2010. 10. 22.

Csokit vagy csalunk!

Halloween- kor a címben szereplő bizony egy bűvös mondat. Itthon talán csak az utóbbi időben  lett létjogosultsága, hiszen ilyenkor nálunk egészen más mondanivalójú ünnep zajlik. Nem szeretnék pálcát törni egyik ünnep felett sem, hiszen össze sem lehet őket hasonlítani, teljesen eltérő mindkettő mondanivalója.Manapság azért Amerikán kívül is népszerűvé vált a boszorkányok és kísértetek ünnepe, sokan szerveznek partikat, összejöveteleket, vagy készítenek rémisztő díszeket, ételeket.
Bevallom töredelmesen, én is szeretem ezt a halloween- i hangulatot, tetszenek a töklámpások, és a gyakran külsőre gusztustalan, de amúgy ehető és finom ételek. Idén nagy terveim voltak, de az idő hiánya és egyéb, fontosabb teendők keresztülhúzták a számításom. De azért egy valamit hoztam: csontokat.

Csont és vér

Törékeny csontok habcsókból

Hozzávalók:
  • 2 tojásfehérje
  • csipet só
  • pár csepp citromlé
  • 5 ek kristálycukor (az egyik lehet vaníliás cukor)
Elkészítése:
  1. A habcsók gombáknál leírtak szerint készítsünk habcsókot. Töltsük kb. fél cm átmérőjű csővel ellátott habzsákba (vagy használjunk egy vastagabb zacskót, csippentsük le a végét), majd sütőpapírral bélelt sütőlemezre nyomjunk csont alakú formákat. (A sütőpapír 4 sarka alá pöttyintsünk a habcsók- masszából, így nem fog elmozdulni.) 
  2. Én úgy formáztam meg a csontokat, hogy egymástól távol rajzoltam a habzsákkal két fekvő nyolcast, majd összekötöttem őket egy egyenes vonallal. Persze, aki szeretné, előre kirajzolhatja a sütőpapírra a formát, aztán csak ki kell tölteni. Koponyát, sőt, egész csontvázat is lehet így habcsókból csinálni.  
Ehető dekorációnak jópofa. Én csináltam egy kis kincses ládikát, ami elé elrettentésül keresztben letettem a csontokat, jelzésül, hogy aki hozzányúl, halál fia. A ládához nem nyúlt senki, de a csontok eltűntek.:D
Másik variáció: forró csokit egy kis piros ételszínezékkel megfestve remek vért kapunk. Vámpíroknak, emberevő szörnyeknek délután igazán üdítően hat egy csésze vér csonttal.:)
Ha összejövetelre készülnek a csontok, halmozzuk őket egy - lehetőleg fekete- tálba, egy hurkapálcikára ragasszunk csontvázzal és "Törékeny csontok" felirattal ellátott címkét, és állítsuk a csontok közé elrettentésül.

9 megjegyzés:

  1. Hát az a kincsestérképes fotó.... Díjnyertes!!! Szuper jópofa reci! :)

    VálaszTörlés
  2. Köszi csajok!
    Jó móka volt készíteni.:)

    VálaszTörlés
  3. Annyi jó dolgot lehetne a konyhában létrehozni, ha az embernek kicsivel több ideje lenne. Most csak ennyire tellett.:)

    VálaszTörlés