2010. 09. 11.

Ringlós frangipane torta


Korábban készítettem már egy másik frangipane- os sütit, a Bakewell- tortát. Az akkor hatalmas sikert aratott. Gondoltam, most, hogy érnek a finomabbnál finomabb gyümölcsök, nem dzsemmel készítem, hanem friss gyümölccsel. Többségében nagyszemű, magvaváló ringlót használtam, kisebb részben meg szilvát.
Kicsit egyszerűsítettem is az elkészítésén a múltkorihoz képest, és a mandula helyett mogyorót használtam.

Hozzávalók:
  • 1 adag édes omlós tészta, sütetlenül
  • 50 g vaj + egy kevés a forma kikenéséhez
  • 3 ek barna cukor
  • kb. 600-700 g ringló vagy apróbb szemű szilva
A frangipane- hoz:
  • 110 g szobahőmérsékletű vaj
  • 120 g barna cukor
  • 1 tk vaníliás cukor
  • 150 g őrölt mogyoró (vagy mandula)
  • 1 és 1/2 ek liszt
  • 2 kisebb tojás
  • fél citrom reszelt héja
  • 1 ek Amaretto
Elkészítése:
  1. A krémhez a puha, szobahőmérsékletű vajat keverjük habosra a kétféle cukorral, majd adjuk hozzá egyenként a tojásokat. Verjük tovább, végül keverjük hozzá az őrölt mogyorót, a reszelt citromhéjat, az Amaretto- t, és a lisztet.
  2. Egy piteformát kenjünk ki alaposan vajjal. Az előzőleg hűtőben pihentetett omlós tésztánkat nyújtsuk vékonyra, béleljük ki vele a formát, úgy, hogy pereme is legyen. Töltsük bele a krémet.
  3. A ringlót középen hasítsuk ketté, vegyük ki a magját, majd illesszük össze eredeti formájára, és így nyomkodjuk kissé bele a krémbe, szorosan egymás mellé. 3 csapott ek cukorral szórjuk le a tetejét, majd locsoljuk meg kevés olvasztott vajjal.
  4. Előmelegített sütőben 180 fokon süssük kb. 45 percig. Melegen és hidegen is tálalható, de kétség kívül teljesen kihűlve szebben szeletelhető.

15 megjegyzés:

  1. Tökéletes vendégváró. Csudaszép.

    VálaszTörlés
  2. Jelentem, jöttem a megfelelő helyre dícsérni! ;) Nagyon ügyi vagy. Ez nem csak, hogy eszméletlenül guszta, még ráadásul pont az én szám íze szerint való, ezért tervbe van a kipróbálása. Nagyon el tudom képzelni valami savanykásabb gyümifélével is. Szerinted mivel lenne még érdemes?

    VálaszTörlés
  3. Betyár jól néz ki!!! Jó kis szottyosra sült szilva...

    Abszolúte működik a pavlovi reflex :-DD

    VálaszTörlés
  4. Nagyon tetszik a kép, a recept :) Ebéd után jól jönne egy szelet belőle.

    VálaszTörlés
  5. Köszi, Bianka!

    Ildy: szerintem egy ilyennel várni a vedégeket biztos siker.

    Pixie: :))
    Szerintem barackkal is nagyon finom, vagy savanykásabb bogyós gyümölcsökkel, de körtével is el tudnám képzelni. A körte és a mogyoró jó kis páros.

    Viki: magamra kellett rászólni, hogy ne szedegessem ki a szilvákat, olyan finomra sültek.:)
    A reflexed időponthoz is kötődik majd vagy egyenlőre csak helyhez?:P

    VálaszTörlés
  6. Nekem is nagyon tetszik,olyan guszta,a szilva meg jó lekvárosra sülhetett.Nyami

    VálaszTörlés
  7. Most szívesen beleharapnék annyira jól néz ki!!!

    VálaszTörlés
  8. Belly: úgy van, ahogy mondod, olyan lekváros állaga lett. Imádtam, én is.

    Ottis: köszi.:) Gyorsan össze lehet dobni, próbáld majd ki, bár gondolom te most a képen szereplő példányba harapnál bele.:P

    VálaszTörlés
  9. Ez mindenképpen megérdemli azt a bizonyos wow-ot! :)

    VálaszTörlés
  10. Külcsín és belbecs összeborulva, harmóniában :)

    VálaszTörlés
  11. Trendo: ennél szebben nem is írhattad volna. Köszönet érte!:)

    VálaszTörlés