2010. 10. 14.

Svéd almáspite


Tessék- lássék, íme a 21. század csodája, a zsírszegény almáspite!:)
Ez a pite itt, kérem szépen, hozzáadott zsiradékot nem tartalmaz (csupán a forma kikenéséhez használtam kevés növényi margarint), össz. zsírtartalma a dióból, illetve a tojásból származik.
A teljeskiőrlésű lisztnek, valamint a csekély zsiradéktartalomnak köszönhetően jóval egészségesebb, mint a hagyományos piték. Szívbetegeknek különösen előnyös édesség, de a cukrot édesítőszerre cserélve a fogyókúrázóknak vagy a cukorbetegeknek sem kell félni tőle.
Fogyasztása melegen, teljes egészében az elkészülte után, illetve aznap javasolt. Meg kell mondjam, szerintem nem kell a maradéktól tartani, azon nyomban el lehet pusztítani, ráadásul szívfájdalom nélkül.;)

Nevezném a 38. VKF!- re, melynek témáját Edó álmodta meg.


Hozzávalók:
  • ½ csésze barna cukor (vagy édesítőszer, pl. fruktóz)
  • 1 vaníliás cukor (opcionális)
  • 1/4 csésze teljeskiőrlésű liszt
  • 1/4 csésze sima liszt
  • 1 tk sütőpor
  • 1 csipet só
  • ½ tk őrölt fahéj
  • 1 nagy tojás
  • 2 közepes alma, apróra vágva
  • 1 marák dió, aprítva
  • porcukor a szóráshoz
  • kevés margarin a forma kikenéséhez
Elkészítése:
  1. A kétféle lisztet, a sütőport és a fahéjat keverjük össze. Egy másik tálban keverjük simára a kétféle cukrot a tojással, majd apránként adjuk hozzá a száraz hozzávalókat is. Végül forgassuk bele a diót és az almát, osszuk el egyenletesen a sütőformában.
  2. Előmelegített sütőben 180 fokon süssük tűpróbáig (kb. 25-30 perc). Szórjuk meg ízlés szerint porcukorral (vagy fruktózzal), és még melegen tálaljuk.
  3. Az egészségfaktor megőrzése, növelése érdekében sovány, krémes natúr joghurtot is lehet kínálni mellé.

24 megjegyzés:

  1. Hát ez egyszerűen szuper! Szerintem meg is sütöm a hétvégén! Köszi! :):)

    VálaszTörlés
  2. Hűűűű, de finomságos lehet!
    A barna cukor jót tesz az ilyen fajta sütiknek.

    VálaszTörlés
  3. Kézcsókom, de kitűnő ez a darab!

    Szinte játszhatna a mostani VKF-en is, hm?

    VálaszTörlés
  4. Fú, ezt elkészítem, és mézes-fahéjas joghurtot kínálok ehhez is! Klassz recept, és a fotók is nagyon szépek! :)

    VálaszTörlés
  5. Ez csodás! Viszem én is a receptet Mézigörl joghurtjával együtt. :D Nagyon tetszik, hogy maszatos a tál.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon nagyszerűen néz ki!!! Milyen jól ki lehet használni az almát!

    VálaszTörlés
  7. Hát el is pusztítanám szívfájdalom nélkül, az biztos! :) Hogy nálad micsoda jóságok vannak mindig!

    VálaszTörlés
  8. IKEA fílingem van:) De tuti, hogy ez sokkal-sokkal finomabb! Már megint egy szuper recept, kösssz!

    VálaszTörlés
  9. Nagyon jól néz ki!Nagyon szeretem az almás sütiket!

    VálaszTörlés
  10. Pipacs: hajrá! Várom a véleményezést.

    Nelli: igen, a barna cukor afféle füstös, karamelles aromát ad az almás desszerteknek. Én is nagyon szeretem.

    Bianka: :)

    Viki: szégyenlem, de egészen megfeledkeztem az új VKF! téma megtekintéséről. Most, hogy emlékeztettél rá, pótoltam hiányosságaimat, megbántam bűneimet, és úgy döntöttem - némi külső megvilágosodás hatására :)-, hogy nevezem az aktuális fordulóra. Köszönet érte!

    Mézi: jól hangzik az a mézes joghurt, abszolút passzolna mellé.

    Dia: köszi!

    Chriesi: vidd, csak vidd!:) Nehéz úgy sütni, hogy makulátlan legyen minden, és nehéz úgy fotózni, hogy melletted már toporog egy felnőtt ember, és toporzékolva kérdezi: "készen vagy mááár?"

    VálaszTörlés
  11. Anazar: :)

    Pocak Panna: szeretem az almát, pláne sütikben. Fantasztikusan variálható, és mindig más oldalát mutatja.

    Pixie: bőség, jóság, ezek lehetnének a mottóim. Néha az ember csak ilyen egyszerű dolgokra vágyik. Ha meg nem, elmegy hozzád csodás tortákat nézegetni.:P

    Ildy: csak jelzem, hogy a sütőforma és a teríték csak illusztrációk, nem eladók.:D
    Ez kérlek eredeti, kézzel gyártott pite, persze, hogy finomabb.:D

    Kriszta: osztom a nézeteidet.:)

    VálaszTörlés
  12. Imádom az almás sütiket, kár hogy a családom tagjai nem osztják a nézeteimet.

    Kaptál tőlem egy díjat, majd nézz be hozzám !


    Üdv Ildi

    VálaszTörlés
  13. Reform, de a finomabb fajtából! Tetszik!!!

    VálaszTörlés
  14. Ayildi: köszönöm a díjat! Megyek is, és benézek hozzád.:)

    Trinity: örülök.:)

    VálaszTörlés
  15. Jó kis süti, olyan nekem való. :)) Gyors, egyszerű, finom! :)

    VálaszTörlés
  16. Na mi az? Megint lasztit dobálunk? ;) Akkor is szuper...

    VálaszTörlés
  17. Pixie: jó játék.:)

    Chriesi: lehet benne igazság.:P

    VálaszTörlés
  18. Ez a VKF mostani kiírására is tökéletes recept lenne!Biztos finom!

    VálaszTörlés
  19. Ottis: már Viki is felvetette a dolgot, és szerintem nevezni is fogom VKF!- re.:)
    Szerintem finom volt.

    VálaszTörlés