2010. 10. 15.

Örvénylő sült alma


Figyelem! Most nem a 'spanyolviasz kategória' következik!:)
Sokan kelletlenül elhúzzák a szájukat, ha szóba kerül a sült alma. Ők általában a csúnyán mondva ’szottyadt’ almát látják maguk előtt, ami cseppet sem étvágygerjesztő. Sokáig én is csak ezt a fajtát ismertem, és nem  szerettem. Pedig hűvös napokon, amikor jól esne az embernek valami melengető finomság, a sült alma a legkézenfekvőbb megoldás. 
Aztán megvilágosodtam, és rájöttem, hogy lehet gusztusos és kívánatos is ez az édesség. Számomra ma már teljesen nyilvánvaló, hogy az igazi sült alma nem esik össze, szépen megtartja alakját, miközben saját gőzében húsa átpárolódik. Sőt, az igazi sült alma közepe tele van töltve finomságokkal, ettől lesz olyan ellenállhatatlan és megunhatatlan ez az egyszerű, gyümölcsös édesség.
Ha pedig az alma héját sütés előtt spirál alakban, esetleg csíkosan meghámozzuk, küllemre is igencsak vonzó finomságot kapunk. Ilyenkor szerintem a piros héjú almát célszerű használni, mert ezt lehet igazán látványossá tenni.

Hozzávalók 2 személyre:
  • 2 nagy piros alma
  • 25 g lágy vaj
  • 2-3 ek barna cukor (az alma édességétől és az egyéni ízléstől függően)
  • 4 ek aprószemű zabpehely
  • ¼ tk őrölt fahéj
  • kevés mazsola
  • kevés aszalt áfonya
  • 1 csipet só
  • fél citrom
Elkészítése:
  1. Az almákat mossuk és szárítsuk meg, magházukat távolítsuk el. Egy zöldséghámozóval spirál alakban hámozzuk le a héjukat, majd gyorsan kenjük be a csupasz felületeket a félbe vágott citrommal, így nem fognak megbarnulni.
  2. A vajat keverjük össze a cukorral, zabpehellyel, fahéjjal, majd adjuk hozzá az apróra vágott mazsolát és áfonyát is.
  3. Tépjünk két nagyobb alufóliadarabot, közepükre egyenként állítsuk rá az almákat. Töltsük meg alaposan a töltelékkel, majd a fólia négy sarkát összefogva zárjuk be őket, és állítsuk a kis csomagokat egy magasabb falú jénaiba.
  4. Előmelegített sütőben 175 fokon süssük puhára, de nem pépesre, kb. 50 perc alatt.
  5. Azon melegében tálaljuk.
  6. Mazsola és áfonya helyett más finomságokkal is megtölthetjük az almákat, pl. durvára vágott dióval vagy csokival.

11 megjegyzés:

  1. Hűű, de guszta! Imádom az almát!Szívesen megkóstolnám...:D

    VálaszTörlés
  2. Hogy ez mekkora kreatív :-))) S milyen illatok terjenghettek nálatok...

    Elképzellek: fotel, pléd, jó könyv, másik kezedben az illatos alma egy tányéron :-)

    VálaszTörlés
  3. Húúúú ez valami mesebelien szép!

    VálaszTörlés
  4. Jó ötlet a hámozás. Mazsolát kidobni, aztán jöhet!:)

    VálaszTörlés
  5. A mazsola opcionális, én is jobban szeretem az aszalt áfonyát. Finomabb, meg a színe is szebb.:)

    Mondtam én, hogy nem nagy találmány az egész, de a hámozás miatt talán valakinek sikerül jó ötletet adnom.

    Viki, úgy az igaz, ahogy írtad. Már sülés közben is fantasztikus illata van, hát még ha az ízét is megérzi az ember, fotelban, meleg takaróval, jó könyvvel...

    Szép estét mindenkinek!

    VálaszTörlés
  6. Hát nem térek magamhoz!:-)
    Az almából is valami fenségeset tudsz varázsolni!
    Hihetetlen vagy!

    VálaszTörlés
  7. Nelli tündér vagy, köszönöm!:)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon jó ötlet ez a hámozás! Tényleg eszméletlen guszta lett tőle. De régen ettem már sült almát..., így most tényleg megkívántam. :)

    VálaszTörlés
  9. Pixie: örülök, hogy rákívántál. Gyorsan megvan, szóval ha van egy kis időd, pár perc alatt összedobhatod magadnak.:)

    VálaszTörlés