2010. 11. 30.

Burgundikrém


Inni nem igazán szeretem a bort. Kevés olyan fajta van, amit megkóstolok, és még kevesebb, amire azt mondom, hogy finom. Mostanában kezdem felfedezni csak a borral való ételkészítést, de azt kell mondjam, meglehetősen ígéretesek az eredmények.
A karácsonyi készülődés jegyében készült ez a burgundikrém. A bor, amiből készült, kiérdemelte a finom jelzőt, és a vasárnapi ebéd mellé el is kortyoltam egy pohárral.
Csodás színt és ízt visz a desszertbe ez az édes vörösbor. Egy kiadós ünnepi vacsora után szerintem páratlan desszert. Plusz előnye, hogy előző nap elkészíthető. Minden perc számít, nem igaz?

Hozzávalók 3 adaghoz:
  • 2,5 dl piros szőlőlé
  • fél ek zselatin (nem elírás, tényleg ennyi kell csak; Horváth Rozi félét használtam)
  • 2 ek cukor
  • 1,3 dl burgundi bor
A vaníliasodóhoz:
  • 1 ek cukor
  • 2 dl tejszín
  • fél ek étkezési keményítő
  • 1 tojás sárgája
  • 1 vaníliarúd kikapart belseje
Elkészítése:
  1. 25 ml dl vízben keverjük el a zselatint, hagyjuk állni 5 percig. Adjuk hozzá a szőlőlevet és a cukrot. Édes lesz nagyon, de kell bele a cukor, mert az állás folyamán veszíteni fog a krém az édességéből, és főleg a bor savassága fog érvényesülni. Tehát, nem szabad spórolni a cukorral!
  2. Folyamatos kevergetés mellett hevítsük forrpontig a keveréket, majd öntsük hozzá a bort. Ismét forraljuk fel, főzzük tovább 2-3 percig, míg egy kicsit besűrűsödik.
  3. Töltsük boros poharakba, vagy kelyhekbe, de csak 3/4- ig. Fedjük le, majd legalább egy éjszakára tegyük hűtőbe.
  4. Másnap készítsük el a vaníliasodót. Keverjük simára az étkezési keményítőt, a cukrot, a vanília kikapart magjait, a tojássárgáját és a tejszínt, majd állandó keverés mellett forraljuk össze, sűrítsük be, míg a kanál hátát bevonja a krém. Lefedve hűtsük le alaposan, mert hajlamos a megbőrösödésre. Én alufóliával fedtem le, de egy nedves papírtörlő is megteszi.
  5. A hideg sodót kanalazzuk a burgundikrém tetejére, majd így tálaljuk.
Mi most egy mezei, hétköznapi ebéd után fogyasztottuk, de elképesztő, hogy mennyire feldobta a napunkat: pillanatok alatt ünnepet varázsolt a hétköznapból.

17 megjegyzés:

  1. Eszméletlenül hangulatos képek

    VálaszTörlés
  2. Nagyon pazar!
    A képek meg mesések!

    VálaszTörlés
  3. Te varázslónő!!!! :) Neked már van fenyőfád?
    A krém valami csoda!!!

    VálaszTörlés
  4. Ezt mindenképp kipróbálom majd! :)

    VálaszTörlés
  5. No, a borral totál így vagyok én is :)
    De, ez így nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  6. Oh de finom lehet!:-)A fotó is nagyon szép!

    VálaszTörlés
  7. Köszi, csajok!

    Már hangolódok én is a karácsonyra, és ezt a hó is segíti.:)

    Nincs még fenyőfám, csak néhány gallyam, amik isteni illatot árasztanak.

    Csibe: ha már alkohol, inkább sör, de meg kell mondjam, ebből a krémből én is megettem egy pohárral.

    Remélem, te is sikerrel jársz, és mindenki más is, aki kipróbálja!

    VálaszTörlés
  8. Na ezt tutira megcsinálom! Ember nagy vörösborrajongó, szerintem ízlene neki! És én is, ha alkoholos italról van szó, a vörösbort szeretem a legjobban. Egyébként sógornőm csinált tavaly egy isteni fehérboros tortát, jó hogy eszembe juttattad, még tavaly fel akartam tenni a blogra, de elmaradt. Na majd most! És most kivételesen van fehérbor is itthon - általában csak vörös van, mert azt isszuk.
    Szóval, nekem ez baromira tetszik! :)

    VálaszTörlés
  9. Én szeretem csak úgy magában is inni a jó bort, s főzni is imádok borral, baromira feldobja az ételt!

    Ez a krém nagyon extra :-) A fotódról meg árad az advent :-)

    VálaszTörlés
  10. Igazi karácsonyi hangulatú desszert, biztos, hogy ki fogom próbálni.

    VálaszTörlés
  11. Duende: szóval tetszik? Igen jó hír! Örülök, hogy egy másik receptet is eszedbe juttattam, kíváncsi lennék arra a tortára.
    Vörösbor az erek őre! Egyenlőre a jófajta édes vörös nekem is bejön.:)

    Viki: a hangulat megteremtése volt a cél.
    Mondanám, hogy majd egyszer borozzunk együtt, de inkább legyen sör.:P

    Citromhab: örülök, hogy tetszik.:)

    VálaszTörlés
  12. Mézi: ha ezt tudom, csempészek bele egy kis mézet is.:)

    VálaszTörlés
  13. Nagyon finom lehet, a kép pedig fantasztikus. Én szeretem a bort, a vörösbort naponta kóstolgatom, de ebben a formában sokat ígérő.

    VálaszTörlés
  14. Hobbychef: köszönöm! Aki szereti a bort, annak használ is.:)

    VálaszTörlés
  15. Nagyon fini, a karácsonyi asztalra is szuper lehet:-))
    Én sem szeretem a bort, de ezt ki kell próbálni :-))

    VálaszTörlés
  16. B. m.: szerintem nagyon passzol a karácsonyi hangulathoz. Kellemes, nem túl émelyítő édesség.
    Ha kipróbáltad, írd majd meg a véleményed!:)

    VálaszTörlés