nek némi krémes házi natúr joghurt kívánkozott mellé, de ha melegebb lenne, egy gombóc hűs fagyi is jó társa lett volna.

A recept Martha Stewart- tól származik, jól követhető és egyszerű. A cukor mennyiségét sokalltam, így lecsippentettem belőle, de így is elég édes lett a végeredmény. A morzsához fele részben Graham- lisztet használtam, hogy ropogósabb állagot kapjak a sütést követően.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem, igazán szép szelet

    VálaszTörlés
  2. Én is szeretem a morzsás sütiket,bárcsak a rebarbaráról is elmondhatnám ezt,de itt nem kapni.Néznek mint borjú az újkapura,amikor érdelkődök.Volt olyan kofa amelyik megkérdezte,hogy mi az.

    VálaszTörlés
  3. Jucy: az avatar képeden is látom a lelkesedést.:)

    Bianka: köszi.

    Belly: nálunk is ez volt a helyzet. Én meg csak sóvárogrtam a rebarbara után, de sehol semmi. Meguntam, ezért vettem 2 csomag magot, és megkértem anyukámat, hogy ültesse el. Most érett be a 'termés'. Ha van rá lehetőséged, próbáld ki te is, ültess magadnak.

    VálaszTörlés