2010. 10. 26.

Pite személyre szabva


Sokszor bajban vagyok sütésnél a mennyiségekkel, hiszen csak ketten vagyunk Mr. P.- vel, és nagyjából csak ő eszi meg az elkészült sütiket egyedül. Szinte mindenből automatikusan fél adagot csinálok, de sajnos nem mindenhez van kisebb sütőformám. Így vagyok a pitével is: csak nagy formám van.
Beszereztem két szufléformát, végre! A múltkori nagyobb adag pitéből meg maradt némi tésztám, alma bőven volt itthon. Szóval ezeket összetársítottam, így lett két adag egyszemélyes pitém. Ideális, szépen tálalható a formában, azonnal elfogy.:) Persze, a töltelékbe tettem egy kis csavart.
A méret ne tévesszen meg senkit: amit ez az édesség veszít méreteiből, a hagyományos pitéhez képest, azt bőven visszahozza, ha az ember mélyre kanalaz a kis formában.
Az omlós pitetésztát leveles tésztával is lehet helyettesíteni.

Hozzávalók 2 személyre:
Az omlós pitetésztához (ha nem maradék tésztával dolgozunk):
  • 100 g liszt
  • 55 g vaj vagy margarin
  • 30 g porcukor
  • 1/2 db kicsi tojás
  • 1 ek jéghideg víz
Az almás töltelékhez:
  • 2 ek cukor
  • 1 ek plusz 1 tk étkezési keményítő
  • 1/2 tk őrölt fahéj
  • 1 csipet őrölt szerecsendió
  • 2 nagyobb, savanykás alma meghámozva, lereszelve
A krémsajtos töltelékhez:
  • 115 g natúr krémsajt (pl. Philadelphia)
  • 2 ek cukor
  • 1 tk vaníliás cukor
A lekenéshez:
  • felvert tojás
Elkészítése:
  1. A tészta hozzávalóit gyors mozdulatokkal gyúrjuk tésztává. Csak annyi hideg vizet adjunk hozzá (apránként), amivel könnyen gyúrható, de nem ragacsos tésztát kapunk. Fóliába csomagolva tegyük hűtőbe legalább 30 percre.
  2. Az almás töltelék hozzávalói alaposan keverjük össze egy edényben, majd kb. 5 perc alatt főzzük puding állagúra. Hagyjuk kihűlni. (Mikróban készítettem el: 850 W- on kétszer 1,5 perc kellett neki.)
  3. A krémsajtos töltelékhez keverjük simára az összetevőket, felhasználásig tegyük hűtőbe.
  4. Melegítsük elő a sütőt 180 fokra.
  5. A tésztát nyújtsuk ki, szaggassunk ki belőle 4 db, egyenként 10 cm átmérőjű korongot. Két kisebb formát (pl. szufléforma) béleljünk ki egy- egy koronggal úgy, hogy kb. 1-1,5 cm magasságban az oldalukat is fedje. Tegyük az előmelegített sütőbe kb. 15 percre, hogy elősüljön. A lényeg, hogy enyhén barna színe legyen. Hagyjuk langyosra hűlni.
  6. Kanalazzuk rá a krémsajtos tölteléket, tetejére simítsuk rá az almapépet. A maradék két tésztakorong közepéből szúrjunk ki egy kisebb, tetszőleges mintát, majd helyezzük a piték tetejére. Ha nem szeretnénk rá mintát, egyszerűen csak szurkáljuk meg villával a tetejüket, szabad utat engedve ezzel a sülés közben keletkező gőzöknek. Kenjük le felvert tojással, majd előmelegített sütőben süssük 20 percig.
  7. Tálalás előtt kissé hagyjuk kihűlni, így a tetején visszapuhul a tészta, könnyű lesz kanalazni. Ízlés szerint hintsük meg porcukorral.

12 megjegyzés:

  1. Mennyire szépek lettek a képeid...

    És ez a személyre szabott pite! Nagy találmány! Arról nem beszélve, hogy így kísértés sincs, hogy vágj még egy szeletet! Aztán még egyet :-D Volt, elfogyott, kész! Üüüüüüüüüüüüüüüügyes!!!

    VálaszTörlés
  2. Eszméletlenül gyönyörűűűűűű, annyira kreatív vagy!Tényleg megillet a kreatív blogger díj!:-)

    VálaszTörlés
  3. Jöttem az én személyemre szabottért!:-))) Idevele! Gyönyörű a kép is... mint mindig!:-)

    VálaszTörlés
  4. Köszi a kétszemélyes receptet, én is hasonló gondokkal küzdök! Szépséges a pitéd, és persze a fotó is, mint mindig.

    VálaszTörlés
  5. Bianka: :)

    Viki: igen, ennek is megvan az előnye. Egyébként tényleg megtévesztő a méret, mert picinek tűnik ugyan a pite, de azért jó laktató. Természetesen lehet belőle többet is gyártani, biztos, ami biztos.:D

    Nelli: köszönöm!

    Latsia: parancsára, hölgyem!;)

    Ildy: örülök, ha segíthettem, és köszönöm!

    VálaszTörlés
  6. Milyen kis cukik :) Ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  7. Szuflé formát Én is akartam, lett is, de a szuflé annyira Nekem nem jön be. Pitét inkább sütök benne!

    VálaszTörlés
  8. Ami: köszi!

    Dia: szuflét még én sem sütöttem benne, de másra is jól lehet használni.:)

    VálaszTörlés
  9. Nemcsak a képek gyönyörűek, de a mini-piték is mesések :)

    VálaszTörlés
  10. Gyönyörű és kreatív!
    Nálunk bizony elfogy a is nagy simán:)) De mi 5-en vagyunk így nem csoda...
    Ennek ellenére a szufléformában sokkal ötletesebb-ha éttermem lenne, felvenném az étlapra!

    VálaszTörlés
  11. Olyan aranyosak vagytok, köszönöm nektek is Zsiri és Trinity!:)

    VálaszTörlés