2010. 10. 31.

A legtökösebb tök


Jelentem, megmaradok! Tegnap elég cefetül voltam, be is lázasodtam. Nem vagyok híve a gyógyszereknek, rajtam biztos nem gazdagodna meg a gyógyszeripar, de néha tényleg szükség van rájuk. Rajtam a Neo Citran (ez itt a reklám helye) segített. Este megittam, ki is ütött, aztán reggel úgy ébredtem, mint Hófehérke: frissen és fiatalosan. Persze ehhez a hatáshoz az is kell, hogy az ember pihenjen, és valaki (esetemben Mr. P.) gondosan ápolgassa. Még azért kicsit náthás vagyok, és a torkom is eléggé fáj, de összességében elmondható, hogy a gyógyulás útjára léptem.
Ennek örömére, no meg, hogy Halloween van, sütöttem egy tök alakú, tökös kenyeret. Még nem késő elkészíteni!
Az eredeti recept innét származik.

Tök alakú sütőtökös kenyérkék

Hozzávalók 6 db- hoz:
  • 200 g sütőtökpüré
  • 200 g sima liszt (BL55)
  • 100 g kenyérliszt (BL80)
  • 25 g puha vaj
  • 50 ml langyos tej
  • 1 tk barna cukor (ha kevésbé édes a tök, akkor mehet 2 tk is)
  • 1 tk só
  • 10 g friss élesztő


Elkészítése:
  1. A sütőtököt pürésítsük le krémes állagúra, mondjuk egy villával, aztán az összes hozzávalót tegyük a kenyérsütő üstjébe, és dagasztassuk kb. 20 perc alatt kenyértészta állagúra. (Ha kézzel dolgozunk, csak halmozzunk mindent egy tálba, és alaposan dolgozzuk ki a tésztát.) Meleg helyen lefedve kelesszük duplájára, kb. 2 óra alatt.
  2. A megkelt tésztát lisztezett felületen gyúrjuk át, osszuk 7 egyenlő részre. 6 darabból készítsünk golyókat, mindegyiknek nyomjunk ujjunkkal egy- egy lyukat a közepébe. A maradék tésztagolyót osszuk 6 részre, formázzunk belőle tökszárakat, illesszük a mélyedésekbe.
  3. Aztán sorakoztassuk a tököket sütőpapírral bélelt tepsire, lefedve meleg helyen hagyjuk kelni őket. Tetszőlegesen be is lehet vagdosni az oldalait sütés előtt, így még élethűbbek lesznek.
  4. Előmelegített sütőben 200 fokon süssük kb. 20 percig. Rácsra téve hagyjuk teljesen kihűlni, ha képesek vagyunk ellenállni neki.:)
Gyönyörű a színe, és pihe- puha a tésztája. Alig bírtuk kivárni, hogy egy kicsit kihűljön, aztán már habzsoltuk is.
Édesen is el tudom képzelni, persze ebben az esetben több cukor kell a tésztájába, és mehet még némi fahéj, esetleg szerecsendió is, csupán az ízhatás kedvéért.


Jó tökölést mindenkinek!

11 megjegyzés:

  1. Csúcsszuper, nagyon jópofa! Jobbulást Neked!:-))

    VálaszTörlés
  2. Hát ez nagyon ötletes:) Jobbulást kívánok!

    VálaszTörlés
  3. Kreatív és jópofa!:) És örülök, hogy jobban vagy!

    VálaszTörlés
  4. Aranyosak vagytok, köszönöm.
    Keddre remélhetőleg ismét én leszek a munka hőse, addig azért még pihenek, kúrálom magam.:)

    VálaszTörlés
  5. Milyen muris kis kenyérkék :)

    VálaszTörlés
  6. Ez aztán nagyon jópofa :)))
    Hogy Te milyen kreatív vagy!

    VálaszTörlés
  7. Hiába, megveszek az ilyen jópofa receptekért.:P

    VálaszTörlés
  8. Nekem is tetszik,tényleg csuda jópofa.
    Remélem javulsz!

    VálaszTörlés
  9. Köszi, Belly, megmaradok. A vírusok nem akarnak olyan gyorsan megválni tőlem, de én küzdök ellenük.:)

    VálaszTörlés