2010. 10. 20.

A mai ebéd


Talán már említettem, hogy kötelezően választható jelleggel hétközben munkahelyi menzán étkezünk. A kötelező részen van a hangsúly, míg a választás kimerül annyiban, hogy eszed- e vagy sem. Öt hetes forgó étlap van, így majdnem havonta eljön a legrettegettebb nap: főtt hús, pirított dara, gyümölcsmártás. Ez így együtt a menzán maga a halál, legalábbis nekem és Mr. P.- nek. Úgy gondoltam, jobb lesz valami finomabbat, sőt, ehetőt készíteni. A fellelhető alapanyagokból dolgoztam, fő cél a gyorsaság, az egyszerűség és természetesen a finom ízhatás volt. Ez lett belőle.

Nevezném a 38. VKF!- re, melynek témáját Edó álmodta meg.

Mézes- narancsmázas csirke zöldséges hajdinával

Hozzávalók 2 személyre:
A csirkéhez:
  • 2 csirkemellfilé
  • 0,7 dl frissen facsart narancslé
  • 0,7 dl méz
  • 1 tk magos mustár (opcionális)
  • 2 tk olíva olaj
  • só, bors, bazsalikom
A körethez:
  • 100 g hajdina
  • 100 g mirelit vegyes zöldség (nálam sárgarépa, zöldborsó, kukorica)
Elkészítése:
  1. Kezdjük a körettel. Az átöblített hajdinát tegyük egy fedővel rendelkező lábasba. Adjuk hozzá a zöldségeket, kevés sót és kb. 2,5- szeres mennyiségű forrásban lévő vizet. Keverjük össze, lefedve pároljuk puhára. (Ha friss zöldséget használunk, vagy egyáltalán nem szeretnénk zöldségeket adni a hajdinához, 3- szoros mennyiségű vízben, fedő alatt pároljuk készre. Egyébként rizshez hasonlóan meg is lehet kissé pirítani a hajdinaszemeket.)
  2. A csirkemelleket mossuk meg alaposan, papírtörlővel szárítsuk le őket, majd sózzuk, borsozzuk. Vegyünk elő egy (grill)serpenyőt, hevítsük fel benne az olajat, majd süssük majdnem készre, és szép aranybarnára a húst (kb. 15 perc alatt).
  3. A mézet keverjük el a narancslében, ízesítsük mustárral, sóval, borssal, majd forraljuk jól össze (mikróban is lehet) úgy, hogy kb. felére csökkenjen a mennyisége.  Adjunk hozzá egy kis bazsalikomot, és ezzel locsoljuk le a majdnem készre sült csirke mindkét oldalát. Hagyjuk, hogy az öntet jól bevonja a csirkét.
  4. Közben szépen megpárolódott a hajdinánk is, így már tálalhatunk is. Ha nem munkanap lenne, egy pohár világos sör is jól csúszna mellé.:)

11 megjegyzés:

  1. Méz és narancs! Fúú, ide vele gyorsan! :D

    VálaszTörlés
  2. Ez a főtt hús darával borzalmasan hangzik :S A te csirkédet viszont megenném :)

    VálaszTörlés
  3. Ez nagyon finom! Én is szoktam hasonló csirkét készíteni. Viszont a köret. Képzeld, én meg még hajdinát nem ettem soha. na, pótolnom kell ezt a hiányosságot! :) nagyon izgalmas párosítás!

    VálaszTörlés
  4. Akor most egy ilyet én is rendelek, ha lehet!:-))

    VálaszTörlés
  5. Mázas csirke: nagyon szép lett!
    A hajdinából a lányomnak fasírtot készítettem, az sem rossz!

    VálaszTörlés
  6. Máris kezdem a rendelésfelvételt, és még melegében postázom. Ablakot és szájakat kinyitni, meeegy!:)

    Andi: ha étvágy van, az azt jelenti, jobban vagy. Örülök neki.:)

    Mandy: csoda hát, hogy inkább főztem? Küldöm neked is!

    Mézi: sok mézzel kéred?:P

    Bianka: mit ajánlasz cserébe?

    Trinity: hajdinafasírt. A fasírt csak jó lehet. Kipróbálom majd. Mit tettél bele?

    Duende: neked is van akkor pótolnivalód. Én kipróbálom a kaprit, te meg a hajdinát. Mit szólsz? Mind a ketten gazdagabbak leszünk egy ízzel és egy alapanyaggal.
    Egyébként hol ajánlatos kaprit venni itthon?

    VálaszTörlés
  7. Ms. Poppy, mindegy hol veszed. A lényeg az, hogy szép nagyszemű legyen. A nagyszemű kb. 6-7 mm-es, a kisebb szemű meg olyan 4-5.
    Valójában ízre majdnem egyforma, mégis a nagyobb szemű általában ízletesebb.

    VálaszTörlés
  8. Na ez aztán csiklandozza az ízlelő bimbót! Remek!
    Én sosem eszem menzán, elég volt belőle a fent említett "gyönyörűségek" miatt (is).

    VálaszTörlés
  9. Tegnap valamiért nem küldte el amit írtam.:-(
    Még sohasem készítettem hajdinából ételt.
    A fasírt engem is nagyon érdekelne.
    A mézes-mázas gyönyörűűűűű, és el tudom képzelni milyen illat lengte be a konyhát.:-)

    VálaszTörlés
  10. Duende: legközelebbi bevásárlásom célpontja a kapri lesz.:)

    Ildy: sajnos, én mindenképp fizetem, ha nem eszem, akkor is. Ha lehetne választani, én is inkább kihagynám.

    Nelli: nem tudom, mi lehetett a probléma.
    A hajdinát érdemes kipróbálni, remek köretként, de rakott vagy töltök ételekbe is szívesen teszem, a hagyományos rizs helyett.:)

    VálaszTörlés