2010. 10. 04.

Túrós táska

Tényleg úgy fest, mint egy táska. Csapd a hónod alá, és indulhat a nap!:)

Szeretem, ha van itthon valami könnyen csomagolható, finom, ugyanakkor laktató uzsonnafalat. Éppen ezért a kelt tésztás péksütik külön kis polcot kaptak a szívem csücskében. Egyaránt imádom őket készíteni és enni. Persze, vitathatatlan, hogy a kakaós csiga köztük a király, de udvarhölgynek jöhet a túrós táska.:)

Hozzávalók:
A tésztához:

  • 3,5 dl tej
  • 20 g élesztő
  • 2 ek cukor
  • 80 g olvasztott és kihűtött vaj
  • 500 g finomliszt (fele lehet teljeskiőrlésű)
  • csipet só
  • 1 tojás sárgája (fehérje a töltelékhez kell)
A töltelékhez:
  • 500 g tehéntúró
  • 1 ek búzadara
  • 1 ek van cukor
  • 2-3 ek cukor
  • 1 tojásfehérje
A lekenéshez:
  • 1 tojás
Elkészítése:
  1. A tészta hozzávalóiból dagasszunk puha, de nem ragacsos tésztát. Először úgy fogy tűnni, hogy az egész egy ragacsos massza, de semmi pánik, gyönyörű, pihe- puha tészta válik belőle, csak szorgosan kell dagasztani. Meleg helyen kelesszük duplájára.
  2. A töltelékhez keverjük össze a túrót, a kétféle cukrot, a búzadarát és a reszelt citromhéjat. A tojásfehérjét verjünk kemény habbá, és óvatos mozdulatokkal forgassuk ezt is bele.
  3. A tésztát nyújtsuk ki, vágjuk egyenlő nagyságú (8x8- as) négyzetekre. Minden négyzet közepébe kanalazzunk a túrós töltelékből, majd a tészta négy sarkát jól összenyomva tekeerjük rajta egyet, így kap egy kis bóbitát a túrós batyu. Van, aki a széleit is összenyomkodja, de én jobb szeretem, ha kikandikál a töltelék.
  4. Felvert tojással kenjük le, tegyük sütőpapírral bélelt tepsibe, aztán mehet a sütőbe. Előmelegített sütőben 180 fokon süssük aranybarnára, kb. 25 perc alatt.
  5. Porcukorral meghintve, egy bögre meleg kakaóval fogyasszuk.

11 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretjük mi is a kelt tésztákat.Én főleg a túrós dolgokat, a kisebbik a pizzás, sajtosakat, a férjemnek mindegyik jöhet. :-)

    VálaszTörlés
  2. Ma még nem is reggeliztem, pedig már rég itt az ebéd ideje! Ezt a héten mindenképpen meg fogom sütni, istenien néz ki ahogy kikukucskál a töltlék!

    VálaszTörlés
  3. Borítéktáskának néz ki, nagyon jó kép! Már látom előre sorsom!:-))

    VálaszTörlés
  4. Imádom a túrós péksütiket, és végre valaki, aki nem tesz bele mazsolát:) Nagyon csinos kis retikül.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jó! Ugyanis ha a hónom alá csapom, marad két szabad tenyerem, további 1-1 túrós táskának :-DD


    A végére az a meleg kakaó nem kellett volna... Megyek a konyhába, csinálok magamnak egy begrével!

    VálaszTörlés
  6. Mióta készülök már rá... Imádom és ez gyönyörű, guszta!

    VálaszTörlés
  7. Hmmm, nagyon guszta! Úgy megkívántam, kár, h felénk nem kapni túrót :-(
    Bár azt hiszem, egy általad készített virtuálissal megvígasztalódnék :-)

    VálaszTörlés
  8. Nelli: jó ízlésetek van.:)

    Chriesi: úgy legyen! És tessék rendesen reggelizni, az ad löketet a nap elindításához!:)
    Egy finom reggeli meg aztán egészen délig feltölt.

    Andi: a fini kalácsodért cserébe bármikor tiéd lehet a képen szereplő példány hiteles másolata.:)

    Ildy: valahogy eszembe sem jutott a mazsola. Azt hiszem, ha eszembe jut, sem teszem bele, annyira nem szeretem. A túrót viszont annál jobban!

    Bianka: köszi!

    Viki: látom, te amolyan 'félig tele a pohár' emberke vagy. Ezt már szeretem.;)
    Egy meleg kakaónál nincs jobb altató. Én is igen szeretem.

    Duende: én is csak halasztgattam. Aztán múltkor csillagászati áron sikerült egy cseppet sem finom túrós táskát vásárolnom. Akkor elhatároztam, hogy majd én megmutatom, mi is a jó.:D

    Adél: :( szomorú dolog a túróhiány. Házilag is lehet készíteni, ha már végképp nem bírnád nélküle. Sajnos, ehhez nem jó a ricotta.
    Még szerencse, hogy nálad a virtuális péksüti is hatásos. Mázlista vagy.:)

    VálaszTörlés
  9. Nálunk nem is tudom, udvarhölgy vagy királynő:)) Mondjuk úgy, hogy holtverseny:)) Nagyon guszta a fotón, harapnivaló lett!!

    VálaszTörlés
  10. Trinity: Mindenki maga rendezi be a királyságát.:)
    Konkrétan 2 harapás az egész. Jobb szeretek kisebbeket gyártani, bár a nagynak is megvan az előnye: több benne a töltelék.

    VálaszTörlés