2010. 10. 18.

Kakaós csiga kelt tésztából


Tudom, tudom, volt már ilyen. De ez most más! Említettem, hogy kakós csiga téren nem vagyok egyszerű eset: szeretem, ha ropogós és durván kakós, pont ezért inkább vajas tésztával készítem. Most viszont kipróbáltam kelt tésztával is. Van egy pihe- puha kelt tészta receptem, amiből a túrós táskát is készítettem. Most is ezt használtam, de jó vékonyra nyújtottam, így a sülést követően egy kívül ropogós, belül finoman puha, irtó csokis csigát kaptam, és nem kellett egy halom vajat beleraknom, és némiképp az elkészítés is leegyszerűsödött.:)

Hozzávalók: 
A tésztához:
  • 3,5 dl tej
  • 20 g élesztő
  • 2 ek cukor
  • 80 g olvasztott és kihűtött vaj
  • 500 g finomliszt (fele lehet teljeskiőrlésű)
  • csipet só
  • 1 tojás sárgája
A töltelékhez:
  • kevés olvasztott vaj
  • kakaópor
  • cukor
A tetejére:
  • tojás a lekenéshez
Elkészítése:
  1. A tészta hozzávalóiból dagasszunk puha, de nem ragadós tésztát. Először úgy fogy tűnni, hogy az egész egy ragacsos massza, de semmi pánik, pihe- puha tészta válik belőle, csak szorgosan kell dagasztani. Meleg helyen kelesszük duplájára.
  2. Nyújtsuk jó vékonyra a tésztát, kenjük le kevés olvasztott vajjal, majd hintsünk rá egyenletesen cukrozott kakaóport, és tekerjük fel szorosan, mint a bejglit. Szeleteljük fel ujjnyi vastagra, és helyezzük a csigákat sütőpapírral bélelt sütőlemezre.
  3. Tetejüket kenjük le felvert tojással, és előmelegített sütőben 180 fokon süssük készre, kb. 25-30 perc alatt.
Délután egy csésze meleg gyömbértea mellé ettem. Meg tudnám szokni minden nap: egy kis szünet a napi rohanásban.

12 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretjük mi is.Fele-fel arányban, ki a kakaósat, ki a fahéjasat!:-)

    VálaszTörlés
  2. A Karácsonyi Kifőztük magazinban fog szerepelni Neked is a recepted?

    VálaszTörlés
  3. Csodásan néz ki! Valamelyik nap ezt terveztem én is ebédre egy jó kis babgulyás mellé! :))

    VálaszTörlés
  4. Na, arra én is rá tudnék szokni :-) Állítólag meg is növeli a hatékonyságot a délutáni kicsi pihenő, utána újult erővel vág neki az ember.

    A déliek tudnak valamit, de kizárt, hogy ez nálunk megvalósítható lenne :-) Fix, hogy mindenki pl. délben akarna csekket befizetni a postán :-DD


    A csiga egy álom. Szép lassan idemászhatna, van türelmem kivárni :-)

    VálaszTörlés
  5. Ez aztán nagyon nagyon jól néz ki! :) Brutál kakaósan szeretem én is :DD

    VálaszTörlés
  6. Én is épp ma gondolkoztam azon, hogy kéne egy kelt tésztás kakaós csiguszt sütni. Kint be van borulva, hol esik, hol süt a nap. Ideális egy kakóscsigázós időjárás...
    Nagyon szép lett!!!

    VálaszTörlés
  7. Húúú ez a csiga valami eszméletlen!!!

    VálaszTörlés
  8. Ez a csiga maga a tökély!!!
    Off: zsemle fincsi lett, nemsokára jön!!

    VálaszTörlés
  9. Poppy, Te aztán tevékeny csaj vagy! Már megint egy finomság. Már kellene nekem is valami édes keltet sütnöm, de mostanság annyi más elfoglaltságom lesz. Hátha hétvégén marad egy kis időm....

    VálaszTörlés
  10. Igazából, én a konyhában pihenem ki magam. Ez a hobbim és a kikapcsolódásom is egyben. Sajnos, sokkal kevesebb időt tudok csak rászánni, mint szeretnék. Annak meg igazán örülök, amikor ennyi kedves ember jön, és megjegyzést hagy nekem, ami tele van kedvességgel és szeretettel. Köszönöm mindenkinek!:)

    A csigáról meg annyit: imádom sütni és enni is.
    Lehet, hogy függő vagyok?^^
    Borús napon nincs is ennél jobb.

    Nelli: igen, én is részt veszek a karácsonyi Kifőztük adománygyűjtésben, hamarosan írok majd róla pár gondolatot. Addig is ajánlom mindenki figyelmébe a képre kattintva elérhető oldalt!

    Viki: a délieknél is azért működik jól a szieszta, mert olyankor a boltok és a szolgáltatók többsége is szünetet tart. Máshogy nem menne, de lehet, hogy nálunk még így se.:P
    Ez a csiga meg nem mászik sehova, hacsak nem viszik.:)

    VálaszTörlés