2010. 10. 23.

Krémleves sült sárgarépából


Hűvösebb időben nagy kedvenceim a levesek. Nem volt ez mindig így. Gyermekkoromban csak nagy unszolás árán voltam hajlandó megenni egy kevéske levest. Változik az ember ízlése, igényei. Ma már nagyon szeretem a kiadós zöldségleveseket és a selymes krémleveseket.
A most következő krémlevest sült zöldségekből készítettem. Sütés közben elképesztően telt ízt kapnak nem csak a húsok, de a zöld növények vagy a gyümölcsök is. Másik nagy előnye a sütésnek, hogy nem kell folyton a fazekat figyelni, hogy forr- e már, megfőtt- e a zöldség. 

Hozzávalók 2 személyre:
  • 3 közepes sárgarépa
  • fél fej vöröshagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • fél szál szárzeller (opcionális)
  • 2 tk olíva olaj
  • 2 dl zöldség alaplé
  • 2 ek krémes natúr joghurt vagy tejszín
  • só, bors, petrezselyemzöld
Elkészítése:
  1. A megtisztított zöldségeket vágjuk nagyobb darabokra. Egy tűzálló tálat kenjünk ki 2 tk olajjal, tegyük bele a zöldségeket, sózzuk meg enyhén, majd 180 fokos sütőben 30-40 perc alatt süssük meg őket.
  2. Öntsük rá az alaplevet, majd blender/botmixer segítségével pürésítsük le teljesen egyneműre. Öntsük egy kisebb edénybe, keverjük hozzá a joghurtot vagy tejszínt, forraljuk alaposan össze. Ha szükséges, sóval és borssal ízesítsük.
  3. Tálalásnál szórjuk meg aprított petrezselyemmel, kanalazzunk rá egy kevés joghurtot.

15 megjegyzés:

  1. Hát ezt mindenképpen kipróbálom! :) Egyébként meg irdatlan ütemet diktálsz! Még ilyet! :D

    VálaszTörlés
  2. Csodás a színe, az ízét is el tudom képzelni. :)

    VálaszTörlés
  3. Uh ez elképesztően jól hangzik!Ki fogom próbálni!

    VálaszTörlés
  4. Tényleg mennyei lehet!A sült, pirított ételek mindig karakteresebbek szerintem is.

    VálaszTörlés
  5. Már megint valami klassz készült Poppynál, szokás szerint:)
    Én már csak krémleveseket készítek. Egy átlátszó víz-hús cuccért nem veszek elő fazekat. Persze ha valami isteni házi tyúkról van szó csigatésztával, és valaki megcsinálja helyettem, akkor jöhet.

    VálaszTörlés
  6. Ugyanilyen kanál volt a kedvencem gyerekkoromban a Nagyinál!!!!

    VálaszTörlés
  7. Ez isteni lehet! :) Képzeld, még sosem készettem levest sült zöldségekből, pedig tényleg nagyon finom lehet. Bár... Mártást már igen, mert a vadasmártást hasonlóan készítem. Szóval el tudom képzelni milyen jó íze lehetett!

    VálaszTörlés
  8. A tempó csakis a menzának köszönhető: ha jobban főznének, kevésbé lennék éhes, kevesebbet főznék. De így legalább kiélem magam a sütésben- főzésben, és még eszek is valami finomat.:)

    Aki szereti a sárgarépát, annak ízleni fog ez a leves is. Szerintem kellően melengető, tápláló, krémes és narancssárga.:D

    Ildy: 'Egy átlátszó víz-hús cuccért nem veszek elő fazekat.'- ezen jót mosolyogtam.:) Van benne némi igazság, bár én azért szeretem az egyszerű zöldségleveseket is, jó sok, lehetőleg friss zöldséggel.

    Zsuzsa: :) Egy vásárban vettem, volt még belőle több is. Egy egyszerű kanál is micsoda emlékeket hozhat a felszínre!

    Duende: vadast életemben először az ominózus menzán ettem. Szerintem az nem volt más, mint mustáros sárgarépapép. Azóta sem próbálkoztam vadassal. A sárgarépát viszont szeretem, így maradt a krémleves, esetleg főzelék.:)

    VálaszTörlés
  9. nagyon jól néz ki, tuti kipróbálom csak ahogy magamat ismerem, 2x ennyi fokhagymával :-)

    VálaszTörlés
  10. A fokhagyma nem árt neki, sőt! Ebben a hideg időben meg pláne jó, ha az ember erősíti az immunrendszerét, elűzi a vírusokat, baktériumokat.:) Csak nehogy a vége egy sárgarépás fokhagymaleves legyen.:P

    VálaszTörlés
  11. Megint adtál egy jó tippet! A gyerekeim immár elérték a " leveses " kort, vagyis nem tolják félre, kedvenceik a krémlevesek. Mostantól sütöm a zöldségeket, köszi!!

    VálaszTörlés
  12. Trinity: örülök, hogy tudtam újat mutatni.:) Jót tesz a zöldségeknek a sütés, teltebb lesz az ízük.

    VálaszTörlés