2010. 10. 16.

Tökmagos biscotti aszalt áfonyával


1 süti= biscotto,
2 vagy több süti= biscotti.

A biscotti tehát többesszámot jelöl. Az elnevezés utal a süti jellegére is: kétszer/-sült. Ezt a fajta kétszer sütött kekszet cantuccini- nek (sarok, sarkak) is szokták nevezni. Tea, kávé, ebéd utáni bor mellé kitűnő kísérő. Önmagában a süti ropogós, és száraz, de amint az ember valamibe belemártogatja, teljesen átlényegül.
Most először készítettem ilyet. Abszolút nem bonyolult, viszont annál finomabb. Legjobb mindjárt dupla adagot gyártani belőle, így sokáig nem lesz gondunk teasütire. Ráadásul, a biscotti légmentesen zárodó dobozban a világ végezetéig eláll, keményebb meg már úgysem nagyon lesz.

Nevezném a 38. VKF!- re, melynek témáját Edó álmodta meg.


Hozzávalók:
  • 2 tojás
  • 3/4 csésze barna cukor
  • 1/4 csésze semleges ízű olaj (pl. repceolaj)
  • 1/2 ek Amaretto vagy 1/2 tk mandulaaroma
  • 1 és 3/4 csésze Graham- liszt
  • 1 tk sütőpor
  • 3/4 csésze pörkölt tökmag
  • 1/2 csésze aszalt vörösáfonya
  • 1 csipet só
Megjegyzés: 1 csésze= kb. 2,5 dl.
    Elkészítése:
    1. Vegyünk elő egy kisebb tálat. Keverjük benne simára a tojásokat a cukorral, Amarettoval és az olajjal. Keverjük össze a lisztet, a sütőport és a sót, vegyítsük a tojásos masszához. Szórjuk bele a magokat és az aszalt gyümölcsöt. Összeálló, de ragacsos tésztát kell kapnunk. 
    2. Ha nem előre pörkölt tökmagot használunk, száraz serpenyőben kb. 5 perc alatt könnyen megpörkölhetjük mi is. Érdemes rá folyamatosan figyelni, mert könnyen megéghet. Alapvetően az összes olajos magnál (dió, mogyoró, mandula, tökmag, napraforgómag) érdemes felhasználás előtt a pörkölést alkalmazni, így ugyanis jóval karakteresebb, intenzívebb ízt adnak.
    3. Készítsünk magunk mellé egy sütőpapírral bélelt tepsit. A masszát osszuk két egyenlő részre, enyhén lisztes kézzel mindkettőből formáljunk egy kb. 4-5 cm széles, 25 cm hosszú téglalapot. Előmelegített sütőben süssük 130 fokon kb. 25-30 percig.
    4. Hagyjuk kissé kihűlni, majd recés élű késsel szeleteljük fel őket kb. 1,5 cm széles csíkokká. Vágott felükkel lefelé fektessük vissza a korábban használt tepsibe, süssük tovább 5 percig, illetve míg a belsejük megszilárdul. Aztán forgassuk meg őket, és süssük tovább, míg minden egyes darab aranybarna nem lesz (5-10 perc).
    5. Hagyjuk teljesen kihűlni, légmentesen záródó dobozban tároljuk felhasználásig.

    12 megjegyzés:

    1. Csodás! Imádjuk a Cantuccini-ket! Az a kis kancsós kép meg külön éééédes! :)

      VálaszTörlés
    2. Csodás süti, csodás fotók!:-)

      VálaszTörlés
    3. Nagyon hívogató képek! Szerintem lassa én is beadom a derekam a biscottinak! :-)

      VálaszTörlés
    4. Gyönyörű képek és a teás kanna áááá

      VálaszTörlés
    5. Királyság! Asszem sort kerítek rá én is! Gyönyörű fotók...mint mindig! :-)

      VálaszTörlés
    6. Nagyon gusztusos....Egy jó kis kávé mellé nincs is jobb!!!
      Off: most állok neki az inspirációdra a mediterrán zsemléknek:)))

      VálaszTörlés
    7. Köszönöm szépen mindenkinek!

      Én is jó sokáig győzködtem magam, hogy megsüssem, de végül jó döntésnek bizonyult.

      Az a kis kancsó élőben még édibb, de szerintem is jól mutat a fotón.:)

      Trinity: szuper, hogy kipróbálod a mediterrán zsemléket! Kérek beszámolót!:)

      VálaszTörlés
    8. Guszta és jók a képek is!!!

      VálaszTörlés
    9. A fotók csodásak, Ms. Poppy, és nálad még ez a kekszféle is guszta és szép! :) Bár... engem a kekszfélék nem tudnak lázba hozni. Életemben talán ha 5 db kekszet ettem meg, azt is gyerekkoromban, orvosi utasításra. :)
      A kávéhoz én rágyújtok... :))

      VálaszTörlés
    10. Ó, Duende! Kinek a pap, kinek meg a pap dohánya.:P
      Én borzasztóan szeretem, ha ropogós az étel, amit eszem. Ez bizony a sütikre is igaz.

      VálaszTörlés
    11. Nagyon jó fotók és persze nagyon guszta fotótéma :)

      VálaszTörlés