2010. 10. 06.

Fekete tea zselé gyömbérrel


A minap sürgős lázcsillapításra volt szükség, de a tabletta szóba sem jöhetett, mert ütötte volna a bevett fájdalomcsillapítót. Volt a hűtőben egy darabka gyömbérem, s bevillant, hogy annak bizony lázcsillapító hatása is van. Egy kisebb darabot megtisztítottam, felkarikáztam, teatojásba tuszkoltam, s leforráztam 1 liter meleg vízzel. Hagytam állni 10-15 percig, majd egy kis mézzel, citromlével ízesítettem. Én magam is megkóstoltam, miután Mr. P. azt mondta, hogy bizony ez sokkal jobb bármelyik bolti teánál. És tényleg az volt. Kellemesen frissítő, enyhén citrusos, jó meleg, csipetnyi csípős utóízzel.
Délutánra hatott is. Mr. P.- t mintha kicserélték volna. Visszatért az életkedve, jobb lett a közérzete. A biztonság kedvéért készítettem még egy adag teát, s este elkortyoltuk. A magamét kevés fekete teával színesítettem. Aztán arra gondoltam, milyen finom is ez, mennyire jó lenne valami szilárd halmazállapotú ételbe belecsempészni ezt az ízkombinációt. Hogy lesz legegyszerűbben szilárd a folyékonyból? Zselatinnal. Így született meg az ehető gyömbéres fekete tea.

Hozzávalók (2 kis pohárnyi adaghoz):
  • 175 ml fekete tea
  • 3-4 ek (barna) cukor
  • 70 ml víz
  • 1 kisebb darab friss gyömbér
  • 3 lapzselatin (a csomagolást mindenképp jó elolvasni, hogy mennyi folyadékhoz mennyi zselatint javasol a gyártó, s annak megfelelően kiszámolni a mennyiséget)
Elkészítése:
  1. Forraljuk össze a cukrot, a vizet és a szeletekre vágott gyömbért kb. két perc alatt.
  2. A zselatint áztassuk be a leírásnak megfelelően hideg vízbe.
  3. A forró teát és a szirupot keverjük össze (a gyömbérdarabokat távolítsuk el előtte!), majd adjuk hozzá a felpuhult, kissé kinyomkodott zselatint. Kevergessük addig, míg a zselatin teljes egészében fel nem oldódik.
  4. Kis szufléformákba vagy kisebb poharakba osszuk el a folyadékot, majd tegyük 3-4 órára hűtőbe.
  5. Délutáni frissítőnek, vagy 5 órai tea helyett kiváló!

15 megjegyzés:

  1. Szeretek hozzád jönni, mert mindig valami érdekes dologra lelek!
    Jobbulást kívánok!

    VálaszTörlés
  2. Nahát, már megint mit ügyködtél?:)

    VálaszTörlés
  3. Micsoda ötlet :-) Hű anyám!


    Alternatív ötlet lázcsillapításra, bár nem tudom, Mr. P. mit szólt volna hozzá: reszelt krumpli. Lereszeled a nyers krumplit, textilbe kötöd, és a végtagokra (talp, csukló) kötözöd. Lehúzza a lázat, bármilyen bizarrul is hangzik.

    VálaszTörlés
  4. Dejó! Ajánlani fogom a Tealevelek blogon, ha nem bánod! Sőt, egyszer ki is próbálom! Üdv: MsTea

    VálaszTörlés
  5. Nagyszerű ötlet, bár a zseléket annyira nem kedvelem. Jobbulást!

    VálaszTörlés
  6. Nelli: aranyos vagy, köszi.:)
    U.i.: Nem tudok nálad hozzászólást írni, mert azt jelzi a gép, hogy veszélyes az oldal. Valószínűleg kaptál valami vírust(?).:( Nézd majd meg, nehogy nagyobb baj legyen!

    Ildy: nem bírok elülni. én így pihenek.:)

    Bianka: az ízét is kéne érezned, úgy lenne csak igazán jó.

    Elif: köszi.:)

    Viki: ezt a krumplis dolgot még nem hallottam. Annyit tudok róla, hogy sokat nem jó belőle enni, mert büdös lesz az ember lába.:D
    Amúgy Mr. P. talán annyira nem repesett volna az ötlettől, mert rövid ebédre találkoztunk csak, akkor főztem a teát, aztán ment is vissza dolgozni, egy termoszpohár kíséretében.
    Elképzeltem, ahogy belibeg az irodába a krumplis kötésekkel. Már nem is a láztól égett volna.:D:D

    MsTea: hű, ez nagyon kedves tőled. Örömmel venném az ajánlásod.
    Meglátogattam az oldalad, és bizony nagyon informatív számomra. Ezentúl gyakrabban is benézek majd. Szeretek teázni, és szeretek új infókat is szerezni.:)

    Chrisei: annyira én sem vagyok zselé párti. Ezt itt hirtelen felindulásból készítettem. A tea és a gyömbér íze némiképp feledteti az emberrel, hogy valami röcögős izét eszik, és nem egy bögre italt kortyol.:)

    VálaszTörlés
  7. De jó ötlet! Jól is néz ki nagyon, szerintem ez fenomenális. Tutira kipróbálom. :)

    VálaszTörlés
  8. fekete tea, gyömbér = zselé.
    hogy ez mekkora 5let!!!

    VálaszTörlés
  9. 4gyerek: :)Egy csésze tea, hidegen, kiskanállal belapátolva.

    VálaszTörlés